'12 dec

09

06:08
45
Szellemi prostitúciót hirdet a kormány

írta: Komjaga

A mostani radikális keretszám csökkentés, a maga 10.500 államis hallgatói férőhelyével, a röghöz kötés mellett, meg fogja semmisíteni az általunk eddig ismert egyetemi rendszert, ezt szinte minden érintett elismeri. Ennek tükrében egészen felfoghatatlan, hogy a hallgatói szervezetektől tiltakozás helyett, csak erőtlen színjátékokra futja, melyek lassanként illúziónak sem elegendőek: sztrájk a szénszünet alatt Szegeden (jól nem mennek be a bezárt egyetemre?), ismét a tárgyalásos megoldástemlegetik az egykori mozgalmi központ Pécsett (mily sok értelme volt eddig is), vagy a legújabb ötlet: népszavazzunk. A HÖOK új aláírásgyűjtésének sorsa vélhetően pont az lesz, mint a korábban Pécs által kezdeményezett, majd országosan soha fel nem vállalt felsőoktatási petícióé. Teátrális semmi. Pedig már nincs hova hátrálni. Közben a kormányszóvivőtől megtudhattuk: a diákhitelben eladósodott egyetemistákkal is vannak új tervek, egyszerűen eladná őket az állam a vállalatoknak. Isten hozott mindenkit a Nemzeti Diplomás Prostituált Program csodaszép világában!

A jó hír az, hogy a felsőoktatás esetében legalább a kétségeknek vége, a kormány döntött: leépíti az egész rendszert, egy szeletét fenntartja a vagyonosoknak és saját csemetéinek – a csütörtöki kormányszóvivői bejelentés burkoltan ezt készíti elő –, a felszabaduló állami forrásokat pedig közhangulat- és imidzs javító kommunikációs gagyik tömegtermelésére fordítja. Állami férőhelyek helyett lesz állami Nóta Rádió, Fidesz-reklám az USA-ban, további átláthatatlan megrendelések a Századvég-Strategopolis (Fidesz közelinek tekintett) politikai elemző cégtől, valamint sok szép új focipálya. De az is szinte biztos, hogy rengeteg friss„A Bajnai a Gyurcsány!” plakátra is futja majd a közpénzből, csak ingyenes felsőoktatásra nem.


A Giró-Szász András kormányszóvivő és Maruzsa Zoltán, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár által előadott, csütörtöki, felsőoktatási keretszámokat érintő stand-upja egyébként számtalan tanulsággal járt. Egyrészt nyilvánvalóvá vált, hogy a páros ilyen kommunikációs kvalitásokkal egy esetleges kormányváltást követően komoly karriert futhat be az ezo.tv-n –„Érzi az energiát? Nem érzi, pedig mondom, hogy ott van! Koncentráljon erősebben!” és társai – bár ez talán most mindegy is.

sapi.jpgLényegesebb talán, hogy a párt ismét segget csinált a szájából a média nyilvánossága előtt, hiszen sokadszorra is szóról-szóra tagadta meg az ellenzékként, az oktatás kapcsán adott nyilatkozatait (de ne értse félre senki: véletlenül sincs arról szó, hogy hazudtak volna – mi nem állítunk ilyet –, mint tudjuk „azt” csak Fletó teszi). Illetve meglebegtették a tervezett diplomás adósrabszolgaság rendszerének körvonalait is.

„A Fidesz számára elfogadhatatlan, hogy a fiatalok ne a tehetségük és szorgalmuk alapján, hanem a szüleik gazdasági helyzetétől függően tanulhassanak a felsőoktatásban. Az ellenzéki párt a tandíj minden formáját elutasítja" "Végső okként a Fidesz szóvivője a tandíj bevezetését említette. Ezzel kapcsolatosan arra hívta fel a figyelmet, hogy az újabb sarccal a kormány elvette annak lehetőségét, hogy a felsőoktatásba való felvételizésnél kizárólag a fiatalok tudása, tehetsége és szorgalma legyen a döntő. Ezzel a határozattal a tehetséges, ámde szerényebb anyagi körülmények között élő fiatalokat kizárta a felsőoktatásból - emelte ki.” –  Fidesz álláspont 2007.

 „Mostantól viszont szerinte csak egyetlenegy dolog kell, hogy meghatározza a bejutást, ez pedig a felvételi pont, „függetlenül attól, hogy valaki jómódú vagy sem” – tette hozzá a kormányszóvivő. Érvelésük szerint többeknek lesz majd lehetősége bejutni az egyetemekre. Korábban ugyanis a kormányok olyan tandíjat vezettek volna be, amit azonnal ki kell fizetni, azaz csak a gazdagabb szülők gyermekei tehették volna ezt meg. Most viszont a Diákhitel 2 miatt nem kell azonnal fizetni, hanem ráér később, így több ember előtt megnyílik az út a diploma előtt.”– Fidesz álláspont 2012

Tiszta sor: a tandíj, ha Fideszeseknek kell fizetni, már nem is tandíj, pusztán „felelős befektetés a jövőbe”. Ami már nem is csökkenti, hanem, ahogy a szóvivő úr fogalmazott növeli az egyetemre járási kedvet, lehetőséget: „A keretszám csökkentését azzal magyarázták, hogy minél többen kerülhessenek be a felsőoktatásba.” Mondjuk érdemes volna azért eltűnődni azon, hogy, ha lefújjuk tejszínhabbal a kutyaszart, abból tényleg somlói-galuska lesz?

Az origo mondjuk nem átallott olyasmiről cikkezni ennek dacára, hogy idén 30.000-el kevesebben jelentkeztek a felsőoktatásba, aminek a keretszám csökkentéshez és a röghöz kötéshez volt köze.

Apropó 30.000:

„Azok a döntések, melyek eddig az oktatáspolitika terén megszülettek, azok soha nem látott mélységbe sodorták a magyar oktatáspolitikát, csak a tandíj bevezetésének hírére 24 ezerrel csökkent a felsőoktatásba jelentkezők száma - összegezte a Fidesz álláspontját Szijjártó Péter, rámutatva: ezek a döntések a Fidesz számára elfogadhatatlan és igazságtalan döntések.” – Fidesz.hu 2008

Ezek a számok már csak ilyen makacs dolgok.

Egyébként a sok szép kormányzati frázis dacára talán mégsem véletlen, hogy a kivándorlás  ismét rekordokat döntött, hogy körülbelül megduplázódott a külföldi oktatást választó fiatalok száma. Ugyanis a maszatolásán túl a valóság az, hogy a Fidesz kiépítette a választási regisztráció párját a felsőoktatásban. Vagyoni cenzusról van szó: akinek a szülei tudják fizetni a tandíjat, az beléphet az új elitbe. A marad az életen át tartó adósság, vagy újdonságként, a diplomás rabszolga lét, immár cégeknek eladva:

„a jövőben pedig a cégeknek is lehetővé teszik: aki átvállalja a pályakezdő Diákhitelét, az adókedvezményt kap.”.

lemmings1.jpgNem tudod visszafizetni a diákhitelt? Semmi gond, eladunk. Éljen a szellemi prostitúció! Mondjuk vélhetően igen kevés olyan szuicid kedvű vállalkozás lesz itthon, aki munkaerő mellett adósságot is szeretne magához venni, melyhez csak a gazdasági év végén igényelhet kompenzációt. Így talán nem kell tömegeknek a diákhitel törlesztésért cserében ingyen dolgozniuk. Mert, hát valószínűleg ez lenne a lényeg.

Bezzeg, aki párttag és benyomják a csemetéjét egy közintézménybe, az megnyugodhat, újra elmondták, nekik ingyen lesz az oktatás:

„A kormány döntött arról is, hogy aki a közigazgatásban helyezkedik el, annak az állam átvállalja a kölcsönt,”

Milyen előzékenyek elv polgártársak. Köszönjük. Diákhitelből legyen államadósság, tiszta sor.

Ráadásul ebben a lassan valóssággá váló őrületben a legszomorúbb, hogy a két leggyakrabban ismételgetett indok az átalakítás kapcsán valójában illúzió:

A, A piac igényeinek megfelelően alakítjuk át a szakemberképzést. Több helyen leírták, hogy Hoffmann Rózsa egy-egy céggel folytatott beszélgetései nem tekinthetőek valós igényfelméréseknek - egyébként homály fedi a számok forrását. Ráadásul jogászok és közgazdászok képzésére (többek között) tavaly is lett volna igény mégis szinte nullára csökkentették az államis férőhelyeket esetükben. Az sem nevezhető piaci igényfelmérésnek, hogy Orbán Viktor a Hankook gyáravatón beszél a tulajdonosokkal, majd igényeik szerint ígéretet tesz egy Üzleti Főiskola alapítására.

B, A férőhelyek fenntartására nincs pénz.

Nos, mindaddig ez nem indok, amíg a következőkre van pénz (a felsőoktatásra szánt jövő évi keret 135 milliárd, viszonyításképpen):

 Stadionépítések 100 milliárd

Áttekinthetetlen kormányzati tanácsadói szerződések 3,1 milliárd

Friends of Hungary alapítvány (Fidesz kampány az USA-ban) 3 milliárd,

Orbán Viktor új nemzeti konzultációja a hajléktalanok ellen 1 milliárd

A legutóbbi gazdasági konzultáció levelei 44 millió

Kerényi Imre könyvsorozata 300 millió

Értelmetlen IMF plakátok 200 millió

Milliárdos reklámmegrendelések Fidesz-közelinek tekintett reklámcégeknél (idei év első fele 1,7 milliárd)

Dankó Rádió beindítása a közszolgálatban (mert a magyar nóta kiszorult a közrádióból).

Mindeközben a HÖOK szenet visz a minisztérium elé. Sőt, akár széndobálást is kilátásba helyezett! Akár népszavazni is fog a magyar ifjúság! Az egészet végiggondolva tényleg inkább a Dankó Rádióra kéne itthon költeni, majd munka nélkül, vagy az emigráció alatt lehet dúdolgatni:

„Gyere Bodri kutyám, szedd a sátorfádat,
Megcsaltak bennünket, kövesd a gazdádat.
Téged bottal vertek, engem kacagással:
Gyere Bodri, majd csak megleszünk egymással.

Megyünk egymás mellett, mintha nem ismernél
Mintha minden jóból kitagadott lennél
Sír a föld alattunk, reszket a falevél
Elmúlt a gyöngy élet, nem jön vissza többé

Egymás mellett megyünk, mint két kivert kutya,
Mért bántak így velünk, egyikünk se tudja.
Ne könnyezz, jó pajtás, menjünk csak előre...
Majd csak megpihenünk, kinn a temetőbe'

hallgato.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 12:44:46

@kifordított nagyanyó: Egyébként ezen az egészen szénhordásostól, meg diplomásvásárostól egészen jól szórakkozna az ember, ha a vége tényleg nem csak Bodrit, a bunkósbotot meg a temetőt tartogatná az egész országnak....

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 12:57:05

@kifordított nagyanyó: Egyébként amin teljesen meghalt a központi idegrendszerem: a HÖOK szenet visz a minisztérium elé. Mivan? Süsstek rajta pecsenyét... Február 8 óta nem hallani róluk, elméletben nagyon tárgyaltak. Hát tényleg, hű de nagyon...

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.09. 13:07:00

Egészen egyszerű. A saját elitjüket újratermelik. A többieknek az iskolából csak két aranymondás marad: "Ora et labora!" és "A parasztnak elég, hogy annyi esze legyen, hogy esőben az eresz alá álljon."

Külön pikáns, hogy miközben ezek a fiúk anno az ingyen elvégzett egyetem végén -láthatóan- egy szakdolgozatot is képtelenek voltak saját kútfőből megírni, most fizettetni akarnak ész nélkül az oktatásért - úgy, hogy legutóbb 2008-ban is seggszájat csináltak maguknak a Szociális(ta) népszavazással.

A diákok meg egyszerűen töketlenek, úgy látszik már az egész oktatás be lett fenyítve...

kzoltana 2012.12.09. 14:33:26

Semjén nem a plágiumba fog belebukni, hanem a vadászati őrületébe. Ezért:
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3454_fokozattan_vedett_madarat_lottek_a_hortobagyon

midnight coder 2012.12.09. 14:48:09

@Lutius Lemmingus: Tudod, én azért igencsak örülnék annak, ha az egyetemek a jobboldali politikusok után _minden_ szakdolgozatot átvizsgálnának 30 évre visszamenőleg plágiumgyanú szempontjából. Még jobban örülnék annak, ha egy független vizsgálóbizottság tenné meg ezt. És az eredményt szépen nyilvánosan publikálnák. Így Pl. az is kiderülhetne, hogy vajon a baloldalon hány olyan szakdolgozat van ami kétes eredetű. És persze ezek csak a legnyilvánvalóbb dolgok, mert egy ilyen szűrés Pl. mit sem ér a pénzért mások által írt szakdolgozatok ellen. De legalább képben lenne az átlagpolgár, hogy mennyire gyakori az ilyesmi, és hogy mennyire van jelen mindkét oldalon - mert azt azért nem tartom valószínűnek hogy ilyesmi bal oldalon eddig még nem fordult elő.

midnight coder 2012.12.09. 14:53:32

@kzoltana: Ezt nagyon gyorsan rövidre lehetne zárni: a természetvédő szervezetek tagjaival kell kifizettetni Pl. a halastavakban a tömegesen elszaporodott kárókatonák által okozott károkat. Egyből gyors csökkenésbe
kezdene a madarat csak TV-ben látott, szakmájukat tekintve bölcsész "természetvédők" szervezeteinek száma.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.09. 15:07:25

úgyis elmennek a fiatalok, akkor mér iskoláztassa őket az állam ha utána nem lesz belőlük semmi haszna

manager2008 2012.12.09. 15:12:17

Ezekkel a szakdolgozatokkal jópofa dolog rugózni.
Anno a nagy emberek egyszerűen megíratták a beosztottakkal a dolgozatot.Finomabb változat az volt, hogy belső (titkos) bírálatra adták át a dolgozatot pld. nekem, és ez nem azt jelentette hogy 10 sorban leírtam a a véleményemet, -felsorolva a hibákat stb. hanem gyakorlatilag fejezetenként konzultálva a bírálat gyakorlatilag újraírást jelentett - szalonképes formában - hiszen a hiba javítása. Így kb 20 diplomám van :) minimum. Adtak időt, könyvtár látogatási lehetőséget korlátlanul, és persze jutalmat. Az eredeti elképzelés, ötlet persze tényleg a szerzőé volt, legfeljebb lövése sem volt hogyan kellene megoldani a feladatot, vagy hogy egyáltalán meglehet e.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.09. 15:18:19

@midnight coder: szerintem is az egész elitet érintheti ez a plágium-probléma, oldaltól függetlenül.
De aki nem tud, vagy csak féltudású, az ilyen oktatáspolitikát eszel ki, lásd:
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
Ez a vélemény igazabb most, mint valaha, pedig az a sötét kor se volt gyenge, amelyben íródott. :S

Nikuyome 2012.12.09. 15:41:09

@Somló November: Én most az első diplomám költségesen szerzem, végzős vagyok. De ha már a világ legszarabb országába születtem, gondoltam szerzek egyet államin is mielőtt elhagyom a süllyedő hajót, ennyi jár nekem:D. A fiatalok teljes kétségbeesés közepette tengetik napjaikat, nem azért húznak el, hogy kikúrjanak a nyugdíjasokkal, és ne legyen senki aki fizeti azt ami jár nekik. Édesanyám is egyetemista mert fél, hogy majd a távoli jövőben 80 évesen el kell tudnia helyezkedni, mert senki sem lesz aki fizeti a nyugdíját, ezért folyamatosan képzi magát.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.09. 15:45:41

@Somló November: Ha ezt a kommentet iróniának szántad, csillagos ötös! :D
Ha komolyan gondoltad, akkor karikás egyes... :(
Én remélem, hogy az előbbiről van szó...

Mert ha nem, akkor figyelmedbe ajánlanám az érvmeneted folytatását:
Egy csomó fiatal külföldre megy, minek állami egyetem? De egy csomó szakképzett munkás is külföldre megy dolgozni, minek akkor ingyenes állami szakközépiskola, szakmunkásképző? Nem kell sehova semmi a hálátlan dög zembereknek!
Nem arról van szó, hogy ne legyen tandíj. Akár legyen, nincs ingyen ebéd. De akakor az érintettekkel is meg kéne ezt beszélni. Meg nem úgy kéne, hogy 2008-ban népszavaztatás, 2010 után viszont stadionépítés, Kossuth tér feltúrás, Kerényi-féle festmények, nemzeti könyvtár, meg minden ilyen filléres cukiság "ingyen" van, de a diák, aki tavaly nem fizetett, idén csak úgy csengessen le 2-300 ropit. Az sem életszerű, hogy a gimnazista, aki egyetemre készült évekig, a felvételi előtt pár hónappal tudja meg, hogy ja, bocs, mégiscsak van "nemtandíj", gyorsan képezze át magát műbútorasztalossá, vagy 3Dnyomtató-kezelővé.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 15:47:15

@kzoltana: Azért ez is egy derék történet... még szerencse, hogy a miniszterelnök-helyettesnek virágzó országunk dolgai mellett ennyi felesleges ideje van a védett állatfajok kilövésén gondolkodni.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 15:55:43

@Somló November: Csatlakozok Lutiushoz, ha irónia akkor szuper. Azonban, ha nem, akkor a logika mentén leginkább be kéne szántani az országot, meg behinteni sóval, mert a hálátlan parasztok nem kívánják éhezés mellett a munkát, hogy befizethessék a csekkeket, hanem elmennek, magukra hagyják a zújnemességet. Hallatlan. Egyébként a hallgatók meg vélhetően azért mennek el, mert nincs pénz a felsőoktatásban, leépült az egész, a magyar doktori még egy-két plágium-ügy után meg úgy sem fog semmit sem érni. Diplomával az ember meg lehet többet szeretne, mint Mindig TV-t nézni Közmunka mellett, süvöltetve telefonról a Dankó Rádiót, csak hogy a parlamentnek legyen szajré... Egyébként, ha viccnek szántad, még egyszer, bocs.

midnight coder 2012.12.09. 15:57:39

@Nikuyome: A fiatalok azért húznak el, mert kinn 3-4x annyit visznek haza mint itt. Ez nagyjából oldalfüggetlenül biztosan így fog maradni a következő 20 évben, azaz anyukádnak igaza van, neki senki nem fog nyugdíjat fizetni, ahogy nekem sem.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 16:02:08

@manager2008: Amit leírtál azért nagyon meredek, bár sajnos manapság már nagyon fel sem kapom érte a fejem. Hiszen logikus, technikailag bizonyíthatatlan a csalás, ergo minden "szabályszerű", a minősítés "jogszerű". Áhh, szégyen ez az egész...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.09. 16:02:50

kíváncsi leszek Gépont vajh ír e valamit a történtekről?!

neozsivany 2012.12.09. 16:09:57

A népszavazás csak porhintés, vagy a HÖOK-os srácok tökhülyék. Ugyanis a Fidesz nem az. Nem gondoljátok, hogy hagyják magukat megfogni egy olyan húzással, amit ők találtak ki? Tessék egy kicsit nyálazgatni az alaptörvényt, ha ezek a nyomorultak már nem tették meg:

"(3) Nem lehet országos népszavazást tartani:

b) a központi költségvetésről, a központi költségvetés végrehajtásáról, központi adónemről, illetékről, járulékról, vámról, valamint a helyi adók központi feltételeiről szóló törvény tartalmáról;"

Nikuyome 2012.12.09. 16:16:22

@midnight coder: Igen erre akartam célozni, hogy barátnőmmel nem igazán tudunk belevágni a közös életbe a hazai viszonyokat elnézve. 20 év múlva(40+) merjünk belevágni egy gyerekbe amikor már van hova születnie, és nem a létbizonytalanságban tengődünk? Tényleg azért éljen itt az ember, hogy mindig mindenről lemondjon, hogy össze tudjon kuporgatni egy normális lakásra Pesten(kb. 15 milla jelenleg)?

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.09. 16:23:26

@neozsivany: OTT A PONT! Ajánlom mindenki, de főleg a HÖOK-os töketlen díszpintyek figyelmébe ezt a kommentet...

@midnight coder: Nemcsak ezért húznak el. A pénz csak az egyik ok. A másik meg az, hogy a minden szinten megjelenő bizonytalanság, a politika ad-hoc szeszélyei, a lassan már normálisnak számító őrület és paranoia, a végleg megpimpósodott posztszocializmus, valamint a tömény politikai butaság és aljasság már a saját nappalidba, és utolsó mentsvárnak számító privát életedbe is befurakszik, sehová sem menekülhetsz el előle. Ez nem kibírható senkinek sem, viszont a fiatalok mennek inkább, mert ők még mobilak, nem "köti" őket beteg szülő, kicsi gyerek, unoka, lakás, kutya, kocsi stb.

regress 2012.12.09. 16:46:19

@Somló November: téged sem iskoláztak/felesleges pénzkidobás lett volna/,veled az a baj,hogy itthon maradtál. a HÖOK-tól meg mit várhatnánk?nem fog odaszarni a leendő főnöke orra alá

Steve123 2012.12.09. 17:02:26

Én félve, de egyet értek a lenti bejegyzéssel. Valakinek fizetni kell a felsőoktatásért. Az lenne a legjobb, ha az állam ezt nagyvonalúan magára vállalhatná, de ez nem így nem van.

kerdezzbatran.blog.hu/2012/12/09/ingyenes_felsooktatast_ingyenes_sort

Lui_00 2012.12.09. 17:11:45

HÖK-HÖOK:
A tandíjtól függetlenül a HÖK-HÖOK egyfajta maffia. Mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti, őket valamiért könnyebben felveszik nappali doktorira, könnyebben kinevezik egy egy egyetemi állásra. Onnan már könnyebb az út felfele is, politika, közigaztgatás, stb. Régen valami hasonló lehetett a KISZ, hasonló feltételeket teremtve az okosabb és tehetségesebb embereknek. Tisztelet a kivételnek.
Tandíj:
Tandíj (vizitdíj stb) jó, ha az elismeri a teljesítményt és arra ösztönöz, ha lehetővé az oktatás fejlesztését, visszaforgatva a pénzeket.
Jelen esetben van egy süllyedő színvonalú felsőoktatás, felesleges szakokkal, és iskolákkal, ahol az intézmények foggal körömmel próbálnak hallgatókat szerezni és bent tartani, mivel a finanszírozás létszám alapú. A dolgozók, oktatók próbálják az állásukat megtartani. Van egy új képzési rendszer, ehhez jön egy alacsony színvonalú, felduzzasztott hallgatói réteg Ehhez jön most a tandíj, elnézést képzési hozzájárulás. Ez annyit fog ehhez hozzátenni, mintha egy léket kapott hajón a kapitány vágatna még egy léket, hogy ami az elsőn befolyt, az folyjon ki a másikon. Most bajban vannak az egyetemek, főiskolák, sok hallgató, mivel most is nagyon sokba kerül a tanulás, állami finanszírozás esetén, plusz ehhez jön a hozzájárulás. Aztán majd x év múlva a diákhiteleken kamatkedvezményén keresztül és a ki nem képzett szükséges végzettek hiánya miatt többe fog nekünk kerülni, mintha a mostani rossz rendszer maradna.
A második évtől kellett volna bevezetni tanulmányni eredmény alapon a tandíjat, aki gyengébben teljesít átkerül a fizetősbe, aki jobban azt az állam finanszírozza. A jelenlegi felesleges oktatási kapacitásokat ezzel párhuzamosan pedig leépíteni, ami persze most is tart, csak nem túl szerencsés módon kivéreztetve az intézményeket, a gyengébbek valószínű beadják a kulcsot.
A szomorú, hogy mindenki tudja, hogy így nem jó, akárcsak egészségügy stb., nincs rá pénz, nem működik jól, a gyerek nem fog érteni semmihez, az orvos elmenekül, a beteg feldobja a talpát, de előtte nem tudja kinek mi a tarifája, hova kell dugni a borítékot stb.
Kár pedig annyi okos, értelmes ember van ebben az országban és mégsem lehet változtatni jó irányban semmit, vagy csak nagyon kevés dolgot.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.12.09. 17:17:26

@midnight coder: a baloldali, szélsőliberális értelmiségiek nem olyan hülyék, hogy 1:1-ben másoljanak, őt át is fogalmazzák!
XD

Erős Pista, a magyar szuperhős (törölt) 2012.12.09. 17:36:22

1. a röghöz kötés egy nettó nagy baromság, nyitott határok mellett ez egy irreális teher a fiatalokon
2. a tandíj nem hülyeség, én már régen bevezettem volna
3. szociális alapon nem odavaló fiataloknak lehetőséget adni a felsőoktatásban nyomulni hatalmas baromság, csak azért, mert valaki roma, vagy csóró ne mehessen már egyetemre
4. a gyerek továbbtanulása elsősorban a szülő felelőssége, nem az állam kötelezettsége ezt finanszírozni
5. gagyi szakokat (üzleti kommunikáció, szociológia, művelődésszervező, himi-humi gazdálkodási lófaszok kihelyezett pöcsömtudja milyen képzései, tanítóképző, óvóképző és a többi selejt, körömreszelgető, gimiből hármassal kikerülő, de diplomára vágyó libák gyűjtőhelye...) meg kell vágni, némelyiket nullára
6. a sok vidéki gagyi főiskolát, egyetemet meg kell szüntetni: Kaposvár, Gyöngyös, valamint Budapesten a ZSKF
olyan helyeknek semmi szüksége főiskolára, ahol összesen harmincezer ember él...
7. a HÖK, HÖOK egy rablóbanda, egyetemen tapasztaltam, hogy a külföldi ösztöndíjakat (Dánia, Norvégia, Svédország, Hollandia) maguk közt osztogatták... a pénzeket elég szabadosan kezelték
ne felejtsük, sok politikus a diákszervezetekben kezdte a szarkavarást, helyezkedést, törtetést, fúrást, seggnyalást
aztán belépnek valamelyik párt ifjúsági szervezetébe, és onnan a nagyok közé könyöklik magukat
pont ugyanolyan karrier-politikusok, mint a most hatalom lévők, ezért ne várjunk tőlük sokat
8. a diákhitel nem ördögtől való
olyan szakra kell költeni a hitelt, amivel utána hamar vissza tudod fizetni
nyilván aki szociológia, finnugor nyelvészet, kommunikáció stb vonalon akar továbbtanulni, annak hosszabb lesz a törlesztés ideje, mert nem fog jól keresni
tehát a diákhitel segíthet a racionális döntés meghozatalában, tervezésben, megszűri a szakokat
9. a határ nyitva van, bárki mehet külföldre tanulni, ahogy már sok ezer magyar fiatal meg is teszi minden évben
az osztrák, angol, holland, dán egyetemek által támasztott verseny fogja megtisztítani a felsőoktatást, nem a politika...
10. a magyar felsőoktatás tele van kiskirályokkal, korrupt vezetőkkel, milliárdos bizniszt jelentő PPP és közbeszerzéses konstrukciókkal, amin vastagon keres a gazdasági vezetés
sok seggnyalót, szeretőt, apuci pici fiát, semmirekellőt felszív a felsőoktatási szféra a sok jó, világszínvonalú kutató, oktató mellett
mindig csak a külföldön is elismert oktatók, tudósok szerepelnek a médiában, közben tele van a felsőoktatás nulla emberekkel
11. a szakdolgozatok, diplomamunkák kapcsán megjegyezném, hogy én szívességből már van 6 szakdolgozatot simítottam, segítettem a megszületésében, barátnak, ismerősnek, ex-páromnak... tudom, hogy pl. társadalomtudományi, gazdasági területen elég irreális elvárás világrengető dolgot írni, a kutatómunka az kb könyvtárba járást jelent
a szakdolgozatot elcsalni csúnya dolog, a plágium kokit kíván, de a szakdolgozat készíttetése is egy elég idejét múlt dolog bizonyos szakokon (jog, közgáz, más társadalomtudományos területek)
egy ismerősöm orvosin orvostörténeti témában írta... nagyon komolytalan... ennek ellenére lehet jó orvos
ahol számít, ott meg diplomamunkának hívják: természettudományos, mérnöki szakokon, mert van mögöttük valódi munka

Tömjén Zsolti (és a többi, mert ugye azt senki nem gondolja, hogy a Foximaxi (marxista) egyetemeken, mindenféle tanárképző főiskolákon szerzett diplomák mögött van teljesítmény...) plágium ügye szégyenletes, de ne csináljunk már úgy, mintha itt mindenki maga szarta volna a spanyol viaszt a szakdolgozatában

sokkal súlyosabbnak tartom, hogy olyan emberek irányítják az országot, akik sose dolgoztak a versenyszférában és teológiai végzettségük van
a zsidózása miatt sokat szidott Gyöngyösi Márton pl elég komoly helyeken dolgozott korábban, nem úgy, mint a mostani kormány némely tagja
nem mondom, hogy épelméjű, de legalább letett már valamit az asztalra

@Nikuyome: "gondoltam szerzek egyet államin is mielőtt elhagyom a süllyedő hajót, ennyi jár nekem", elárulom, nem JÁR neked semmi
ráadásul szerinted a világ legszarabb országába születtél... no comment
látszik, hogy nem jártál még sehol a világban
amúgy pont ez a mentalitás vitte csődbe az országot, hogy mindenki belemarkol a közösbe, neki az jár, közben a saját sorsáról nem akar gondoskodni, nem akar érte felelősséget vállalni
ingyen akar tanulni, de szar diplomát szerez (pedagógus, bölcsész, kommunikáció, szociológia stb.)

igen, ki kell menni külföldre, tanulni ott, jól keresni, ez a helyes út, de ehhez nem kell másokat hibáztatni a rossz döntéseidért

a jövőről gondoskodni mindenkinek a maga feladata, ebbe a továbbtanulás, a gyerekeinek a továbbtanulása, nyugdíjának bebiztosítása is beletartozik

a mai egyetemisták meg szoci érvekkel kapálóznak az állami helyek után, közben nyitva a világ előttük
akkor mire fel a hiszti?

Erős Pista, a magyar szuperhős (törölt) 2012.12.09. 17:41:12

@Lui_00: igen, a HÖK egy maffia, pont olyanokból áll, mint akik a Fideszt anno létrehozták
kis ex KISZ-es, törtető, akarnok, Napoleon komplexusos, könyöklő, helyezkedő, felfelé nyal, lefelé tapos típusú emberekből, akik jól élnek a semmiből
aztán ha kiöregedtek a bölcsész szakból (5 éves szak 10 év alatt elvégezve), akkor átnyergelnek a nagypolitikába

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.09. 18:15:28

@regress: Voi moriens! 10 évig éltem Finnországban. Mi a faszról beszélsz öcsisajt.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 18:15:48

@Lui_00: A második évtől differenciált, teljesítmény alapú tandíjas koncepciót egészen racionálisnak gondolom. Alapvetően elvárható volna, hogy nehéz gazdasági helyzetben a közfinanszírozásba esetlegesen az egyetemisták is beszálljanak. Azonban ezt valódi szakmai egyeztetések alapján kidolgozott tervek mentén mondjuk felmenő rendszerben lehetne elképzelni. Egyébként én nem tartom jogosnak, hogy az egyetemistáktól megköveteljük a pénz beadását, míg arra a hülyeségdombra amit az anyagban felsoroltam, dől a pénz. Azért építünk fociországot, hogy OV fia tudjon hol bogyózni. Amíg ez lehetséges az egész dolog elképzelhetetlen. A HÖOK jelenleg fix, hogy nem csinál mást, mint hogy házon belül segíti állellenállással a kormányzati szándékot, mert ha nem és ez tényleg koncepció, az még szomorúbb tekintve hogy @neozsivany: -nak totálisan igaza van abban, hogy vélhetően a témában nem is lehet referendumot tartani. @Erős Pista, a magyar szuperhős: Sajnálom, hogy abszolút rossz tapasztalataid vannak a HÖK-el kapcsolatban, de szerintem ugyanúgy felesleges általánosan lemaffiázni őket, mint a települések önkormányzatait. Spec. az egyetemi éveim alatt a karunk esetében teljesen normálisan mentek a dolgok, a HÖK-ösök a dolgukat végezték, a az ösztöndíjakat nem egymásnak osztották ki, sőt segítettek a pályázatokban. Bár az ország számos más egyetemén akkor tanuló ismerősömtől tudom, hogy szerencsés kivétel voltunk, de akkor is meg kell jegyezni, hogy nem az önkormányzatiság való az ördögtől. Vannak gondolom páran akik még mindig tisztességesen csinálják a dolgukat.

Sajnos ez azon a tényen nem változtat, hogy globálisan a hallgatóság cselekvőképessége nullára redukálódott, tétlenül nézik, ahogy kicsinálják őket, sőt asszisztálnak hozzá. A nagyobb szerveződései pedig vagy korrumpálódtak, vagy súlyos inkompetenciával küzdenek. Volt erről egy aranyos anyag: www.millamedia.hu/2012/12/01/sarkozi-gabor-a-felelosseg-forradalma-nemzeti-kisz-alakul/

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 18:25:45

@Erős Pista, a magyar szuperhős: Ezt írtad: "igen, ki kell menni külföldre, tanulni ott, jól keresni, ez a helyes út, de ehhez nem kell másokat hibáztatni a rossz döntéseidért a jövőről gondoskodni mindenkinek a maga feladata, ebbe a továbbtanulás, a gyerekeinek a továbbtanulása, nyugdíjának bebiztosítása is beletartozik"

Tényleg nem kötözködni akarok, de a MANYUP pénzek lenyúlása előtt egy páran próbálkoztak ezzel. Azóta legalább tudjuk, hogy ebben az országban még azt sem hagyják, hogy gondoskodj magadról. Egyébként értem, hogy a személyes felelősségvállalás és az öngondoskodás mellett akarsz lándzsát törni. Amivel nincs is semmi bajom, mert pártolandó, csak itthon ezt politikusaink úgy szeretnék játszani, hogy te gondoskodj magadról, meg rólunk, mi pedig gondoskodunk szintén magunkról, te meg haljál éhen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.09. 18:41:59

@Erős Pista, a magyar szuperhős:

"3. szociális alapon nem odavaló fiataloknak lehetőséget adni a felsőoktatásban nyomulni hatalmas baromság, csak azért, mert valaki roma, vagy csóró ne mehessen már egyetemre"
- Mit jelent, hogy szociálisan nem odavaló? Miért kell a hátrányos helyzetű, ám tehetséges gyerekeket is kizárni?

"olyan helyeknek semmi szüksége főiskolára, ahol összesen harmincezer ember él..."
- Nem lakosságszám alapján szelektálnék.

" a diákhitel nem ördögtől való"
"tehát a diákhitel segíthet a racionális döntés meghozatalában, tervezésben, megszűri a szakokat"
- Nem szabad ész nélkül megszűrni a szakokat, minden szakra szükség van, de biztos, hogy a szamojéd nyelvtanból nem kell, hogy több ezren diplomázzanak.

Kerek négyszög 2012.12.09. 18:45:40

@Erős Pista, a magyar szuperhős:

"a tandíj nem hülyeség, én már régen bevezettem volna"

Így van, de nem milliós összegben, amit ma Mo -on ténylegesen csak egy szűk réteg tud felvállalni. Egy pár tízezer Ft -os összeg már megszünteti a kváziingyenesség erősen romboló hatását. A vititdíj szintén kívánatos lenne pont emiatt.

"szociális alapon nem odavaló fiataloknak lehetőséget adni a felsőoktatásban nyomulni hatalmas baromság, csak azért, mert valaki roma, vagy csóró ne mehessen már egyetemre"

Ez így nem korrekt. Ha egy szegény család gyermeke kenterbe veri a fél országot egy tanulmányi versenyen, igen is kapjon állami segítséget, ne a szülők anyagi helyzete legyen meghatározó.

"a gyerek továbbtanulása elsősorban a szülő felelőssége, nem az állam kötelezettsége ezt finanszírozni"

Hááát az én adómban vastagon benne van évtizedek óta a felsőoktatási tétel is. Nem hallottam hírét, hogy a tandíj miatt csökkent volna az adóm...

"gagyi szakokat (üzleti kommunikáció, szociológia, művelődésszervező, himi-humi gazdálkodási lófaszok kihelyezett pöcsömtudja milyen képzései, tanítóképző, óvóképző és a többi selejt, körömreszelgető, gimiből hármassal kikerülő, de diplomára vágyó libák gyűjtőhelye...) meg kell vág"

Ezzel egyetértek, ha nem ideológiai megfontolásokkal közelítjük a dolgot. (Oligarcha elvtárs üzemeibe, földjére több hugyé-szaré is dolgoztatható egyébként jó képességű intelligens fiatalt szeretne...)

diákhitel nem ördögtől való
olyan szakra kell költeni a hitelt, amivel utána hamar vissza tudod fizetni"

Milyen szakokon adnak olyan diplomát, amivel kezdő diplomásként tömegesen lehet jó fizuért állást lapni itthon? Semmilyenen...

"a határ nyitva van, bárki mehet külföldre tanulni, ahogy már sok ezer magyar fiatal meg is teszi minden évben"

Lásd az adómmal kapcsolatos véleményt...

"a magyar felsőoktatás tele van kiskirályokkal, korrupt vezetőkkel,"

A teljes Magyar közélet, közszféra így fest...

"a zsidózása miatt sokat szidott Gyöngyösi Márton pl elég komoly helyeken dolgozott korábban, nem úgy, mint a mostani kormány némely tagja
nem mondom, hogy épelméjű, de legalább letett már valamit az asztalra"

Hát akkor nézzük el neki a zsidózást?

kirsten 2012.12.09. 19:20:55

A HÖK egész vezetőségét megvette a fidesz. Nagy Dávid nem hiába sündörög állandóan a fidelitas körül. Ezek szarnak a többi hallgatóra és a kimaradottakra, csak a saját pecsenyéjüket sütögetik.

Mária 2012.12.09. 19:21:34

"Bezzeg, aki párttag és benyomják a csemetéjét egy közintézménybe, az megnyugodhat, újra elmondták, nekik ingyen lesz az oktatás"

*

Szerinted hol lesz a Fidesz és klientúrája 3-4-5 év múlva?

Butaság úgy beszélni róluk és a kormányzásukról, mintha hosszabb időre szólna.

Morcos Kartal (törölt) 2012.12.09. 19:25:01

A felsorolásból sok minden kimaradt, pl. irodabútor-autó-számítógép beszerzés 90 MILLIÁRDÉRT... de nincs pénz semmire.

Én már vagy tíz éve mondom, és úgy tűnik, sajnos igazam lesz: a rendszerváltás kitermelt egy arisztokráciát. Aztán innentől kezdve csak az arisztokraták kölykei kerülhetnek kulcspozícióba, mert csak nekik lesz megfelelő végzettségük, mivel csak nekik lesz elég pénzük kifizetni a tandíjat. A többiek meg mehetnek külföldre, vagy az összeszerelő gyárakba rabszolgának.

Tulajdonképpen kezdetektől ezt a jövőt tervezték az országnak: legyen egy arisztokrácia, ahová nem lehet bejutni holmi jöttmentnek, a többiek rabszolgának jók lesznek, az ország többi részét meg eladják nyugati gazdáknak megművelésre, és a gazdagoknak hétvégi teleknek. Ennyi.

Hogy ez hol lett elrontva? Talán a II. világháborúból való sikertelen kiugrási kísérletnél. Talán.

Mária 2012.12.09. 19:26:51

@midnight coder:

"Így Pl. az is kiderülhetne, hogy vajon a baloldalon hány olyan szakdolgozat van ami kétes eredetű."

*

Aki politikusnak áll, ne sírjon, ha basztatják.

Nem kötelező közszereplést vállalni. Gipsz Jakabtól Piripócson senki nem kéri számon a szakdolgozatát, a diplomamunkáját vagy a doktori disszertációját.

Ha valakinek vaj van a fején, ne menjen a napra, ha meg mégis kiáll, ne csodálkozzon, ha a vaj elolvad.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.09. 19:41:20

@Mária: butaság az amit te vélsz, mégpedig azért mert észérvek, ráció híján butaságnak bélyegzel valamit csak úgy hasraütésre. Nők hajlamosak az efféle értelemnélküli vitára, "mert csak" alapon.

Erős Pista, a magyar szuperhős (törölt) 2012.12.09. 19:45:19

@Komjaga: na pont ezért kellene mindenkinek magától befektetni a jövőjébe, mert abban egyedül ő érdekelt, senki már
a manyup mellett, helyett, után is van élet
egy keserű, de fontos tapasztalat, hogy magadra számíts, ne az államra

"más egyetemén akkor tanuló ismerősömtől tudom, hogy szerencsés kivétel voltunk" - tehát te is elismered, hogy a HÖK csak kivételes esetekben tisztességes, köz iránt elkötelezett szervezet, amúgy meg egy sóhivatal, ahol a következő generációs politikai elit neveli ki magát, képzi magát tovább aljasságból, mutyizásból, lenyúlásból, sajnos tudom, barátaim belefolytak a mocskos játszmába, onnantól már nem tekintettem magamat a barátjuknak

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: az a baj, hogy értelmes gyerek már nem megy pl. szakmunkásnak, mert a csórót is benyomják a főiskolára, ha máshova nem tanítóképzőbe
aztán a szakiskolák tele vannak magatartászavaros, drogos, bűnözőpalánta, idióta gyerekekkel
mondjuk a csóró, de értelmes gyerek próbálhatna szakmát szerezni... abból megélni és felemelkedni
a cigányokkal is az a baj, hogy a gyerekeiket vagy megasztáros énekesnek, rappernek, vagy kisebbségi jogvédő jogásznak, politikusnak, vagy rendőrnek (és ebben sajnos partner az állam is) akarják adni
mert csak ezeket a "szakmákat" ismerik, semmit, amivel vállalkozhatna, termelhetne
hogy hegesztő, CNC-s, buszsofőr kétkezi munkás legyen, az nem divat
diploma (ha az állam fizeti) vagy pedig semmittevés, ez a két opció lebeg a szemük előtt
át akarják ugrani a felemelkedés szakmunkás szintjét, mert az nekik gáz

ez a csórókra sajnos igaz, prolik nem akarnak lenni, csak diplomások vagy segélyezettek

@kerek négyszög: a zsidózásra hörgés nagyon jó arra, hogy eltereljék a lényegről a figyelmet, ez egy ősi trükk arra, hogy aki tabu témáról beszél, azt diszkreditáljuk, lejáratjuk, többé nem vesszük figyelembe
aki zsidókról, cigánybűnözésről beszél, az még lehet értelmes, felkészült szakember
de szerintem meg kellene nézni, hogy a nagy libsi gondolkodók, akik sose dolgoztak a közszférán kívül, mennyit tudnak hozzátenni a fejlődéshez... persze ők szalonképesek, mert csak az elismerés hangján szólnak a zsidókról, cigányokról (többnyire megélhetési okokból persze)
hogy mellette ostobák, semmihez nem értenek, az nem számít, de legalább szalonképesek

Mária 2012.12.09. 19:52:01

@Somló November:

Ja, neked meg kicsi a farkad.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.09. 20:09:16

@Mária: Hát legyen igazad, azonban az egymással marakodó, vagy a Bokros háza előtt lakókocsiban élő ellenzékünket elnézve, így választási regisztrációstól, én azért ennyire nem lennék biztos itt jövőképek tekintetében.

Sok szempontból szerintem ez az írás sajnos igaz: hvg.hu/velemeny/20121203_egyetlen_remenyseg_vilagvege?

@Erős Pista, a magyar szuperhős: szerintem azon, hogy sok esetben korruptak, vagy inkompetensek az önkormányzatok (hallgatói vagy települési egyre megy) nincs értelme vitatkoznunk. Sajnos az állami források környékén az esetek többségében felüti a fejét a hanyatlás. Én csak annyit jegyeztem meg, hogy vannak kivételek, személy szerint láttam is ilyet. A magánnyugdíjpénztárral meg az a bajom, hogy azzal pont azt mutatta be a kormány, hogy intézményesített keretek között hiába gyűjtesz magadnak, ha már van belőle pénz lenyúlják. Az meg nem perspektíva, hogy gyűjtsd otthon a párna alá, mert a végén úgy jár majd mint a pengő, lehet vele tüzelni. Ne legyen igazam, de lehet, hogy egyszer majd még a banki megtakarításainkat is sirathatjuk ebben az országban, mert a manyup logikája mentén, miért ne?

Csacsicska 2012.12.09. 20:58:42

Bizony nehéz kérdés: iskolába járni, vagy tanulni?

Erős Pista, a magyar szuperhős (törölt) 2012.12.09. 21:14:59

@Komjaga: szerintem nem sokkal bonyolultabb ám befektetni magadnak a pénzecskédet, gondoskodni a jövődről, mint amit anno a manyup csinált

és ők még vastagon meg is kérték az árát, olyan működési költségeket számoltak el, hogy beszarás
na ez ellen fel kellett lépni, persze nem az einstand lett volna a megoldás

nem kell csak és kizárólag forintba fektetni, párnacihába varrni a tízezreseidet, vannak állampapírok, van euro, dollár, arany, ingatlan, műtárgy, részvények, kötvények
aki ezekben forgatja pénzét, nem hiszem, hogy rosszabb hozamot fog elérni, mint anno a manyup-ja tette

ugyanígy az államra számítani, hogy majd ő kitaníttatja a gyerekeidet, egyetemig, diplomáig: ostobaság
lehet, hogy igen, lehet, hogy nem
ahelyett, hogy eggyel nagyobb autót vettek volna az emberek hitelből, azt a pénzt költhették volna a gyerek jövőjére, aki konkrétan támogatni fogja őket öreg korukban
nem az állam, meg a nyugdíjrendszer, hanem konkrétan a gyerek, mert ugye egyes társadalmakban ez a szokás, hogy amíg a gyerek fel nem nő, addig a szülő támogatja, majd visszakapja idős korában
ez az élet körforgása, amiről az államszocializmusban hívő mai emberek, fiatalok elfeledkeznek
mert aki az államtól kapja a diplomáját "ingyen", az nem hálás érte a szüleinek, tartsa el az öregeket is az állam
ha a szülő fizeti, spórolja össze a gyerek diplomájára a pénzt, szeretetben neveli, a gyerek hálás lesz és támogatja az idős szülőt

amint levesszük az emberekről a felelősséget a saját életükkel kapcsolatban, rögtön hülyén kezdenek viselkedni, dedós módon tartják a markukat nyugdíjért, ingyen diplomáért, ahelyett, hogy egy család családként, gazdasági egységként működve kitermelné a jövő generációk anyagi feltételeit is

hülyeségre, plazma tévére, sms szavazásra, eggyel nagyobb autóra előbb költött a magyar ember, mint a gyereke továbbtanulására, ez a szomorú igazság

tükörfúró 2012.12.09. 23:11:15

Evvel összesen az a baj, hogy a horror nyugdijjárulékot most levonják, de nyugdijat is magadnak tegyél félre? Plazmetévére előbb költött? Van még plazmatévé? Vesz még épeszű ember olyat? Mit vegyen, képcsöves videotont, láttál olyat a médiában legutobb a polcon?!?

Ez egy avas 5éve is szánalmas sablonszöveg, legalább frissitenéd. Juteszembe a pénz az a manyupban egyszer már BENNE volt!
Odaadták a z'embereknek, hogy tesssék, akkor ittenvan, fektessed be, kivettük neked a gonosz nagyköltségű manyupsátánbol? Jéé..hát nemhogy oda nem adták, hanem...őő..mi is lett vele?

Dedós módon viselkednek az emberek, mert az állam által generáciokkal ezelőtt vállalt szolgáltatásokat(!) attol (az államtol) várják aki anno felvállalta?
Gondolván, hogy az állam az valami ezeréves stabil valami, de nem, lassan bevallottan egy hátráló, összedőlőben levő viccvállalat csak egy párezres legfelsőbb körnek, rendszerváltó rókakoma barátai, rokonai és üzletfelei jeligére?!?

Jabocs, mostmár oldmeg magadnak paraszt? Az oktatást is, az öregkorodat is, mindent? Merre hova megyünk mégis? A jövőbe, mikor a tudás a közösség kincse és terjesztése a közösségi intézmény, az állami iskola, egyetem, akadémia, stb feladata, vagy vissza a középkorba, a sötétségbe, az irástudatlanságba, általános önkénybe, fogalmatlan butaságba?

Jo, igen, előbbre szaladtunk, nem vagyunk képesek ujkori 21.századi modon élni, politizálni, tanulni, dolgozni, alkotni, megrekedtünk a saját multunkban, lebontottuk, a nyugatnak kilóra eladtuk, hitelbe feléltük a saját jövőnket.

És ezt mind kinek is köszönhetjük, az ecceri dolgozó parasztnak, akinek beigértek -hazudtak- 90ben minden szépet, majd eladták a feje felől a céget és mehetett rokkernyuggernak?

Vagy azoknak a szemétládáknak, akik máig a képernyőről és a plakátokrol hörgik a pofánkba ugyenezeket a gennyes huzsonéves posztkádári stilusu ázsiai szubközépkori állatságokat?!?

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.09. 23:53:08

@Erős Pista, a magyar szuperhős:
"a jövőről gondoskodni mindenkinek a maga feladata, ebbe a továbbtanulás, a gyerekeinek a továbbtanulása, nyugdíjának bebiztosítása is beletartozik"

Az embereknek nincs pénzük mert a sok fasz politikus ellopta és nyomorba dönti őket. Miből gondoskodjanak, a nettó 65 ezres minimálbérből? Vagy a 47 ezerből? Vagy a 28-ból?
Amit mondasz az a jóváhagyása annak, hogy aki szegénynek született az dögöljön is meg szegényen. Lehetőleg nyugdíjkorhatár előtt.
Na, azért tartunk itt.

RSS

táblácska

"Ez a kis magyar világ itt háborog: fekete, csúnya felhők kavarodnak rája. Aki nem csupán arra termett, hogy egy számmal növelje a születési és halálstatisztikát: most nem alkudhat. Harcol, ahogy tud. Kezeli a viharágyút a butaság, sötétség ránk tornyosodó felhői ellen." - Ady Endre

FB

propeller+blogroll (fck bloghu)

Kapcsolat

Kapcsolat

Amennyiben bármilyen építő/romboló megjegyzésed, ötleted, információd volna, nyugodtan írj a szabotázs e-mail címére.

süti beállítások módosítása