'12 júl

17

11:55
93
Orbán: az IMF tárgyalás olyan, mint a foci

írta: Komjaga

Épp kezdtünk volna megijedni, hogy itt az IMF tárgyalások előestéjén egyszer csak megtébolyodott a királyi egyes kamerái előtt a Fidesz házelnöke és egy ismét igazán jól sikerült Obersovszky stand-up keretében szándékosan elkezdte rombolni Varga Mihály főtárgyaló amúgy sem túl rózsás pozícióit, mikor jött nemzetünk miniszterelnöke és mindenkit megnyugtatott, ez nem káosz, koncepció. Pont olyan, mint a foci:

„Orbán szerint "ha mindenben engednénk, nem lennének tárgyalások". De a vége a lényeges a dolognak, ahogy többször is elmondta, "amikor a 90 perc végén lefújják a meccset". – index

Cselezgetünk, taktikázunk, először kis Kövér Lacis „árnyékhatalmak ügynökei”, meg „pancserpuccs”, meg „Nem hiszem, hogy a kormány hagyja magát megzsarolni, nekünk az IMF pénzére nincs szükségünk”. Csak hogy hallják ezek a kis ájemeffes, meg Európai Központi Bankos bankárkák a jó szittya szalonnás, balkáni politikai faszkorbács csattogását a távolban, hogy amikor Varga bemegy és elkezd velük matekozni - hogy mi csak azért is elővigyázatossági hitelt szeretnénk készenléti helyett-, tudják, hogy jobb sietni, hol a helyük, hogy ezek nem viccelnek.

Simplicity. Dobd a pénzt és kuss, bankár. Ez Magyarország, így finanszírozod, vagy el lehet húzni innét, mert megállunk mi a saját lábunkon, piaci alapon, simán.

Pedig, dehogy. Alapvetően lehet játszadozni az IMF-EKB tárgyaló delegációval, hogy majd úgy is „csak a végeredmény számít”, de talán egy olyan hiteltárgyalás esetében, melynek sikerén múlik az ország gazdasági stabilitása, ez vezetőpolitikusoktól több, mint felelőtlenség. Ennek a meccsnek ugyanis valójában nem akkor van vége, amikor lejár a 90 perc, vagy amikor a Fideszben úgy gondolják, hanem amikor az IMF feláll az asztaltól.

Ez pedig a jelenlegi stílusban és feltételek mellett, olyan közgazdászok szerint is igen hamar lesz, mint Róna Péter:

„A University of Oxfordon tanító magyar közgazdász szerint ha az MNB-t nem veszik ki a tranzakciós illeték megfizetésének hatálya alól, akkor a jövő héten hazánkba érkező IMF-delegáció nem sokáig fog maradni.” – hvg

orban.jpgEzt a tényt, bármennyire is fáj, jobb volna a Fidesz vezetőségének, sőt magának Orbán Viktornak is magáévá tenni. A párton belüli kötelező transz és önhipnózis keretében lehet ugyan azt vizionálni, hogy minket csodál a kontinens, ez a hitel nem is kell nekünk, meg az egész tárgyalás bagatell, lefutott, a zsebünkben van, ez attól még nem lesz valóság.

Egyik oldalon ugyanis sorakozik az épp gyermeteg, vagy erőszakos sikerpropaganda:

"Jó pályán vagyunk, de jó lenne könnyebben lélegeznünk. Az IMF a mi bankunk, nem az ellenségünk" és "nem a krampuszok jönnek virgáccsal a kezükben". Szolid együttműködés kell, de azt megígérte, hogy "olyan megállapodás, ami a magyar nemzetgazdaságnak nem érdeke, nem lesz." – Orbán Viktor, index

„Nem hiszem, hogy a kormány hagyja magát megzsarolni, nekünk az IMF pénzére nincs szükségünk” – Kövér László, az M1-es A Lényegben, hirado.hu

„Ezzel ellentétben Magyarország nem áll a pénzügyi összeomlás szélén, sőt Magyarország stabil lábakon áll, csak ennek a talpon maradásnak az ára a kérdés, nem maga a talpon maradás” – Orbán Viktor, ugyanott

„miszerint az IMF elvárása az lehet, hogy ne legyen megszavazott költségvetés, Kövér úgy reagált, hogy "álljon meg a világ, ki az úr ebben az országban?". Szerinte az IMF-nek nem lehetnek komoly követelései, mert a magyar államháztartás számait mindenhol irigykedve nézik, reméli, hogy nem gondolja az IMF-ben senki, hogy ha "átverekedtünk a túlsó partra, akkor ki fogjuk dobni a gazdaságpolitikánkat és azt csináljuk, amit ők diktálnak?" – Kövér ugyanabban a műsorban, index

kover_2.jpgEzzel szemben a másik oldalon sorakoznak azok a makacs dolgok, melyeket tényeknek hívnak. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint, hullanak a magyar vállalkozások, sikertelen a munkahely teremtési program:

„A 2004-2010-es időszakban hazánkban mintegy 1850 milliárd forint hazai és uniós forrás nem javított Magyarország kedvezőtlen foglalkoztatási helyzetén - állapította meg az Állami Számvevőszék a munkahely teremtési programok vizsgálata során. Nem javult a foglalkoztatási szint, nem csökkent az inaktivitás és nem csökkentek a területi különbségek. A támogatási programokban csak rövidtávon javult a résztvevők munkaerő-piaci helyzete - ez különösen a közhasznú és közcélú foglalkoztatási programok esetében szembetűnő az ÁSZ szerint.” – index

A gazdaság a jó indulatú becslések szerint stagnál, agyonkozmetikázott adatok mellett minimálisan növekszik, más adatok szerint 0,4%-al csökkent az ipar:

„Májusban 0,4 százalékkal mérséklődött az ipari termelés az egy évvel korábbihoz képest – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A munkanaphatástól megtisztított index 1,9 százalékos növekedést mutat.  Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított ipari termelési index májusban 3,2 százalékos növekedést mutat. Az év első öt hónapjában 0,7 százalékkal elmaradt a termelés az előző év azonos időszakáétól.” – index

A 300 milliárdos élénkítési csomagot, pedig csak egy százmilliárdos áfa trükkel, valamint a tranzakciós adó MNB-re és az Államkincstárra történő kiterjesztésével sikerült „finanszírozhatóvá” tenni.

Az áfa trükk következménye lehet pl., hogy végül csak zárolják a kohéziós alapokat:

„a kormány a mostani módosítással és kiadásnöveléssel azt kockáztatja, hogy nem teljesül az idei évre kitűzött 2,5 százalékos eredményszemléletű hiánycél (az idei első félév adatai szerint nincs mozgástér a költségvetésben), sőt az adósságszabály teljesítése is veszélybe kerül.Másik következménye az lehet a módosító javaslatnak, hogy veszélybe kerül Magyarország túlzott deficit eljárás alól történő jövő évi kilépése.” – index

A tranzakciós adó módosítása, pedig az egyik biztos IMF követelésnek tűnik a tárgyalások során. Emellett még olyan minimális elvárások vannak, mint:

„Ne betonozzuk be az egykulcsot

Diszkriminatív adók megszüntetése

Költségvetési fegyelem

MNB-t sújtó csekkadó elvetése

Vagyoni típusú adó bevezetése

Átláthatóbb adórendszer

Gazdaságélénkítés

A KT hatáskörének erősítése

Strukturális átalakítások” - index

Sőt, a hvg.hu szerint, az is feltétel lett volna, hogy a költségvetés a tárgyalások elindulásáig ne legyen elfogadva:

„Forrásunk szerint az EB várhatóan azt kéri, hogy a magyar parlament addig ne szavazzon a jövő évi nemzeti költségvetésről, amíg arról a kormány képviselői az IMF és az EU szakembereivel nem konzultálnak.” – hvg

Ezt már biztosan nem teljesítettük. Ugyanis:

"Már egy eldöntött ügy" - válaszolta a kormányfő egy megbeszélés után egy költségvetéssel kapcsolatos újságírói kérdésére. "Az alapszámok rögzítve vannak, a nemzetgazdasági szempontból lényeges elemeket már nem érintik majd a változások.” – Orbán Viktor a költségvetésről hétfőn, index

Az már csak a végső vicc, hogy kormányzati részről folyamatosan azt sulykoljuk, hogy elővigyázatossági hitelt szeretnénk, az a tény, hogy az IMF korábban kihangsúlyozta, hogy erre nincs mód, mintha nem is létezne:

„Gerry Rice, az IMF nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója csütörtök délutáni washingtoni sajtótájékoztatóján megerősítette, hogy Magyarországgal készenléti hitel megállapodásról tárgyal majd az IMF jövő héten Budapestre látogató küldöttsége, nem pedig FCL vagy PCL(ez a rugalmas, vagy elővigyázatossági hitel – szerk.) típusú hitelkeretről.”  – portfolio

Egészen egyszerűen azért, mivel ahhoz, hogy kedvezőbb hiteleket kapjunk, feltételeknek kell megfelelni, szám szerint hatnak, aminek pedig nem felelünk meg:

„A fent említett hat feltétel között szerepel, hogy a hitelfelvevő az EU országspecifikus ajánlásait maradéktalanul vegye figyelembe. (A Magyarországra vonatkozó ajánlásokkal a legutóbbi június végi EU-csúcson Orbán Viktor egyébként maradéktalanul nem értett egyet). Az államháztartás hiányát fenntarthatóvá kell tenni, a túlzottdeficit-eljárás alatt vállaltakat pedig teljesíteni kell. Feltétel még, hogy az ország képes legyen a piacokról finanszírozni magát, az ország folyó fizetési mérlege fenntartható legyen, a bankrendszer pedig stabil.” – hvg

A portfolio vezető elemzője elmondta, hogy épp ezért pont ugyanolyan hitel megállapodást írhatunk várhatóan alá, mint 2008-ban, negyedéves ellenőrzésekkel. Érthető, hogy miért kapálózik unorthodoxia.

A slusszpoén azért mégis az, amivel Varga Mihály próbálta lehűteni a kedélyeket a hiteltárgyalások várható időtartama kapcsán: „ősszel - "mire a falevelek lehullanak" - aláírják a megállapodást.

Na, most ezt a német katonáknak mondták 1914-ben, hogy mire a falevelek lehullanak, hazajönnek. Aztán ott nyomorogtak - haltak meg 1918-ig a lövészárkokban. Bár lehet nem véletlen ez a lírai négy éves áthallás, lehet Varga finoman azt üzente: IMF megállapodás majd a következő ciklusban.

Persze ez attól függ természetesen, hogy IMF-ék lefújják, vagy sem az egészet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.07.17. 13:11:24

Az azért tényleg érdekel, hogy felállnak-e ma az asztaltól, vagy sem. A román padavánhoz épp elnapolták egy héttel az érkezést: www.origo.hu/gazdasag/20120716-az-imf-elhalasztotta-a-romaniai-felulvizsgalati-latogatasat.html

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 13:20:27

Nem nagyon értem, mi ez a lihegés az IMF-ért.

Tavaly olvastam pénzügyi elemzőktől itt az indexen, hogy ha novemberre nem egyezünk meg, itt a csőd. Aztán januárra van itt a csőd. Na ehhez képest ma sincs csőd.

Aztán ha nem lesz megegyezés nyilván le fogják írni, hogy azért voltak a megszorítások, mert nem volt IMF. Miközben Orbánék épp azért nem akarnak kiegyezni az IMF-el, mert akkora megszorítások lennének és a gazdaság tulajdonosi szerkezete is úgy alakulna át, amibe tuti belebuknának. Lsd. Bajnaiék.

mizrolist 2012.07.17. 13:28:53

@Anti Anyag: szerinted Bajnai megbukott? Mert én úgy emlékszem, hogy az intézkedéseit nyugaton is mintaszerűnek tartják máig, sőt Orbán is dicsérte azokat... igaz, hogy "csak" Németországban.

Martian (törölt) 2012.07.17. 13:43:24

Az egyik oldalon egy rögeszmés magyar kormány, a másikon egy gazdaságpolitikát diktáló pénzügyi szervezet... vagy egyezzenek meg félúton vagy mindkettőt ki kéne söpörni.

Roy 2012.07.17. 13:44:24

@Anti Anyag: Bajnai nem bukott bele. Egy évre vállalta a miniszterelnökséget. Ezt az időt ki is töltötte. Nem értem honnan vannak az információid.
Kölönben, ha nem lesz IMF megállapodás az nagy valószínűséggel a Fidesz vesztét okozhatja. Megállapodás hiányában elképzelhető egy államcsőd is.

Martian (törölt) 2012.07.17. 13:56:52

@Roy: "Megállapodás hiányában elképzelhető egy államcsőd is."

Elképzelni bármit el lehet... az is lehet, hogy bombázni fognak a náci ufók a Hold túlsó feléről.
:)

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.07.17. 13:57:00

@Anti Anyag: Abban az esetben, ha nem lesz hitelmegállapodás olyan kamatokkal tudjuk csak a későbbiekben piaci alapon finanszírozni az államháztartást, hogy annak kifizetésébe a lakosság belerokkan, mintegy 100 milliárdos felesleges pénzpazarlásról van szó www.portfolio.hu/gazdasag/tobb_szazmilliard_forintot_bukunk_imf-hitel_nelkul.165925.html egyébként, ha nem állapodunk meg az EKB-IMF duóval szintén nézhetjük vélhetően ahogy az EU pénzek elúsznak.

dogbakszi 2012.07.17. 14:06:29

@Anti Anyag:
"Tavaly olvastam pénzügyi elemzőktől itt az indexen, hogy ha novemberre nem egyezünk meg, itt a csőd. Aztán januárra van itt a csőd. Na ehhez képest ma sincs csőd."

Ez talán azért van, mert az IMF tárgyalás lebegtetve van török mintára. A külső befektetők akkor szállnak ki a finanszírozásból, ha a megálapodás lehetősége megszűnik, vagy ha elegük lesz a páva menüettből, s akkor véglegesen finanszírozhatatlannná válik az ország. Ezt még Ön sem kívánhatja...

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:11:14

@Komjaga: Szvsz. a lakosság az IMF (jelenlegi) feltételeibe is belerokkanna, így ez nem érv. Az olcsóbb kamatok sem, mert milyen áron.

Ez egyáltalán nem igaz, miért úsznának el az EU pénzek? Teljesen más műfaj. Szerény véleményem szerint, az Mo.-ra nézve amúgy is eleve gáz, ha a költségvetést kizárólag IMF pénzekkel lehetne tartani. Ekkor maga a struktúra alapból hibás, azaz igen radikális szinte forradalomra emlékeztető megoldások kellenének, nem pedig a struktúra továbbgörgetése és a lakosság emelkedő tendenciájú kiszipolyozása.

Az IMF semmiképp nem megoldás, mert lényege a folyamatos térvesztés, a külföldi befolyás növelése és a gazdaságpolitika EU-s központosítása. Az elmúlt évek mutatják, hogy folyamatos romlással járó ördögi kör. Mo. még magához képest sem képes tartani a színvonalát, hiszen mások gazdagodásához értelemszerűen szükséges mások elszegényedése.

Alternatív módszerekre van szükség, na többek között ezt is befékezi az IMF.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:12:24

@mizrolist: Tanulmányoznám helyedben a 2010-es választási statisztikákat. Mi az, ha nem egy iszonyatos bukás.

dogbakszi 2012.07.17. 14:14:20

@Martian:
"a másikon egy gazdaságpolitikát diktáló pénzügyi szervezet... vagy egyezzenek meg félúton vagy mindkettőt ki kéne söpörni."

A másikon nem gazdaságpolitikát diktál, hanem a kölcsönét szeretné visszakapni, ezért a kormánynak kell azt a gazdaságpolitikai megoldást biztosítania, amely ezt lehetővé teszi. De ha a kormány nem áll elő értelmes költségvetési egyensúlyt biztosító koncepcióval, akkor nem szabad csodálkozni, ha ők mondanak a tudatlannak (vagy akaratos fogalmatlannak) tippeket erre.
Ha a valutaalapot ki szeretné seperni úgy, hogy nincs finanszírozási bistonság, akkor az régen rossz az országnak...

mizrolist 2012.07.17. 14:15:41

@Anti Anyag: miért, Bajnai - vagy akár Oszkó - indult a választásokon? Én határozottan úgy emlékszem, hogy nem.

K.Tomoceusz 2012.07.17. 14:15:51

Az IMF- szabadságharc Orbán pávatánca. De ha megdobják pénzzel, nem fog félreugrani.
Ezt mind Orbán mondta.
Táncoskoldus a kicsike.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:22:06

@dogbakszi: A törökök nagyon jól csinálták, az Ön helyében utánanéznék eredményeiknek.

Valójában tökmindegy hogyan éri el a kormány azt, hogy mégis vásárolnak államkötvényeket, sőt csökkenő hozammal is. Ha az IMF hülyítésével, (és ezzel a befektetők befolyásolásával) akkor azzal. Ez nem jótékonysági intézmény, hanem üzlet.

Mo. alapvetően működik, azaz nem olyan mint pld. egy rossz karban lévő afrikai ország. Méretéhez képest jelentős élelmiszer és ipari termeléssel és egyre több ember bevonásával a munkába. A befektetőket alapvetően ez érdekli. Működik, vagy nem működik. Holnap is fog működni? Na most azért a legtöbb elhiszi, hogy holnap is fog működni. Orbánékat most az szorítja meg, hogy vissza kell fizetni a Bajnaiék által felvett IMF részletet és nyilván nem szeretnék nagyobb kamattal, mint ahogy Bajnaiék kapták.

Viszont az IMF befolyásból érthetően nem kérnének.

Érti, ha nem lenne a Bajnaiék által felvett IMF hitel, Orbánék magasról szarnának az IMF-re és ez nem Bajnaiék, hanem Orbánék érdeme.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:23:47

@mizrolist: Na hagyjuk. Elég nyilvánvaló, hogy az a balliberális gazdaságpolitika bukott meg, amit előbb Gyurcsány, később Bajnai képviselt.

Ettől még érezheti magát Bajnai győztesnek, magánügy.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.07.17. 14:36:48

Ha már a focinál tartunk, ellendrukker vagy-e? Segítek: Igen.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:39:27

@dogbakszi: Az IMF kölcsönfelvétel egyik üzenete az, hogy nincs finanszírozási biztonság. Érthető, hogy ezt mindenki (Orbánék is) el szeretnék kerülni.

Másoknak pedig az az érdeke, hogy Mo.on ne lehessen finanszírozási biztonság, hiszen az IMF kölcsön mind a mellett jó üzlet is, sőt ilyen típusú, földrajzilag periférián lévő országok esetében ez politikailag is kívánatos.

Mind a mellett ez nem lenne gond, ha az IMF hitel nem a régmúlt lyukainak betömésére lenne használatos, hanem gazdaságfejlesztésre. De maga az IMF sem szeretné erre használtatnia kölcsönét és most az tökmindegy, hogy azért nem, mert nem szeretne egy erős magyar tulajdonú gazdaságot, vagy azért, mert egyszerűen nem is bízik abban, hogy egy ilyen létrejöhetne.

mizrolist 2012.07.17. 14:45:28

@Anti Anyag: érdekes, én egyáltalán nem úgy emlékszem, hogy a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány gazdaságpolitikája azonos lett volna.

"Mo. alapvetően működik, azaz nem olyan mint pld. egy rossz karban lévő afrikai ország. Méretéhez képest jelentős élelmiszer és ipari termeléssel és egyre több ember bevonásával a munkába. A befektetőket alapvetően ez érdekli."

Ugye az is megvan, hogy azért dolgoznak többen, mert van a közmunka, amiért annyi pénz jár, amiből vagy eszik valaki, vagy számlákat fizet? És hogy a versenyszférában a foglalkoztatottak száma folyamatosan esik, jobb időszakokban stagnál 2010 óta, de nőni cseppet sem nő? Legalábbis a KSH és az ÁSZ adatai ezt mutatják, és mindkettő állami intézmény, mint tudjuk...

DonCsocso 2012.07.17. 14:46:22

@Anti Anyag:
Ja, igazad van, uzlet! Kerdes kinek eri meg ez az uzlet. Mert a 8-9%-os 5-10 eves lejaratu kotvenyek mindenkinek jo uzlet, kiveve Magyarorszagnak! De mar itt is latszik, hogy ezek majd csak akkor jarnak le, amikor remelem, hogy a komplett fideszt es a klienturajat a Marsig szamuztek, viszont a Zembereknek kell majd kifizetni.
Tenyleg, milyen jo uzlet volt, hogy amig az IMF az ellensegunk volt, addig 4-5-6%-al dragabban finanszirozta a fidesz az orszagot!!!
Csak nem te vetted meg ezeket a kotvenyeket, hogy szerinted ez jo uzlet?

Ha meg nem vetted volna eszre, pont a Bajnaiek huderossz kormanyzasa alatt volt a frank 80 forinttal olcsobb, az euro 40 forinttal olcsobb! De ez nem is erdekes, ugye?
Volt mibol MOL-t venni (mert nem nyultak ahhoz a penzhez), volt mibol Raba-t venni, volt penz egy-ketkulcsos adora, soroljam meg, hogy mire lett elszorva a Bajnaiek altal megsporolt penz?

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.07.17. 14:48:41

@Anti Anyag: Lehet feltételezni, hogy ez, vagy az történne a lakossággal az IMF feltételek kapcsán. Az viszont biztos, hogy az unorthodox gazdasági harcunk következményeinek hála a jelenben a lakosság nem bírja tovább. Az IMF olyan feltételei, mint az egykulcsos adó, vagy az alacsony jövedelműekre kivetett adók eltörlése, vagy az extra adóké ami szintén a lakosságot húzza nem hiszem, hogy annyira elviselhetetlen terhet jelentenének... sem a stabil monetáris politika, vagy a fiskális fegyelem. Biztos bajos lenne, ha jönnének negyedévente ellenőrizni a gazdaságot, nehezebb volna lopni, az meg ugye szomorú.

dogbakszi 2012.07.17. 14:49:17

@Anti Anyag:
"Mo. alapvetően működik," ...de meddig, és milyen áron? A befektetők addig finanszíroznak (mint írtam), ameddig látják, hogy visszatérül a pénzük, és megkapják a befektetett pénzükért a kamatot... Na éppen az nem mindegy, hogy mekkora kamatot fizetünk ezért a finanszírozásért... Éves viszonylatban száz milliárdba is számítható az az összeg, amivel többet fizetünk a finanszírozásért, mint ha az IMF kölcsön kamatszintjével finanszíroznánk. Ezért a kölcsönért az IMF csak költségvetési egyensúlyt követel, és persze az EU-s vállalásaink fenntartását....
Megjegyzem, hogy a Bajnai kormány nem vett fel hitelt az IMF-től, és a Gyurcsány kormány által 2008 novemberében, a Lechmann Brts bedőlése miatti pánikkor megkötött megállapodása alapján rendelkezésre álló hitelkeretből sem hívott le egy petákot sem. Ebből látszik, hogy a Bajnai kormány jó irányba indult, s csak a felhatalmazás hiánya és az idő rövidsége miatt nem tudott nagyobb rendszerek átalakításába kezdeni. Ahhoz, hogy egyensúlyi helyzetbe kerüljön a költségvetés, ezekre az átalakításokra szükszég lett volna.
Orbánék érdeme az, hogy miután kiebrudalták az IMF-et, és nagy mellénnyel kijelentették, hogy nincs szükségük rá, a gazdaságpolitikájukat úgy alakították, hogy mégis vissza kellett hívni az IMF-et, legalább táncpartnernek, mert egyébként bedőlt volna az ország... (a vezénylő tábornok saját maga vallotta meg az IMF ismételt behívásakor, hogy a szakadék széléről rántották vissza a gyeplőt, csak azt nem vallotta be, hogy ezért az ő gazdaságpolitikája a felelős.) Szerintem ez elég kétes érdem!

dogbakszi 2012.07.17. 14:55:01

@Anti Anyag:
"Mind a mellett ez nem lenne gond, ha az IMF hitel nem a régmúlt lyukainak betömésére lenne használatos, hanem gazdaságfejlesztésre."
Szerintem, ha valamely ország az IMF-hez fordul, mert nem tudja magát piacról normálisan finanszírozni, annak előbb a gazdálkodását kell rendbe raknia, s nem extra fejlesztési pénzekre vágynia az IMF-től... ha meg rendben van a gazdálkodása, akkor pedig olcsóbb hitelt is tud szerezni a piacról, mint az IMF hitel.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:57:06

@mizrolist: Tökmindegy mire emlékszel, a választók Bajnait zavarták el és nem Gyurcsányt.

A gazdaságot (a munka világát) mindig is kellett kormányszinten támogatni, nézd meg pld. az előző kormány (Kiss Péterék) mennyivel támogatta.

Orbán valójában a legolcsóbb és leghatékonyabb megoldást választotta, csak a ködösítésük miatt látod te úgy, hogy hű de mekkora. Viszont ha lebontod, szvsz. talán ha a fele van mint az előzőeknek. Csak nagy körülette a csinnadratta. (számolj bele mindent, munkanélküli segélyt, munkahely teremtési, képzési pénzek, stb.)

Ez persze nem érdem, csak hát ennyi pénz van. Mindazonáltal jóval olcsóbban biztosítják egy csomó embernek a valamiféle túlélést, mint Bajnaiék, de erre rá is kényszerülnek, ők már nincsenek abban a jó helyzetben, mint 2004-ben voltak Gyurcsányék.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 14:58:15

@dogbakszi: Szerintem nézz utána az IMF feltételeinek, többször leírta az Index is. Addig értelmetlen ezen vitatkoznunk.

Szevasztok 2012.07.17. 15:00:02

@Anti Anyag: "Szvsz. a lakosság az IMF (jelenlegi) feltételeibe is belerokkanna, így ez nem érv. Az olcsóbb kamatok sem, mert milyen áron."

Tudnál legalább 1 példát hozni az IMF által követelt feltételekre, amibe a lakosság belerokkanna?

Szevasztok 2012.07.17. 15:01:54

@Anti Anyag: "Szerény véleményem szerint, az Mo.-ra nézve amúgy is eleve gáz, ha a költségvetést kizárólag IMF pénzekkel lehetne tartani."

Pontosítanád, hogy hogyan jön az IMF pénz a költségvetéshez?

Szevasztok 2012.07.17. 15:05:11

@Anti Anyag: "Mind a mellett ez nem lenne gond, ha az IMF hitel nem a régmúlt lyukainak betömésére lenne használatos, hanem gazdaságfejlesztésre. "

Mondd, neked van halvány fogalmad arról, hogy egy államháztartás finanszírozása miről szól?
(Elárulom nem a főtéri díszburkolatról, meg a szökőkutakról...)

Szevasztok 2012.07.17. 15:08:47

@Anti Anyag: "Orbán valójában a legolcsóbb és leghatékonyabb megoldást választotta, "

Napi kb. 1/2 milliárd adóforint ennek a megoldásnak az ára. Ez aztán olcsó! Mondhatni akciós!!!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.17. 15:09:20

A fityisz szakemberek hiányában nem igazán tud mit csinálni. Össze-vissza hablatyolt és reméli, hogy nem nagyon adnak sallert. Az IMF meg nem egy sértődékeny állat. Ez a mi szerencsénk.

mizrolist 2012.07.17. 15:09:55

@Anti Anyag: mint említettem, Bajnait nem zavarhatták el, mert nem is indult. Érdekes lett volna, ha megteszi... ki tudja, akkor talán nem lenne most kétharmad :P

A közmunka valóban olcsó; olcsóbb, mint a 2010 előtti rendszer. Hogy hatékonyabb-e, arról egyáltalán nem vagyok meggyőződve, mert aki 8 órát dolgozik közmunkában, annak nincs ideje állást keresni; és aki nem 8 órában teszi, az biztosan éhen fog halni.

Szevasztok 2012.07.17. 15:10:15

@Anti Anyag: "Szerintem nézz utána az IMF feltételeinek, többször leírta az Index is. Addig értelmetlen ezen vitatkoznunk. "

Konkrétan mi nem tetszik közülük? Mert eddig általános lózungokon kívül mást nem írtál...

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:10:56

@dogbakszi: Pontosan ez a véleményem és épp ezért mondom azt, hogy nem szabad IMF kölcsönt felvenni. Még akkor sem, ha nagy a hiszti. Mint látható, túl lehet élni IMF kölcsön nélkül.

Orbánék, nyilván látod, elkerülnék az IMF-et. Nem köszöntött be államcsőd 2010 óta, tehát joggal. Lefaragtak pár juttatást, megszorították a lakosságot, kitessékeltek pár külföldi céget, kiutáltak másik párat és a megerősödő hazai konkurencia révén továbbiak is távoztak. Valójában ugyanazt csinálják, mint amit a fejlettebb országok a háború utáni években, amikor már féllábbal kint voltak a szakadékból.

A vásárlók alapvetően vásárolni akarnak, Orbánék idáig jól játszottak velük. Ha valaki kiszáll, mert ez az ország úgyis csődbe megy IMF nélkül, mások beszálltak a helyére.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:13:18

@Szevasztok: Előbb neked kellene utánanézni mik azok, mert láthatóan fingod nincs róluk.

Az ingatlanadó, a multik adójának megszüntetése pld. nem lózung, hanem konkrétum, de van ott több is. Én számítok arra, hogy ha valakivel vitázom, legalább ő is képben van.

csak egy néző 2012.07.17. 15:13:29

@Anti Anyag:
Roppant kiváncsi lnnék,honnan e nagy tudás es tapasztalat önben.

dogbakszi 2012.07.17. 15:15:31

@Anti Anyag: Szerintem, ha valamely ország az IMF-hez fordul, mert nem tudja magát piacról normálisan finanszírozni, annak előbb a gazdálkodását kell rendbe raknia, s ez a lényeg. Orbánék azért fordultak az IMF-hez, mert ez az állapot pillanatokon belül elérkezett volna, ha nem teszik.
Megjegyzem, hogy az IMF által kért dolgok, (mivel az Orbán kormány nem állt elő semmilyen gazdpol megoldással... hisz az, hogy dobd ide a pénzt és huss, az nem igazán értékelhető gazdaságpolitika....) is a gazdálkodás egyensúlyát, és a jövőbeni finanszírozhatóságot szolgálja... Vagy Őn nem így látja? Akkor kérem írja le, hogy mely kívánalmuk nem szolgálja ezt.

Szevasztok 2012.07.17. 15:17:15

@Anti Anyag:
Az eddigi hozzászólásaidból azt tudom leszűrni, hogy te egy HÍVŐ vagy, akit nem zavarnak a tények a hiedelmeiben. Ami nem illik bele azt ignorálod, vagy elferdíted, és szentül meg vagy győződve arról, hogy értesz is ahhoz, amiket ide írsz. (Magyar ember alapból ért mindenhez - különösen a focihoz meg a politikához)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.07.17. 15:18:39

IMF TÁRGYALÁSOK

IMF és magyar kormány:
Két elefánt összefeszül,
S bezárt ajtók mögül ormány-
-szkander nyögés hallik neszül.

Valaki most halkan visít.
Egyik elefánt tán egér,
Vagy csak nyúzzák Varga Misit?
Ez a kölcsön bármit megér?

Bármit-e? Pont erről tárgyal
Odabent sok fontos ember
S csapkodnak pár tompa tárggyal…
„I am F! Please do remember!”

„IMF vagy, emlékszem én,
Aki minket folyton megint.” -
- Látszik Varga Mihály szemén,
Nagyon elege van megint.

Elmondunk bár minden óhajt,
Feltételek kőkemények
S vége! Mihály nagyot sóhajt:
„Hazamennek a legények…”

fradyendre.blogspot.hu/
:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.17. 15:19:33

@Martian: Hmmm. Az a baj, hogy az IMF csak azt kéri számon, amire ígéretet kapott. Gyurcsányék megszorítást ígértek és hogy utána jobb lesz az országnak. Nem lett jobb és a reformok igazi hasznot hozó része el se kezdődött.

Ha letenne a kormány az IMF elé egy olyan gazdasági tervet, ami alapján gazdasági növekedést tud elérni az ország és ez alá van támasztva számításokkal, akkor azt elfogadják és utána azt kérnék számon a kormányon. Ha odaböfögnek álmodozva néhány összefüggéstelen intézkedést és csak propagandaanyaggal támasztják alá, akkor arra nem kapnak pénzt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.17. 15:22:37

@mizrolist: Ha jól tudom, akkor a közmunkások többsége 4 órában dolgozik, így lehetett a leggyorsabban csökkenteni a munkanélküliek számát...

Szevasztok 2012.07.17. 15:23:54

@Anti Anyag: "Az ingatlanadó, a multik adójának megszüntetése pld. nem lózung, hanem konkrétum, de van ott több is. Én számítok arra, hogy ha valakivel vitázom, legalább ő is képben van."

És mi a gond az ingatlanadóval? Ha már 2 év alatt be tudtak vezetni egy halom értelmetlen adót, akkor egy értelmeset is lehetne talán... (Hja kérem, hogy OV és elvtársai nem akarnak annyi adót fizetni? Hát akkor ez biztos nemzetellenes.)

Szóval mi a bajod az ingatlanadóval azon kívül, hogy OV nem akarja?

Egyébként tudod, hogy pl az egykulcsos adóból "kintmaradt" 500mrd Ft 80%-a az adófizetők 5%-a zsebében maradt? Igen, a legjobban kereső 200e adózó kapott fejenkét kb 2m Ft ajándékot évente.

2012.07.17. 15:24:39

@Anti Anyag: Jézus szíve! Téged fizetnek ezért a sok butaságért, amit írsz?

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:25:51

@dogbakszi: Az első bekezdéssel egyetértek, bár a gazdálkodás rendberakásának mint kiderült, komoly ellenzői vannak, akik akár politikai síkra is képesek terelni a dolgokat.

Az üzlet egy dolog, az érdek egy másik dolog, de pld. a barátságos belgák is csak úgy tudták biztosítani gazdasági befolyásukat afrikában, hogy a közös népből hutukat és tuszikat "csináltak". (Meg is lett az eredménye).

Orbánék gazdaságpolitikájára én is azt mondanám, hogy parasztvakítás és kamu, ha nem élték volna túl az elmúlt 2 évet. Nem vagyok Orbán fan, nekem tökmindegy ki van, csak én és a többiek jól éljenek, de ahhoz képest, hogy más, sokkal jobb helyzetben lévő (és sokkal jobban támogatott) EU-s országok milyen helyzetben vannak, ez is valami. Azért nem fikázom Orbánt mert nem ballibsi.

Ha IMF kölcsön nélkül túl fogják élni 2013-at és 2014-re sem fog kelleni, akkor viszont azt mondom, hogy volt értékelhető gazdaságpolitikájuk és 2014-ben rájuk szavazok.

Az IMF kölcsön (szerintem igen rossz áron) egy időleges nyugalmi helyzetet teremt, de növekednek a lakosság terhei és lefékezi Orbánékat. Szvsz., bele is buknának.

2012.07.17. 15:25:57

@Szevasztok: vagyis mivel kevesen vannak, ezért tartsanak el több embert? Ezek az emberek így is több adót fizetnek bárki másnál, nem a fejpénzt vezették be, hanem az arányos teherviselést.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:26:57

@Teddyke: Gondolom olyanokat kellett volna írni, hogy Bajnai és 2 hét alatt aláír. Magas neked ez a szint:)

Szevasztok 2012.07.17. 15:29:33

@Anti Anyag: "Az IMF kölcsön (szerintem igen rossz áron) egy időleges nyugalmi helyzetet teremt, de növekednek a lakosság terhei és lefékezi Orbánékat. "

(Végre valaki lefékezné már őket...)
Egyébkén KONKRÉTAN mi nem tetszik az IMF várható feltételei közül? Konkrétumokat lécci...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.17. 15:30:59

IMF áldd meg a magyart
Hitellel, kölcsönnel!
Nyújts feléje védő kart
Ha küzd a Fidesszel!

Hajrámagyar, kétpofára habzsoljuk! Hajrá állami dolgozó értelmiségi vezetők!

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:33:07

@Szevasztok: Semmi gond nem lenne az ingatlanadóval, ha csak az lenne. Ma már bevezethetetlen, egyszerűen leállna a gazdaság. Ingatlanadót akkor lehetne bevezetni, ha más adónemeket kivezetsz, magyarul adtál a szarnak egy pofont, Orbánék nem véletlenül utasítják el, hiszen az ingatlanadónak komoly költségterhe is van.

Luxus adónak lenne inkább értelme, de ahhoz itt nem él elég gazdag ember.

Szevasztok 2012.07.17. 15:33:18

@Anti Anyag: "Nem vagyok Orbán fan, nekem tökmindegy ki van, csak én és a többiek jól éljenek"

Mi lenne, ha egy kormány megítélésében nem az lenne a szempont, hogy ÉN JOBBAN ÉLJEK!?

Hanem mondjuk az, hogy mi a jó az EGÉSZ közösségnek, és hogyan lehet MÉG JOBB a jövőben!

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:34:08

@Szevasztok: Eléggé sokat írtam erről, olvasd azokat végig.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:34:46

@Szevasztok: Szerinted a "többiek" mit jelent? Végigolvasol te egyáltalán egy beírást?

Szevasztok 2012.07.17. 15:37:13

@Anti Anyag: "Semmi gond nem lenne az ingatlanadóval, ha csak az lenne. Ma már bevezethetetlen, egyszerűen leállna a gazdaság. "

Ex katedra kijelented, hogy ha bevezetnék, akkor leállna a gazdaság???? Miért is?
Ha megnézed a gazdasági növekedést, akkor láthatod, hogy MEGÁLLT! Ingatlanadó nélkül!

A kijelentéseidet sajnos nem tudom komolyan venni, mert nincs köztük logikai kapcsolat, vagy ha szerinted van, akkor lécci oszd meg velünk.

dogbakszi 2012.07.17. 15:38:35

@online távmunkás:
"Gyurcsányék megszorítást ígértek és hogy utána jobb lesz az országnak. Nem lett jobb és a reformok igazi hasznot hozó része el se kezdődött."
Meglátásom szerint Gyurcsányéknak a kiadáscsükkentésnél, mivel nagyobb felhatalmazásuk nem volt, csak a megszorítási részre futotta. Talán ettől nem lett jobb...
Ahhoz, hogy rendszerszintű átalakítások történjenek, ahhoz a társadalommal azt normálisan, mint felnőtt a felnőttel le kell tárgyalni. Ez nem a kormány együgyű írásbeli konzultációit értem, ami Orbánéktól kitelt, hanem valódi párbeszédet. De, ha visszaemlékszünk, 2006-ban az akkori kormány szerette volna az önkormányzati rendszert átalakítani, (megyei rendszerről az EU harmónikus régiósra, de ha visszaemlékezünk, akkor bevilan, hogy volt olyan párt, amely a tényleges párbeszéd ellenére ellenállt, mint az ominózus Józsi Markoséknál. Ugyanúgy állt ellen más próbálkozásoknak is. Ha belegondolunk, akkor most Orbánék létrehozták a helyi települési és megyei önkormányzatok közé a járási önkormányzatokat..., amitől egy fikarcnyit sem lett olcsóbb a rendszer, sőt...
Az egészségügyben ugyanazt valósítják meg, amit blokkoltak az előtte lévő ciklusban.

"Ha letenne a kormány az IMF elé egy olyan gazdasági tervet, ami alapján gazdasági növekedést tud elérni az ország és ez alá van támasztva számításokkal, akkor azt elfogadják és utána azt kérnék számon a kormányon." Korrekt!
... de azért megnéznék, hogy az a benyújtott terv nem ütközik-e az EU alapszabályaiba, hisz a belépéskor azokat magunkra kötelezőnek fogadtuk el...

Szevasztok 2012.07.17. 15:42:05

@Anti Anyag: "Szerinted a "többiek" mit jelent? Végigolvasol te egyáltalán egy beírást? "

Igen mert a "többiek" azok is egyének. És éppen azt kifogásolom, hogy egy kormány megítélésében ha az EGYÉNEK boldogulása az elsődleges, akkor annak az az eredménye amit most látunk. Én pl elvárnám egy interneten kommentelő értelmes embertől, hogy felül tudjon emelkedni az EGYÉNI szempontokon, és a KÖZÖSSÉG boldogulása érdekében háttérbe szorítsa az EGYÉNI érdekeit. (Persze csak ha politikáról van szó.)

És a legszomorúbb az, hogy OV intézkedései mögött is sokkal több EGYÉNI érdeket látunk, és nem az ORSZÁG és a KÖZÖSSÉG érdekeinek előtérbe helyezését.

csak egy néző 2012.07.17. 15:43:08

Anti anyagnak.
Elárulná végre,honnan e nagy tudás és tapasztalat??
Kiváncsi lennék a korára?

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:43:32

@Szevasztok: Na akkor képzeld el ezt mellé még ingatlanadóval. Vagy ettől szerinted beindulna?

Azért ezt idemásolom, mert jó elemzésnek tartom:

"Nem lesz gyors megállapodás az EU-IMF-fel a Raiffeisen Bank elemzői szerint. Török Zoltán vezető elemző szerint a kormány ugyan meg akar állapodni, de ezért cserébe nem hajlandó gazdaságpolitikai kompromisszumokra.

Az viszont nem érdeke a kabinetnek, hogy megismétlődjön a 2010-es vagy a tavalyi fiaskó, amikor a nemzetközi szervezetek képviselői csapot-papot hátrahagyva repültek el az országból. A cél nem a minél gyorsabb megállapodás, hanem a tárgyalások alapos elhúzása. A kormány ezért semmit nem fog élből elutasítani, de ha a nemzetközi helyzet nem romlik meg nagyon, akkor akár nagyon-nagyon sokáig húzódhatnak az egyeztetések.

Török szerint mivel a kormányt nem gazdasági, hanem politikai típusú megfontolások vezetik, ezért nehezen előre látható, hogy mikor és miben változhatnak a most még merev kormányzati álláspontok. „Ha nagyon nagy a baj, akkor hirtelen nagy lesz a kormány kompromisszumkészsége, ha nincs baj, akkor a kicsi”.

Van több is, Index címlap.

kzoltana 2012.07.17. 15:44:57

„Újra megnyitandó uránbányába a „Rózsa-pogrom" által 16 évesen (a Pintér Művek) minden igyekezete ellenére iskolába visszaterelhetetlen, de garantáltan αβ (alfabéta), valamint 55 év fölötti, gyesről visszatérő, nem fényérzékeny rákos kismamákat keresünk „Sugar Lady, Sugar Boy" jeligére.”
Apróhirdetések az orbáni 10 narancsolat után
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2647_aprohirdetesek_az_orbani_10_narancsolat_utan_38

Anti Anyag (törölt) 2012.07.17. 15:46:37

@Szevasztok: A "többiek" csak egyenként egyének, de együtt közösség. Értelmezned kellene tudni, mert sokan nem bontják a ki a neked "tetsző" szavaikat. Itt erre nem nagyon van idő.

A többiek a magyar nyelvben (így önmagában használva) azt jelenti, hogy mindenki más. Többiek a faluban, mindenki más egy adott településen, azaz a település közössége.

Szevasztok 2012.07.17. 15:53:56

@Anti Anyag: "Na akkor képzeld el ezt mellé még ingatlanadóval. Vagy ettől szerinted beindulna? "

Szóval akkor mi a baj az ingatlanadóval?
(Elárulom: OV és társai nem akarnak sokat fizetni)
Mert előnyei pl:
- Az eltitkolt jövedelmekből szerzett vagyon is adózás alá kerülne.
- Nehéz eltitkolni, kimenekíteni
- Az adórendszer egészségesebb szerkezetű lenne: lásd jövedelmi, forgalmi, vagyoni adók megfelelő aránya
- Az eddig bevezetett ÁTMENETI jellegű adók helyett végre lenne egy RENDSZERSZINTŰ lépés is

"(...)a kormányt nem gazdasági, hanem politikai típusú megfontolások vezetik,(...)"

Ez a tipikus hűtlen kezelés! Nem baj ha sokba kerül, csak úgy legyen ahogyan én akarom!

dogbakszi 2012.07.17. 15:57:49

@Anti Anyag:

" Az IMF kölcsön (szerintem igen rossz áron) egy időleges nyugalmi helyzetet teremt, de növekednek a lakosság terhei és lefékezi Orbánékat. Szvsz., bele is buknának."

Miből gondolja, hogy pl. az a kívánalom, hogy az alacsony keresetűeknek csökkentsék a terheit, az növelné a terhet a lakosságon?
Talán úgy kellene a kormánynak gondolkodni, mint az egyszerű birkapásztornak...
a birkát etetni kell, hogy utána nyírható legyen...
...vagyis, ha a nép magas keresetű, kisebbik részét preferálják, nekik adják a pénzt, attól a fogyasztás csökken, és ezzel együtt a gazdaság növekedési kilátása romlik, ezen kellene a birkapásztor szemléletével változtatni...
Orbánékat valószínűleg lefékezné, de nem az országot, hiszen akkor végre az egyensúlyi helyzet miatt már a növekedésre lehetne fordítani nagyobb forrást, nem csak a Simicskás birodalomra... ;-)
"Ha IMF kölcsön nélkül túl fogják élni 2013-at és 2014-re sem fog kelleni, akkor viszont azt mondom, hogy volt értékelhető gazdaságpolitikájuk és 2014-ben rájuk szavazok. "

Az IMF tárgyalás 2012-ben biztos lezárul, annál tovább nem fognak asszisztálni a pávatánchoz. Ha a megegyezés nélkül lépünk a jelenlegi gazdaságpolitikával 2013-ba, akkor nagy valószínűséggel jön a bedőlés, senki nem fogja finanszírozni az országot, csak túl magas kamatfelárért, amit az ország nem tud kitermelni.
Ez alapján kell majd döntenie, hogy rájuk szavaz-e majd 2014-ben.

kisvakondcica 2012.07.17. 16:00:45

Na, akkor ma lemond a csúti ?
"IMF be, én el..."
Már várom

Blogger Géza 2012.07.17. 16:20:56

@mizrolist: Valójában a versenyszférában foglalkoztatottak száma folyamatosan nő a kormányváltás óta, és cseppet sem csökken a KSH adatai szerint. Ezer főben:

2009 2010 2011
1 821,9 1 826,7 1 851,3

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli002b.html

Blogger Géza 2012.07.17. 16:28:32

@Szevasztok: Az a fő baj, hogy az ingatlantulajdonosok jelentős része amúgy is a pénzügyi összeomlás ellen küzd a CHF hitelek elterjedése miatt. Egyébként most is van ingatlanadó, csak önkormányzati hatáskörben. Amelyik önkormi másképp nem tudja megoldani, az kiveti, amelyik nem szorul rá, az meg nem, és kész. Ha most egységes központi lenne, akkor pont az amúgy is bajban lévő önkormik kerülnének bajba, ha ezt is elvonnák tőlük. Másrészről egy vízfej csúcsáról megállapítani hogy melyik faluban, melyik kisvárosban menyit érnek az ingatlanok.-... elég macerás. Az AB el is kaszálta az MSZP utolsó ilyen próbálkozását.

Igazából nem sok "átmeneti adó" van 2013-ra betervezve, én konkrétan egyről sem tudok, nyugodtan lehet mindet "rendszerszintűnek" nevezni. Ebben az országban az "átmeneti"-ről amúgy is a hazánkban átmenetileg 40 évig itt tartózkodó Vörös Hadsereg jut az emberek eszébe. Gyurcsányék idejében "átmenetinek" indult a bankadó is, és tessék, hogy elhúzódott...

Martian (törölt) 2012.07.17. 16:32:30

@online távmunkás: a mai nemzetközi gazdasági helyzetben nincs garantált prosperitást adó gazdaságpolitikai recept, ilyennel az IMF sem rendelkezik.
Ahogy a kormány bírálható a gazdaságpolitikai következetlenségek és rugalmatlanság miatt, úgy az IMF is azért, hogy kicsinyes "befektetői szakszervezetesdit" játszanak.
Ez egy külvárosi uzsorás esetében még csak érthető, de egy felelős nemzetközi szervezet esetében kevés... mindkét fél örülhetne, ha a jelenlegi helyzetben "a kecske sem hal éhen és még a káposztából is marad".

Blogger Géza 2012.07.17. 16:42:22

@Szevasztok: Ezt én véletlenül sem nevezném "ajándéknak", ők azt a fizetést kemény versenyben keresték meg a piacon, csak az állam mostantól kevesebbet von el belőle (így sem keveset...)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.17. 16:46:57

@dogbakszi: Gyakorlatilag nem valósítanak meg semmit, de ez megy már 22 éve. Most még az EU-s pénzeket sem osztják szét, hanem a fejlesztéseket áttolják a 2014 utáni ciklusra, annyira biztosak abban, hogy ők nyernek. Ezért nagy pofon, hogy az EU nem akar annyi fejlesztési pénzt adni a szegényebb országoknak.

Egy normálisan alátámasztott tervnél egyértelmű, hogy megnézik, egyezik-e az EU irányelveivel és kalkulálnak az esetleges reakciókkal is.

dogbakszi 2012.07.17. 16:49:02

@Blogger Géza:
A gond a tendenciákkal az, hogy 2010-ről 2011-re az össz foglalkoztatottak száma már csökkenő tendenciával bír, vagyis

Nemzetgazdaság összesen 2 790,2 (2006) 2 760,6 (2007) 2 761,9 (2008) 2 660,7 (2009) 2 701,9 (2010) 2 691,6 (2011)
ebből látszik, hogy a szerkezet ugyan átalakul, de kevesebben tartunk el több embert, s ez a tendencia folytatódik az idei évben.

versenyszféra rész és teljes munkaidős 1934,5 (2006) 1 933,3 (2007) 1 952,6 (2008) 1 821,9 (2009) 1 826,7 (2010) 1 851,3 (2011)
versenyszféra teljes munkaidős 1 780,4 (2006) 1 778,1 (2007) 1 788,7 (2008) 1 631,3 (2009) 1 631,7 (2010) 1 651,2 (2011)

illetve az látszik, hogy csökkent a teljes munkaidőben foglalkoztatottak száma, s nőtt a részmunkaidős, vagy idénymunkát végzők száma (ez utóbbi akár az egy napig alkalmazott munkást is tartalmazhatja, ami ugyancsak rossz tendencia...
A kormány intézkedései miat pedig az ellátásban nem részesülő munka nélküliek száma növekszik.

Martian (törölt) 2012.07.17. 16:54:03

@Szevasztok: "Mert előnyei pl:
- Az eltitkolt jövedelmekből szerzett vagyon is adózás alá kerülne.
- Nehéz eltitkolni, kimenekíteni
- Az adórendszer egészségesebb szerkezetű lenne: lásd jövedelmi, forgalmi, vagyoni adók megfelelő aránya"

Akinek van számottevő vagyona, az már régen kivitte Svájcba... ingatlanok széleskörű adóztatása viszont sokak esetében egyenes út a vagyonvesztéshez.

dogbakszi 2012.07.17. 16:55:51

@online távmunkás:
"Most még az EU-s pénzeket sem osztják szét, hanem a fejlesztéseket áttolják a 2014 utáni ciklusra"
...a gond az, hogy nem tolható át, mert ennek a ciklusnak a lejárati ideje a 2013-as év vége, onnan új, nagy valószínűséggel kisebb mértékű fejlesztési pénz kerül hozzánk, és sajnos a jelenlegi kormány semmilyen lépést nem tesz az EU források felhasználása érdekében (kivéve, ha Közgépet szolgál). Ennél az EU-s pénz-felhasználásnál az előző kormányok részidő szerint vizsgálva hatékonyabbak voltak. Ez a szomorú helyzet!

Szevasztok 2012.07.17. 16:59:03

@Martian: "Akinek van számottevő vagyona, az már régen kivitte Svájcba... ingatlanok széleskörű adóztatása viszont sokak esetében egyenes út a vagyonvesztéshez. "

Hát éppen ez az, hogy az ingatlant nem lehet kivinni Svájcba... Ha már a kivitt pénz kikerült az adóztatható körből, akkor azt kell megfogni, ami még itt van. Egyébként meg egy ingatlanadó esetében símán lehet adómentes rész, több sáv stb. Ezek szabályozási részletkérdések, ahogyan az adóalap (nem feltétlenül egyenlő a piaci értékkel!) megállapítása is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.17. 17:00:28

@Martian: Tuti jó recept nincs, de van biztosan rossz recept. Ha a biztos rossz és a talán jó, talán rossz közül kell választani, akkor nem normális, aki a biztos rosszat választja.

dogbakszi 2012.07.17. 17:02:40

@Blogger Géza:
"Gyurcsányék idejében "átmenetinek" indult a bankadó is, és tessék, hogy elhúzódott..."

Bár az elhúzódásért nem Gy.F. a felelős, s a mértéke is alacsony volt, de a mostani kormány folytatta, és azt brutálisra emelve befagyasztotta a hitelezési rendszert. Széchenyi szerint pedig a hitel eltűnése nem igazán jó omen...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.17. 17:09:50

@dogbakszi: A fejlesztést tolják, át persze a pénzt nem lehet 2013 utánra tolni, ezért gond, hogy 2014 után kevesebb pénz lesz. Lásd például tömegközlekedési beruházások, múzeumi negyed Pesten, gazdaságfejlesztés, stb.

Pontos statisztikákat nem tudok az előző kormányokról, de szerintem mindenkinek az együttes hibája, hogy a 7 éves költségvetési ciklus 6. évének közepén nincs a pénzek harmada sem kifizetve. Én emlékszem arra, hogy Gyurcsány és Bajnai idején is panaszkodtak a lassú kifizetésekre, aztán Orbánék egy évre felfüggesztettek mindent, hogy Új Magyarország Tervről átnevezzék Új Széchenyi Tervre. Nevetséges, hogy az ÚMT keretében megpályázott, odaítélt és kifizetett összegekből megvalósult kórházfejlesztéseket tavaly ÚSZT logó alatt reklámozták olyan kórházvezetők, akiknek az újbóli kinevezését most megtiltották...

Szevasztok 2012.07.17. 17:11:11

@Blogger Géza: "Ezt én véletlenül sem nevezném "ajándéknak", ők azt a fizetést kemény versenyben keresték meg a piacon, csak az állam mostantól kevesebbet von el belőle (így sem keveset...) "

Látom amint OV meg GyF a fizetésüket kemény versenyben keresik...

És most nem akarok demagóg lenni, de akinek az új SZJA szabály átlag 2m Ft/év adó MEGTAKARÍTÁST jelent (bruttó 1-10m Ft/ hó !), azt nem nagyon kell sajnálni, viszont elvárható tőlük nagyobb társadalmi szolidaritás.

apanna 2012.07.17. 17:27:35

@mizrolist: Milyen jó is volt annak a nyugdíjasnak, aki nem kapta meg a 1 havit, vagy annak a családnak ,aki nem kapott szocpolt. És hogy örültek a közalkalmazottak, hogy Bajnai befagyasztotta a bérüket:D
Dicsérjük együtt:D

fidzsi 2012.07.17. 17:31:09

Az Origóban olvasható egy elemzés Galambos Pétertől- mondjuk nem egy Fidesz fan -,
miszerint ha javallott is a hitel, de van ráció a megúszásra való törekvésben is. Azt jegyzi
meg ezzel kapcsolatban, hogy ha a VB hitelből finanszírozunk az ugyan olcsóbb, de a
visszatérés a piacra nem egyszerű. Csökkenhet a bizalom a saját lábunkon állást illetően.
Ezzel szemben, ha végig a piacról tudjuk finanszírozni magunkat, hitel megújítások során
a befektetők látják a viszonyokat. Más kérdés, hogy a Fidesz bukásra számító közegnek
a VB hitel jobb opció. Ezt minden rosszindulat nélkül mondom. A maguk részéről igazuk
van.
Tisztelettel. fidzsi droid de Magóg.

apanna 2012.07.17. 17:31:11

@dogbakszi: AZ 5% kos ingatlan hitelemre, havonta rászámolnak 5% ot. + eladási áron számolják a chf et + rátesznek havi 15 ezer forint kezelési költséget, azt is chf ben, + ha egy nap késéssel fizetem még 3500 ft ot minimum. Sőt, ha kiveszek a bankból pénzt azért is fizetek.
A fiam gyűjtögette a cibben a kis zsebpénzét, azt vette észre, hogy a kamatot önkényesen levitték kemény 1% ra + kicserélték a kártyáját, amit 10 évesen nem is használ. Azóta nem, hogy nőne a megtakarítása, hanem a kemény kis 5 rugója alig 1 év alatt lecsökkent 4 re.

Szegény bankok.....

apanna 2012.07.17. 17:31:57

@fidzsi: Arról nem is beszélve, ha felvesszük az IMF hitelt, azonnal leminősítenek....

mizrolist 2012.07.17. 17:34:01

@Blogger Géza: én ezt inkább stagnálásnak nevezném, nem érdemi növekedésnek...

@apanna: ha valamire nem jut pénz, azt nem is lehet kifizetni. Nekem sem jut pl. meleg ételre, ezért eszem hideget minden nap.

kirsten 2012.07.17. 17:41:35

@Martian: Hát orvbán magánbirodalmát igazán lebombázhatnák. Mocsok elmebeteg, hogy pusztulna el a haverjaival együtt.

rágógumó 2012.07.17. 17:42:39

@Anti Anyag: látom azt jóindulatúan elfelejted megemlíteni, hogy a forint/euró 320 forintos árfolyamról akkor kezdett visszafordulni, amikor a gazdáid bejelentették, hogy kell nekik a védőháló az IMF hitel formájában, de a hozzád hasonló zombik soha nem tanulnak, most, hogy kicsit jobban megy újra csak a mellüket verik. Én nem értem, hogy hogyan lehet valaki ennyire buta...

dogbakszi 2012.07.17. 17:47:27

@apanna:
Nem sajnáltatni akarom a bankokat, nem térnék ki a rosszindulatú lépésekre, ilyen bőven van, főleg azóta, mióta a nagy sarcokat kivetették, de amit leírtam az fontos, hogy a kormány kontár lépései miatt a hitelezés befagyott. A témához tartozóan, a gazdaság felpörgetéséhez több megfizethető hitel kell. A 10% körüli reálkamatot a vállalkozások többsége sem tudja kitermelni. Ehhez alacsonyabb kamatú hitel kellene, de mit lehet tenni, ha az imfláció is 5% felett van, s a jegybanki alapkamat az ország kockázati megitélése, s a kormány áldásos gazdaságpolitikája miatt 7%-on van?
Orbán e probléma megoldását úgy vizionálja, hogy a magyarországi bankok több mint fele magyar kézben legyen, bár nem tudni, hogy ezt az eredményt kényszerállamosítással, bankrablással, vagy milyen más eszközzel képzeli elérni...

apanna 2012.07.17. 17:47:51

@mizrolist: Akkor most végképp megzavarodtam. Nincs pénz? :)

dogbakszi 2012.07.17. 17:50:01

@apanna: Ennél mélyebbre tudunk még menni, mint a bóvli?

mizrolist 2012.07.17. 17:51:15

@apanna: a jelek szerint olyan van, amit Simicskának lehet adni.

apanna 2012.07.17. 18:23:55

@dogbakszi: Nem vagyok jártas bankügyekben. Azt látom, hogy az előző kormányka kellett volna korlátok közé szorítani a bankok működését. Nálunk a város főutcájában szinte csak bankok vannak. Egy 15 nm es üzlet havi 400 ezer + áfa....
A bankok mindenért pénzt kérnek. Az otp még Romániában is kedvezőbb kamatra ad hitelt. OTP.ro :)
Az ERNSTE 95% os tulajdonrésze az osztrák államé. Ebből fedezik a szociális, és jóléti kiadásokat. Tudható, hogy náluk nagyon, talán a legjobb az ellátás. Tehát Orbánnak e téren igazat adok. Kellene hazai bank, ami jól működik, és külföldön is teret nyerhetne.
A hitelezésről: Évekkel ezelőtt próbáltunk egy projekthez kölcsönt felvenni. Akkor azt mondta a cibbank, hogy mi csak egy kis BT vagyunk, és nincs garancia, hogy visszafizetjük. KFT az kaphat, meg állami alkalmazott. Aztán ahogy gyarapodtunk, és a bankban is látható volt a tőkénk, egyből megkerestek, hogy adnak hitelt.
Én az össz vagyonommal felelek, a KFT a bevitt pénzével. Nekem azóta egy bank sem hiteles. Semmiben.

Van egy kisebb hitelem, amit hitelkártya kiváltásával sikerült 45% ról, 19% ra letornázni. Magyarul az egyik bank kedvezőbb hitelt adott, így sikerült megszabadulnom a hitelkártyámon felgyülemlett tartozástól, kisebb kamatú hitelre. A múlt hónapban befizettem az egyik nagyobb fiókban időre a pénzt. Majd másnap felhívtak a behajtási osztályról, hogy nem fizettem, mikor fizetem. Mondtam, hogy előtte való napon beraktam, az volt a határidő. De ők akkor sem látják. Mondtam nézzék meg, járjanak utána. A válasz, hogy nem teszi meg. Mire megkérdeztem ,miért , a válasz ennyi volt: Csak....
Nekem kellett a befizetési bizonylatot elküldenem emailban. Azóta egy darab levelet nem kaptam ,pedig ha jól tudom, válaszadási kötelezettsége van a banknak. Olyan pofátlanul flegmán, lekezelően beszéltek velem, hogy leírni nem tudom.
Azon vagyok, hogy megszabaduljak a hiteleimtől, és soha többet nem veszek fel egy fillért sem tőlük. És leszünk még így páran.
Nem sajnálom őket. Pofátlanok, arrogánsak, lekezelőek, a szerződéseik egyoldalúak. Vagy aláírod az általuk diktált feltételeket, vagy nincs pénz.
Az arroganciára példa az UCB bank. Az indexen cikk is megjelent, egy belső levelezésről, hogy s mit gondolnak az ügyfelekről.
Nekem megmondták, hogy macerás ügyfél vagyok, mert megkaptam a kedvezőbb hitelt, és szeretnének tőlem megszabadulni.
Ezek után, tőlem tönkre is mehetnek.......

Ha lesz hazai bank, kedvező feltételekkel, csak oda teszem a pénzemet.

apanna 2012.07.17. 18:24:48

@mizrolist: Engem nem érdekel simicska. Neked, hogy itt simicskázól ,mennyivel lesz könnyebb?:) Pénzed több lesz, ha neki kevesebb? Ejnye.....

apanna 2012.07.17. 18:26:31

@dogbakszi: Ha megkapjuk a hitelt, leminősítenek. Indok: A gazdaság nem fog pörögni, mert megszorításokat kell eszközölni. AMikor Gyurcsányék felvették, leminősítettek, ugyan ezzel az indokkal. Annak örülnék, ha mégsem vennénk fel azt a hitelt. Amúgy most csak előtárgyalni jönnek, nem pénzt adni.

Blogger Géza 2012.07.17. 18:32:40

@dogbakszi: Persze. Valójában egy hosszú skála középmezőnyében bolyongunk évek óta. Ha mondjuk a Fitchet nézem a Ft-adósságra vonatkozóan:

www.akk.hu/object.298cc528-75b3-4738-91c0-0e2f2c978101.ivy

akkor látható,hogy 4 éve, 2008 óta a BBB kategóriában vagyunk, csak a mögöttes jel (+/-/semmi) változik. A mostani minősítésünknél, (BBB- ) 10 rosszabb és 9 jobb van. Hozzáteszem, hogy a közhiedelemmel szemben ez nem is a "bóvli" kategória. (igaz, a devizás egy szinttel lejjebbi, és az már épp belecsúszik) Skálák:

index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/24/bovliba_kerult_portugalia/

Blogger Géza 2012.07.17. 18:34:43

@dogbakszi: 200 éve kicsit más volt a helyzet, akkor TÉNYLEG szinte nem volt hitel, ma még mindig túlhitelezett ez az ország.

Martian (törölt) 2012.07.17. 18:34:44

@Szevasztok: ha luxusadóként van ingatlanadó, akkor a keskeny alap miatt hoz keveset, ha általánosan, akkor meg szociális problémákat okoz.
Akkor már inkább az egykulcsos adó kéne feladni.

RSS

táblácska

"Ez a kis magyar világ itt háborog: fekete, csúnya felhők kavarodnak rája. Aki nem csupán arra termett, hogy egy számmal növelje a születési és halálstatisztikát: most nem alkudhat. Harcol, ahogy tud. Kezeli a viharágyút a butaság, sötétség ránk tornyosodó felhői ellen." - Ady Endre

FB

propeller+blogroll (fck bloghu)

Kapcsolat

Kapcsolat

Amennyiben bármilyen építő/romboló megjegyzésed, ötleted, információd volna, nyugodtan írj a szabotázs e-mail címére.

süti beállítások módosítása