'12 máj

15

11:20
0
Égés után omlás jött – BKV, riksák, náci kismajmok és Tarlós Pista

írta: Komjaga

Vélhetően nehezen lehetne rekonstruálni azt a kollázst, ami különböző testrészek, - nyílások és személyek változatos felhasználásával szerencsétlen Tarlós István fejében összeállt, miután hírül vitték neki futárai: megint gáz lesz a BKV-val. Az éppen összeszakadt metróval legalább is biztosan.

Mire nagy nehezen kievickélt volna a tömegközlekedési vállalatot fenyegető pénzügyi csőd, kormányzati financiális szigor, valamint az EU adósságot firtató szorításából (pedig a Fideszes kerületi polgármesterek igencsak dolgoztak, hogy benne maradjon) a poszt-Demszky metró elkeseredetten elkezdte lebontani magát (egész pontosan a 3-as vonal). A botrány meg szép lassan dagad megint.

A tavalyi év szerelvénytüzeit követően, ugyanis nemrég a Népliget állomáson szakadt le az állmennyezet, jó egy órára leállítva a földalatti közlekedést a vonalon. A fenntartók azonmód bevetették a pánikszerű hallgatás honi csodafegyverét, mely egy hétig működött is úgy-ahogy.

Azonban akadt egy probléma. A vonal karbantartásáért felelős dolgozók (akik állítólag, évek óta kongatják a vészharangokat, miszerint a vonal átfogó felújítás nélkül életveszélyessé válik, illetve nem túl szerencsés például, hogy szivárgások vannak az alagutakban, ilyesmik), némileg zokon vették, hogy a leszakadt plafonért a bűnbak megtisztelő szerepe nekik jutna, így írtak egy névtelen levelet a Budapesti Metróért Egyesületnek. Ez szombaton változtatás nélkül meg is jelent az indexen. Két bekezdés, ami mindent elmond:

„A metró folyamatos és zavartalan működtetése a mi vállunkat terheli, aminek a 3-as vonalon egyre kevésbé tudunk eleget tenni. Az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene, és a Népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat. Sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat.

Ezt a problémát már többször is jeleztük, a tavalyi metrótűz óta mind a BKV, mind a főváros felé, de csak ígéreteket kaptunk, ugyanakkor a felelősség a miénk. A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés. A metróvonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene. A 2-es vonalhoz hasonló szakaszos felújítás lehetősége az állandó balesetveszély miatt meglátásom szerint nem kivitelezhető.”

A Budapesti Közlekedési Vállalat az index cikkének megjelenése után sajtóközleményében gyorsan sértett visszatámadást indított, humbuknak és hisztériakeltésnek minősítette a levelet:

„az ilyen állítások alaptalanok és csak hangulatkeltésre, az utasok megfélemlítésére jók” - áll a BKV közleményében.

Bár párhuzamosan azt is elismerték, hogy bajok azért vannak a vonallal. A problémák mértékét azért elég plasztikusan jelzi, hogy szinte egy időben a BKV nyilatkozatával Tarlós a Budapesti Közlekedési Központon keresztül elrendelte „a 3-as metró teljes műszaki felülvizsgálatát”. A több hetes időszakban a metrószerelvények 40 km/h-ás álomsebességgel közlekednek majd, továbbá kisebb pálya, valamint infrastruktúrahibák javításait végzik el ez idő alatt.

A vonal felújítása egyébként előkészítés alatt áll, csak csúszik:

„A BKK egy évvel ezelőtt pályázatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz a 3-as metró felújítási munkáinak előkészítésére, sajnos, a pályázat elbírálására a többszöri benyújtás ellenére mindezidáig nem került sor" – áll szintén a BKV közleményében.

Tudja az öreg Isten, lehet ezt is rossz színű tollal írták alá  az NFM nem létező személyei, mint a széndioxid kibocsátási kvótákat.

Az alternatíva

Lássuk be, ez a tömegközlekedésesdi ebben a formában nem megy. Ahelyett, hogy erőltetnénk, inkább rá kéne engedni a Fidesz kreatív csodacsapatát – igen a kreatív adó kommandót, a bekábszerzett közgazdászokat, akik nap mint, nap létrehozzák nekünk a csodát  - és fizetett amerikai pr-esek helyett össze lehetne rakni egy minimál költségvetéses, igazi országimázs bombát. Mivel blogunk stábja teljes mértékben ráhangolódott az ország életét évtizedekre átalakító nagy pozitív változásokra, ezért hazfiúi kötelességként felajánljuk kreatív zsenink BKV megmentő tervét az alábbiakban.

Miről is volna szó?

Egy kreatív beruházásáról, melynek keretében a Spielberggel és George Lucasszal folytatott egyeztetéseket követően a Budapesti Náci Majmocskás Riksa Vállalat Zrt. váltaná a porondon a BKK- BKV duót.

Hagyjuk a szkepticizmust, képzeljük csak el: miután Demszky Gábort a Deák Ferenc téren a két metróvonal találkozásánál szimbolikusan bebetonoztuk, az alagutakat elárasztjuk vízzel – úgyis szivárognak, szóval csak siettetjük egyébként is a természet munkáját. Minimális befektetéssel (mert hát a Duna ott van) egyből egészen izgalmas Aqua-búvár parkot, valamint az Etyeki stúdió sci-fi részlegét tudjuk kiépíteni. A betóduló turisták felpörgetnék a gazdaságot, az elhelyezésük kapcsán felmerülő problémákat a Közgéppel a Kékessy – Nyerges földeken gyorsan felhúzott megaszállodákkal lehetne orvosolni  – ergo fejlődne az építőipar is. Természetesen, mivel a családi vállalkozásokat támogatja a kormány, minimális illeték befizetése után (100-400 ezer forint) részt vehetnének ők is a pályáztatáson (közben persze a földmunkákat a Közgépnek már el kell kezdenie, hogy tarthassuk a határidőt), hogy, ha más nem is, de a közérzetük jobb legyen.

A 21 században élünk, egy közlekedési vállalt lehet több, mint szolgáltatás, élménytérré válhat, maga lehet a szórakoztató ipar. Épp ezért a Steven Spielberg – George Lucas párossal történő egyeztetés után a kieső metró és busz kapacitásokat riksákkal helyettesítenénk (ezeket gyárthatná az azóta is teljesen értelmetlenül visszaállamosított Rába), melynek egyedi arculatát az Elveszett frigyláda fosztogatóinak vidám náci kismajmának szerepeltetése adná. Természetesen cifraszűrben, meg darutollas kalapban, mert hát mégse bohóckodhatunk itt az arabus piros tökfödővel. Gyengébbek kedvéért ő a prototípus:

majom.jpg

Az ócsai szegénypark jobbágyait egyrészt a riksákat hajtva vezetnénk vissza a munka világába, másrészt Hegedüs Zsuzsa (O.V. hírhedt szociológus főtanácsadója) 80 disznóra kalibrált parasztházas malacneveldéje mintájára kis náci majmokat nevelgethetnének a falusiak a házaikban. Tehát kalapkás kismajom, cifraszűrben, Józsi devizajobbágy szintén cifraszűrben és indulhat is a BNMRV riksái szerteszét Budapesten, melyeknek indulását a majmocska karlendítése, illetve a felhangzó „Kh kii” hangpár adná.

Környezetbarát, tehát csökkenne a főváros levegőjének szennyezettsége, turizmus szempontjából unikális, illetve az ócsai majomneveldék országos kiterjesztésével exportra is dolgozhatnánk.

Akár egy protokoll riksa-rendszert is fenn lehetne tartani, amely Brüsszelből váltott jobbágyokkal egyenesen a Sándor Palotáig vinné az IMF/EU/Velencei Bizottság képviselőit. Pekingből a távolság miatt rizikós, de a presztízsnyereség végett megfontolandó.

Szóval nem kell itt életveszélyes metrókról handabandázni, égő kocsikat újítgatni, meg a minisztériumban pályázatot tologatni, felelősséget egymásra kenni:  náci kismajomos riksára fel magyar!

"Most épp disznóólat alakítunk ki közmunkában egy régi, elhagyott házból, és a településen kiosztott nyolcvan malacot ott, együtt nevelik majd a lakosok. Könnyebben megy majd a szaporítás is." - Hegedüs Zsuzsa az fn.hu-nak

hail3.JPG

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

RSS

táblácska

"Ez a kis magyar világ itt háborog: fekete, csúnya felhők kavarodnak rája. Aki nem csupán arra termett, hogy egy számmal növelje a születési és halálstatisztikát: most nem alkudhat. Harcol, ahogy tud. Kezeli a viharágyút a butaság, sötétség ránk tornyosodó felhői ellen." - Ady Endre

FB

propeller+blogroll (fck bloghu)

Kapcsolat

Kapcsolat

Amennyiben bármilyen építő/romboló megjegyzésed, ötleted, információd volna, nyugodtan írj a szabotázs e-mail címére.

süti beállítások módosítása