'12 dec

29

14:16
170
Skandináv fertőbe lopják a magyart!

írta: Lutius Lemmingus

Egyszer jó volna karácsony előtt szeretni a Jézust. Ha már arról van szó ugye, hogy megszületett. Egyszer jó volna, ha nem zúdulna már ránk folyton a pártpolitika, mely esküdt ellensége lett a nyugalomnak. Még karácsony előtt, december 23-án is. Hiába dobjuk el messzire magunktól, mindig visszarepül hozzánk, mint a frizbi. Nem, sosem lehet nyugtunk, mert még egy nappal karácsony előtt is kormányzati PR „beszélgetéseket” kapunk. Megnyugtató, de hamis frázisokat, ami mögé díszletként az adventi koszorút is berakták. Mert a béke a legfontosabb karácsonykor. A béke pedig folyamatos háborúban a legédesebb, ahhoz pedig mindig új ellenség kell. Az utcán tüntető gyerekek nem lehettek azok a szeretet Ünnepén. Így kaptunk másikat: ezúttal egy régi hódító tért vissza, új köntösben a messzi skandináviában feni fogát gyermekeinkre. És most sem azért, amiért oly sokan gondolják.

 Exkluzív, szeretetteli interjújában az Első Polgár megnevezte a ragályt: norvégok.

Köztudott, hogy Norvégia régtől fogva Európa egyik legelmaradottabb, egyszersmind legaljasabb rabló-országa. A norvégok sunyiságuk, lustaságuk és a butaságuk miatt nem lehetnek EU-tagok sem - Magyarországgal ellentétben. Annyira inkompetens idióták, hogy nem ők termelik ki az északi shelf szénhidrogénjeit, nem ők a tenger fuvarosai. Nem dolgoznak.

vikings_bub.jpgSőt, a 21. századi tudás alapú társadalmak fundamentumát adó oktatással sem törődnek. Felesleges is lenne. A norvég gyerekek közül bizonyítottan egyik sem akar tűzoltó lenni, katona, orvos, vagy rénszarvasokat terelő juhász. Még álmában sem. Annyira ostoba az ottani, értelmiségnek, szakembereknek csúfolt züllött had, hogy még azt a nyomorult Opera böngészőt sem ők fejlesztették, amin ez a poszt most épp valakiknél megjelenik.

És mivel nem törődnek az egyetemeikkel, nincs orvosképzésük sem ezeknek a szőröstalpú vikingeknek. Természetszerűleg. Ez az utóbbi, minden bizonnyal teljesen valós tény nem is jutott volna el a karácsonykor szenvedő magyar néphez, ha az első polgár nem áldozza fel advent vasárnapját, mellőzve családját, hogy kimondja az igazságot, melyre mindenki áhítozott: a norvégok lopják gyermekeinket! Ezért megérte feláldozni az adventi koszorút is, hazafias tett volt, az ég áldása kísérje.

 Mindössze néhány Patyomkin egyetemi orvosi kart épített ez az északi söpredék had, s hogy a megtévesztés még hatékonyabb legyen, hekkeltek néhány weblapot is:

 Kamu Bergenben:

 http://www.uib.no/mofa/en

 Patyomkin-kar Osloban:

 http://www.med.uio.no/english/

 A trondheimi átverés:

 http://www.ntnu.edu/dmf

 A vikingek már csak ilyenek.

Azt már persze megszokjuk lassan, hogy az ostoba nyugat, miközben a mi bekecsünkbe fújja az orrát, mirólunk (smitteli, semjéneli) másolja a siker zálogát, az unortodoxiát. Azonban a Nemzet új veszedelemmel találta szembe magát: nemcsak, hogy fogy a magyar, de a 21. századi gaz újvikingek már a jó magyar orvosokat is lopkodják tőlünk!

 “Norvégiában nincs orvosképzés, mert tudják, hogy olyan magas fizetést tudnak adni, hogy majd máshol, más emberek pénzén kiképzett orvosokat tudnak magukhoz csábítani.” - Miniszterelnök úr, 2012. december 23. 8:36-tól az alábbi videón.

És az orvosok. Nekik semmi sem elég. Pénzéhesek.

Hiába törölte el a Fidesz kétszer is a tandíjat. Egyszer kormányon és egyszer ellenzékben.

Hiába a Magyar Tündérmese versenyképes és értéktartó keresetekkel, igazságos adóval.

Hiába élnek úgy még a mentősök is, mint Marci Hevesen. A hálátlan, áruló quisling orvosok elmennek a vikingekhez.

Mert látnunk kell, hogy ma a rabló hordák nem úgy szereznek szolgát, mint hajdanán, a sötét középkorban. Manapság lefizetik a szolgákat, pénzzel csábítják őket messze a hazájuktól.

viki3.jpgEzek ilyenek. Aljasok. A vikingek már csak ilyenek. Feltalálták a spanyol viaszt: az agyelszívást és a munkaerő vándorlást.

Csak Vezérünk éberségének köszönhető, hogy a skandináv szociál-imperializmus ármánykodása még idejében, karácsony előtt lelepleződött!

 Tetszettek volna a kormányok az “elmúthúszévben” nem szinte csakis populizmust csinálni. És felelős munka helyett tetszettek volna nem csak maffiázni, közpénzt panamázni, közben paragrafusokkal zsonglőrködni, majd a finisben még pónit is ígérni, meg karaktergyilkolni. Akkor lenne tisztességes fizetés, akkor nem kéne senkit röghöz kötni. Sem orvost, sem kőművest, sem diákot.

 Azonban ennek mára már vége.

Az új erő láthatóan ráébredt arra, hogy a szimbolikus ügyekkel való bíbelődés, a kívánságlistává silányult alkotmány farigcsálása, a plagizálgatás és a közpénztalicskázó monopoly mellett, nyolc évnyi intrika, fel nem készülés és önfeledt kivonulgatás után nehéz egy 10 milliós ország mindennapjait operatíve menedzselni.

Nem szégyellnek tanulni. Úgy tűnik, ezúttal az általuk olyannyira kedvelt, brit oktatófilm-széria újabb epizódja került terítékre a Parlamentben.

A tandíj sosem volt tandíj, csak hozzájárulás.

Jogi értelemben bárki kaphat ösztöndíjat bármelyik egyetemi szakon.

A kék norvég papagáj sem döglött meg, csak sokat alszik:

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 16:31:53

@csárli hárper: Be is kéne inkább szántani az összes egyetemet ne legyen mit dúlni a vad norvégnak :D építhetnénk helyettük valami hasznosat, stadiont talán. Vagy lehet szükség volna még 3 koronaőrségre...

bgp 2012.12.29. 16:43:12

Szerintem olvasott egy kis kurucinfót és félreértette.

pierre bayle 2012.12.29. 16:45:49

Bazmeg nincs valami tanácsadója, aki kicsit utánaolvas a dolgoknak, mielőtt beégetné magát... nem erre tartjuk például pár milliárdért a századvéget? Faszomat!

Kelly és a szexi dög 2012.12.29. 16:47:07

nem is veszem fel többet a norvégmintás pulóveremet!

Húsleves 2012.12.29. 16:47:33

Az a baj a "Tetszettek volna" kezdetű mondattal, hogy akikre ez vonatkozik, azok olyan hangosan röhögnek rajta, mint ha az egér mondta volna az elefántnak, hogy tetszett volna a lába elé nézni. Elvileg igazad van, csak nem ők szívják az elkúrás következményeit, hanem mi.

benchmade 2012.12.29. 16:53:13

University of Tromsø, School of Medicine
uit.no/medfak/
NO-9037 Tromsø
Tel: +47 776 446 10, Fax: +47 776 453 00

Link Elek 2012.12.29. 16:54:50

Orban tobbet hazudik, mint Gyurcsany

TheSaurus 2012.12.29. 17:03:17

Mikor kezdjük már azt csinálni, amit kér tőlünk: Ne azt figyeljék, amit mondok, hanem azt, amit teszek.
(Bár igaz, ezt is mondta. Elbizonytalanodtam.)

piefke 2012.12.29. 17:10:18

...Nem véletlenül kapta idén tavasszal született fiunk az Erik Ragnar nevet!:-)

(Orbánról meg a 2006-os tüntetők skandálta szöveg jut eszembe: "Mocskos hazug!!!")

Átvitel honvéd 2012.12.29. 17:11:06

Tessék mondani, Magyarországról származnak el a fiatal orvosok tömegével Nyugatra, vagy fordítva?

Tessék mondani, ha a brit, norvég, és tetszőlegesen behelyettesíthető egyéb érintett nyugati államok felsőoktatási rendszere egészen véletlenül nincs ugyanolyan alapon - a finanszírozáson - szarban, mint a magyar, akkor ezek a nyugati államok miért fogadják tárt karokkal a Magyarországról távozó, fiatal orvosokat? Ha van nekik elég, miért kell nekik a közép-európai? Utcaseprőnek? Vagy netán lehet, hogy mégsincs nekik elég? Ugyan miért nincs?

És tessék mondani, ha Magyarországról egészen véletlenül tényleg tömegével távoznak a fiatal orvosok, Nyugatra, akkor egyrészt ki oldja meg ezen a módon - mellébeszélés ide- vagy oda, mégis csak - a saját, szarban levő orvosképzésének problémáját, másrészt csendben megkérdezném, hogy az ügy után ki az, aki valójában mégis csak fizeti a cechet?

Tényleg nincs több kérdésem :).

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 17:14:53

@TheSaurus: Én speciel a lemondó nyilatkozata aláírását szorgosan figyelném :)

HgGina 2012.12.29. 17:17:55

A norvégok fele már így is magyar. Inkább csatoljuk magunkhoz gyarmatnak!

TheSaurus 2012.12.29. 17:18:38

@Komjaga: Van egy típus, amelyik soha nem mond le. Előbb kerül az agyveleje a papírra, mint az aláírása. De hát az a maffia, ez meg nem. ;)

csárli hárper 2012.12.29. 17:19:00

@Komjaga: "Be is kéne inkább szántani az összes egyetemet ne legyen mit dúlni a vad norvégnak :D"

elnézve a csúti gumicsizmás ámokfutását nagy az esélye, hogy be is következik...

gono 2012.12.29. 17:19:31

@Átvitel honvéd: ki az a ki nem fizeti meg őket?

TheSaurus 2012.12.29. 17:20:11

@HgGina: Már az, csak még nem jelentették be hivatalosan.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 17:21:43

@Átvitel honvéd: Tessék válaszunk rutyutyu:
A nyugati egyetemek köszönik szépen jól elvannak. Dániában például a magyaroknak is ingyen van az orvosképzés.Ami itthon kb azért van még , mert a külföldiek idejönnek tanulni, tömegével az orvosi egyetemeinkre (az itteni tandíj még mindig kevesebb, mint a külföldi néhol), nem azért mert fizetjük a hozzájárulást. Az adóforintokból lassanként semmi sem jut ugyanis a felsőoktatásra. Minden évben csökkentjük a pénzt. Jövőre a hadseregre (!) többet költünk. Tekintettel, arra, hogy a világon itt van a legtöbb adó, EU-ban a legmagasabb forgalmi adó, hozzá iszonyatos fizetések, nem kell csodálkozni, hogy elmennek innét. A szüleik, testvéreik is fizetnek adót, hadd ne kelljen cserébe a gyereknek Magyarisztánban rabszolgának lennie. Van ebben az országban pénz, lenne fizetésre is, csak nem arra költik.

Egy hasonló kérdéskompozícióra ma már ezt kifejtettem, de álljon itt mementóul:
"Igazad van! Szüntessük meg az egész elkorcsosult felsőoktatást! És a pénzből csináljunk még három koronaőrséget, meg lehetne belőle egy szép nagy stadion is, amiben gladiátorjátékokban lehetne minden ellenzékit kivégezni. A népnek meg vennénk sok kenyeret! Még véletlenül se munkahelyeket teremtsünk, hogy a diplomásoknak legyen helyük, zárjuk be az egyetemeket. Akkor nem lesznek munkanélküliek. Egyébként is a sok kis tetü egyetemista, ahelyett, hogy dolgozna a szalagon éhbérért, meg kussolna, utána meg a kocsmában szomorkodna, lázad. Pfejj. Pedig nyomoroghatna, ahogy engedelmes jó magyarok ezrei teszik, utána meg irigykedhetne más vagyonára. És itt még a zsidókról nem is beszéltünk, vagy a cigányokról, vagy a németekről, vagy az EJU-ról, meg az amcsikról, akik miatt nekünk rossz. De ha befogjuk a szánkat és nyomorgunk a hazáért még egy kicsit akkor majd 20 év múlva Kánaán lesz"

reszeg tengeresz 2012.12.29. 17:38:29

Gunyolodjatok libsik, csak gunyolodjatok!
De '14ben logni fogtok a lampavasrol a libassal egyutt!

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 17:45:35

@reszeg tengeresz: akkó'lesz mán csak jóvilág, mint '44-ben

kzoltana 2012.12.29. 17:47:49

A Hallgatói Hálózat like-kampányt hirdetett Orbán Facebook-oldalán!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3603_a_hallgatoi_halozat

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 17:53:27

@reszeg tengeresz:
A '14-'44 dologhoz: Márk, 14:44 "Az áruló így adott jelt: "Akit megcsókolok, ő az. Fogjátok el és vezessétek el biztos őrizet alatt!""

Mikk^ 2012.12.29. 17:58:15

Mikor lesz végre valaki annyira tökös, hogy nem másra mutogat?
Én megtettem (nem hibásokat kerestem hanem megoldást), de már nem bírtam így szerencsét próbálok most a csúnya ejuban. Hátha itt nem csak a hiszti megy meg a másra mutogatás.
2010-ben én is elb@sztam, nem mentem szavazni, mert már elegem volt ezekből.
2014-ben ha innen is de szavazni fogok.

ob.szerver 2012.12.29. 18:02:57

@pierre bayle:

"Bazmeg nincs valami tanácsadója, aki kicsit utánaolvas a dolgoknak, mielőtt beégetné magát..."

Azt vedd észre, hogy nem égeti be magát. Legalábbis másfél millió fideszvallású híve előtt nem. Nem csak az nem zavarja, hogy hazudik, de az sem, hogy egészen nyilvánvalóan és könnyen cáfolhatóan hazudik. Két okból sem. Egyrészt az igazmondás és szavahihetőség számára nem tartozik az erények közé, és a legkevésbé sem restelkedik azért, hogy átlátszóan hazudozik és lebukik a hazugságaival. Másrészt semmilyen korreláció nincs a szavainak igazságtartalma és a híveinek - akiknek a hazugságai szólnak - bizalma között. Azok szomjazzák a hazugságait, és megkapják, amit akarnak.

Húsleves 2012.12.29. 18:20:19

@ByA:
Egyrészt mert szerintem ez a fenyegetés is azt támasztja alá, hogy a nagy lótúrót magyarázható "figyelmetlenség"-gel, "nemtörődömség"-gel vagy "ügyetlenség"-gel a titkosszolgálatok cigánygyilkosságokhoz fűződő viszonya.
Másrészt mert örülnék, ha külföldön is egyre többen tudnák meg, hogy kik is valójában a mi derék antifasisztáink.

epresgulyas 2012.12.29. 18:24:00

:D jaj, a legfelső kép nagyon jó :D

Arra meg, hogy Orbán épp mit mondott a birkáinak, felesleges időt pocsékolni...ha összegyujtenéd Orbán utolsó 5-7 évének beszédeit, rányomtatnád mondjuk szénára (szénanyomtatóval!) és odaadnád a birkáinak vacsira, tuti mind higfosást kapna tőle. Ez az ember elmebeteg és ennyi, nem érdemes vele foglalkozni.

@Mikk^: nem egyedul vagy, tobb tizezren mentek el, szokás szerint. A sok birka meg otthon bégetve követi a Nagyvezirt! :D

reszeg tengeresz 2012.12.29. 18:24:20

@Gábor (Gee Halen): tudod az a vicc, mindegy mikor csak logjanak a libsik! Pusztuljanak, dogoljenek meg! Nincs rajuk szukseg! Ok a rakos daganatok az emberiseg testen!

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 18:26:51

@reszeg tengeresz: oké csak wikipedia, de ajánlom alapolvasmány élményként liberális címszó kapcsán: hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus :D jó a kép amit belinkeltél, gondolom sokat dolgoztál vele :)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.29. 18:30:35

@Húsleves:

Ja értem! Bocs, nem ugrott be, hogy erről beszéltünk. Hülye vagyok.

Lurian 2012.12.29. 18:39:36

@Komjaga: Szerintem hiába magyarázol a srácnak. A blogaktivitása nagyjából kimerül a libsik lelövetésére való felhívásokban és a minden "kurcsányista dögöljön meg" beüvöltésekben. Építő jellegű kritika vagy tanács még sehol sem hangzott el. Valószínűleg fizetett troll, de vagy nagyon megfizetik (294 bejegyzéssel), vagy éppen ellenkezőleg... Valamiből élni kell.

tundrazuzmo (törölt) 2012.12.29. 18:41:16

A listában szereplő egyetemek nem ORVOSI, hanem NORVÉG egyetemek. A miszterelnökúrnak van igaza.

És a See Art O' is megmonta.

Mindfield 2012.12.29. 18:41:40

Mondjuk nem biztos, hogy Orbán egy ok, inkább egy okozat. Sajnos a magyar nép idáig süllyedt, hogy ilyen embereket választ meg. De jöhet még a Jobbik is. Szóval, na, félázsiai népség vagyunk, erre Orbán a legjobb bizonyíték.

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 18:44:38

Nemrégiben az Ötkertbe elmentem megnézni vajon milyen is ez a hely. Tele volt FIDELITAS tagokkal, akik ingyenesen fogyasztottak finom koktélokat. Némelyik sokat ivott. Nevetgélve sztoriztak eszményképükről.

Elmondták:

A nagy vezetőnek volt olyan ötlete, hogy Vietnamból nagy tételben vesz államköltségen papucsot és az eszkimóknak adja el haszonnal, mert a papucsok elférnek az eszkimóknak szánt hűtőszekrényekben.

Másik nagy ötlete volt a nagy vezetőnknek, hogy gumicsizmát, esőköpenyt, esernyőt kell exportálni Kuvaitba és Katarba, mert ott például egyáltalán nem látott ilyen termékeket Habony és Rogán a túra alkalmával.

Martian (törölt) 2012.12.29. 18:46:06

@Húsleves: az enyves kezű "menekültek" akár Kanadában is képesek káoszt létrehozni...

Martian (törölt) 2012.12.29. 18:47:00

Egyébként nem vicc, hogy a norvégok Svédországból is elszívják az orvosokat...

Niebur 2012.12.29. 18:47:22

A norvégokat pont nem kellene emlegetni, sok-sok milliót fektettek be a magyar oktatásba.

tundrazuzmo (törölt) 2012.12.29. 18:47:48

Tessék már megérteni, hogy OV semmit nem mond véletlenül, és nem is téved! Az említett mondat üzenete is szimbolikus, hovatovább rejtett és kódolt.

Az a mondat, hogy a norvégok nagy pénzt tudnak fizetni orvosainknak, mindössze annyit akart üzenni, hogy a milla oszlóban van.

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 18:53:54

Ezt az Orbánt meg nem csábítja senki, hogy lehet ez?

Sem India, sem Banglades nem jelentkezik érte.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 18:56:11

@tundrazuzmo: az baj, hogy te viccnek szánod mások meg komolyan veszik :). Mondjuk azért meredek lenne, ha tényleg megpróbálnák úgy eltüntetni, a norvég orvosi egyetemeket, hogy az nem orvosi, hanem norvég egyetem. Szerencsére azért a belinkelt honlapokat még szíjas barátunk sem tudja lekapcsoltatni.

Húsleves 2012.12.29. 19:00:02

@Martian:
"az enyves kezű "menekültek" akár Kanadában is képesek káoszt létrehozni... "
Az állítás igaz, csak éppen semmi köze ahhoz, amit írtam. Mohácsi Viktória nem enyveskezű - legalábbis az én ismereteim szerint, ha tudsz valamit linkeld be - hanem azon kevesek közé tartozott az SZDSZ-ben, akik elhitték, hogy Kovács Pistike pártja valóban az, aminek mondja magát. Ehelyett az derült ki számára (is), hogy az emberi és kisebbségi jogokért ajvékoló derék antifasiszták gyilkoltatják a cigányokat a titkosszolgálatokkal.

krj 2012.12.29. 19:01:40

@reszeg tengeresz: szegény anyád azt hitte, gyerek lesz, de aztán te jöttél helyette. Kolozsvári Grandpierre Emilt idézve, az apád is inkább a kerítésbe verte volna a f.szát, minthogy téged b.sszon a világra.

remélem, hogy a szemellenzőid még sokáig segítenek a kurtalábú Kedves Vezető "nagyságának" megítélésében és megkajálod a sok maszlagot, amit veletek etet. mert más nem veszi be, inkább jót röhög rajta. kínjában...

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 19:07:26

@krj: szerintem felesleges bántanod. Igazából linkeltem be neki az evangéliumból, meg a wikipediából is, hátha valamelyik használ. Ha nem használ, akkor is ő járt így. Idegeskedni ilyesmiken, mikor ilyen idők járnak felesleges. Adni kell nekik egy esélyt, ha meg nem használ, akkor kimarad a beszélgetés folytatásából. De természetesen a felháborodásod okát, meg miértjét értem is, meg osztom is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.29. 19:08:32

Ørbæn Viktør felvette a harcot Erikkel, a vikinggel. "Nem süllyedüüüüünk...!"

von Putri 2012.12.29. 19:11:30

@Húsleves:
"Mohácsi Viktória nem enyveskezű -"

Aki hazudni szokott, az a lopást se szégyelli - tartja a mondás

Húsleves 2012.12.29. 19:18:51

@von Putri:
"von Putri nem enyveskezű -"

Aki hazudni szokott, az a lopást se szégyelli - tartja a mondás

Kicseréltem a nevet a tiedre. Ebből az következik hogy te is lopsz? Ennyit érnek az ilyen mondások, látod.

nu pagagyí 2012.12.29. 19:19:59

Ezt a nem létező norvég orvosképzést csak azért nem hisszük el mert még nem indult be a szokásos kommunikációs kampány. Ha ezzel lesz tele a köztévé, rádió, kormánypárti sajtó, valamint óriásplakáton is megjelenik, akkor majd elhiszi az ország.

tundrazuzmo (törölt) 2012.12.29. 19:22:59

@Komjaga: Már miért lenne vicc? Most nézd meg, hogy orvosokat képeznek ott, vagy norvégokat? Ez mindegyik belinkelt egyetem hallgatóira igaz:

Orvost egyet sem fogsz ott találni, norvégnak bezzeg mindegyik norvég.
:)

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 19:31:18

CIA

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/docs/notesanddefs.html#2205

School life expectancy (primary to tertiary education)
School life expectancy (SLE) is the total number of years of schooling (primary to tertiary) that a child can expect to receive, assuming that the probability of his or her being enrolled in school at any particular future age is equal to the current enrollment ratio at that age. Caution must be maintained when utilizing this indicator in international comparisons. For example, a year or grade completed in one country is not necessarily the same in terms of educational content or quality as a year or grade completed in another country. SLE represents the expected number of years of schooling that will be completed, including years spent repeating one or more grades.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 19:35:44

? mindegyik egy norvég egészségügyi kar

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.12.29. 19:36:32

@tundrazuzmo: ? mindegyik egy norvég egészségügyi kar

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 19:37:10

The pay varies. As an intern (turnuslege) the base pay is: 376.000 NOK

As a resident, you have several pay levels which increase as you gain experience:
Leger under spesialisering kategori A kr 411.000,-
Leger under spesialisering kategori B kr 446.500,-
Leger under spesialisering kategori C kr 482.000,-
Leger under spesialisering kategori D
(avtalt i lokale B-deler) reguleres med kr 25.000,-

The information can be found on the "young doctors association": www.legeforeningen.no/index.gan?id=115154&subid=0

The above information is what the Norwegian's call minimumslønn, or basis pay. All overtime, which in Norway is over 37,5 hours a week, is calculated based on your basis pay. The actual calculation for overtime is 0.0008 x Yearly Basis pay = overtime pay per hour.

I am a PGY-1 resident pathologist ( American btw) making 530,000 norwegian kroner per year working usually between 8:00-3:30. I am alotted 5,5 overtime hours per week to study at home. Pathology i one of the lowest paid physician professions in Norway, though we work very little. My wife (Norwegian btw) is a PGY-1 resident in psychiatry. She has on-call 1 in 14. She makes 640,000 Norwegian Kroner/Year. On Call pay is a little more complicated and i will not discuss it here.

Paradoxical to American medicine the GP or Allmenlege makes the most money of all the doctors in Norway on average. As an intern in a rural setting having light on-call 1 in 1 for 2 weeks then 1 weeks avspassering, which basically means vacation because of extra work, and 1 weeks work in the clininc from 8:00-3:00 I was making 120,000 Norwegian kroner per month which at that time was equivalent to yearly salary of 280,000 US Dollars per year. Imagine being finished with med. school and making 280,000 during residency, hmmm. I, as a pathologist in a public hospital, will never see that kind of money again.

Hope this information helped to any aspiring physicians hoping to come to Norway.
Rate This Answer

csak egy néző 2012.12.29. 19:37:15

@reszeg tengeresz:
Te baromarcú, árpádsávcsikos tangás, melyik vagy a fotón?A nagy barna, vagy a kis fekete csótány?

2012.12.29. 19:41:37

@Lurian: miért, ez nem egy trollposzt? Ha jól értem az a kifogás miért nem hitelezzük meg az oktatását, hogy utána mehessen - mert ahhoz joga van...

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 19:50:07

Tudni kell, hogy Norvégiának a lakossága: 4 973 029

University of Oslo

27 000 students, 6000 employees, 8 faculties, 5 Nobel Prize winners. Get the facts and figures of UiO.

Students 27 414
PhD students 2887
Staff 7028
Academic Staff, FTEs 3327
Support Staff, FTEs 924
Administrative Staff, FTEs 1707
Faculties 8
Museums 2
Library Holdings 3.6 mill
Operating Budget 6.6 billions (NOK)
Nobel Prize Winners 5
Ranking, Shanghai no 67 (World)
(FTEs: Full Time Equivalents)

Published Apr 18, 2010 12:52 PM - Last modified Aug 30, 2012 05:04 PM

Lényeg, hogy fele annyian vannak, mint mi, de egy egyetemen az osloin látjátok mennyien tanulhatnak. ORVOSOK IS!

von Putri 2012.12.29. 19:50:41

@Húsleves:
Hát ha neked Mohácsi Viktória igazmondó orákulum, akkor felesleges bármiről vitatkozni

madandcrazybird (törölt) 2012.12.29. 19:57:27

Ez nem unalmas meg?
Ha valaki tanulni fizesse meg a költséget.
Aztán utána rázhatja magát hogy o a diplomás.
Ha a buszt használod fizetni kell.
Mert van költsége. Munkabér az sofőrnek, amortizáció, üzemanyag.
Az iskolának is van költsége. Oktatok bére, fűtés, épület fenntartás.
Mi ez? Segélyszervezet unatkozó fiataloknak? A magyar társadalom érdeke az hogy ha valaki kifizeti valaki tanulmányait akkor az azért dolgozzon aki fizetett érte. Ha kifizeti a költségeket akkor hadd menjen. Hihetetlen mennyi korlátolt gondolkodású ember van Magyarországon. Értem én hogy senki sem akar fizetni. De valaki pedig fizet, és most éppen nem az aki majd a vegzetseg előnyeit elvezi.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.29. 20:01:05

@Prof. Dr. Lencsés István:
Es akkor mi van?
Nem ingyen tanulnak.
Nem tiltotta be senki sem az oktatást Magyarországon sem.
Csak aki igénybe veszi az fizesse is meg.
Nem szükséges sinológiát tanulni az adófizetők pénzén.

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.29. 20:03:56

A frizbi az nem jön vissza, csak a bumeráng. A többi OK.

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.29. 20:07:03

@madandcrazybird:

35,200 NOK ( 6079 USD ) az átlag fizetés, nos Magyarországon ki tiltakozna, melyik szülő, ne tudná fizetni a tandíjat, ha ilyen átlagos fizetése lenne. Nálunk csak Orbánnak és seggnyalóinak van ilyen fizetése.

1 400 000

Havonta fizetnék szívesen 1 000 000-ot, csak tanuljon a gyerek.

Húsleves 2012.12.29. 20:17:17

@von Putri:
Vitatkozni tényleg felesleges, amint látod nem is mentem bele, hanem arra vártam, hogy burkolt cigányozás helyett előrukkolsz valami ténnyel ami igazolja, hogy hazudik. Mert abból hogy cigány, ez nem mindenkinek következik.

Az alábbiak ugyanis tények barátom, és teljes összhangban vannak azzal, amit Mohácsi Viktória állít:
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
nol.hu/lap/mo/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_
mno.hu/magyar_nemzet_k_ulf/a-gyurcsany-kormanyt-tamadja-mohacsi-1124795

Az is tény, hogy az egész nem derült volna ki, ha nem sikerült volna olyan élethűre a "rasszista magyarok gyilkolják a cigányokat" műsor, hogy az FBI is bekapcsolódjon a nyomozásba.
Meg az is tény, hogy nyolcvan évre titkosították az ügyet - persze nyilván azért, hogy ne derülhessen ki, hogy Mohácsi Viktória hazudik velük kapcsolatban. Abszolút logikus.

porthosz 2012.12.29. 20:30:23

@madandcrazybird:

"Ha valaki tanulni fizesse meg a költséget."

Na ja. Csak az a helyzet, hogy van ez az ADÓ nevü dolog, amit azért fizetsz az államnak, hogy cserébe az állam ellásson bizonyos közfeladatokat. Mint például oktatás.
És amig az adóterhek magyarországon gyakorlatilag a legmagasabbak egész európában és a kormány évente tucatnyi idióta új adot vet ki, addig joggal várom hogy akkor az ilyen szolgáltatások mint pl. oktatás meg egészségügy legyen ingyenes. Lehet máshogy is csinálni, pl. eltöröljük az adókat és akor mindenki magának fizet mindent.

Máskülönben jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor mi a f@sznak fizetek én adót, ha abból az állam nem költ semmit közszolgáltatásokra. Akkor zárjuk be az államot, aztán majd mindenki boldogul maga. De hogy kétszer fizessek ugyanazért a szarért...

Lurian 2012.12.29. 20:38:39

@A csótány is ember: A demokráciában az ember oda megy, ahová akar. Nem az a gond, hogy elmegy, hanem hogy el AKAR menni. Ha meg tudják teremteni a feltételeit a normális itthonmaradásnak, akkor van miről beszélni.

vasgyuszi 2012.12.29. 20:38:45

Pedig nagyon egszeru: egy hazug kis szarcsimbók-szemét-pöcs a min.elnök. Ennyi.

zorki 2012.12.29. 20:44:37

Ez a Norvégiából hozott orbáni példa annyira, de annyira magyaros...
Mondunk valamit, amin mindenki qvára meghökken, és qvára pipa is lesz, fölháborodik, hogy mi a fjordokon qvára jól élő norvégeknek képzünk qva orvosokat ingyen és qvára mi fizetjük őket.
Aztán mire valaki kideríti, hogy van orvos képzés a fjordokon, akkor jobb esetben csak legyintünk.
És fel sem merül, hogy a miniszterelnöknek vagy a sóvívőjének kellene magyarázkodnia: tévedtem, nem a norvégokra az Antarktiszra gondoltam...
Magyarázkodjon az a hülye, aki kiderítette...

2012.12.29. 20:47:01

@Lurian:
Nincs azzal gond, ha valaki menni akar. Hál'istennek az EU része ez a szabadság. Kicsit én is unom már itt.
Viszont azért hisztizni, mert nem fizetjük ki az illető taníttatását, színesfémkitermelő honfitársainkra emlékeztet. Morálban valahol azon a szinten van.

zorki 2012.12.29. 20:52:19

Jobb helyeken a miniszterelnök vagy szóvivője egy ilyen eset után mikor legközelebb média közelbe kerül, csak egy kérdésre számíthatna:
Mit tud Ön a norvég orvosképzésről?
De nálunk nincs az a tökös újságíró, aki ezt az egyszerű kérdést feltenné.
Ezért érdemeljük meg Orbánt és az orbánizmust. Ennyi jár nekünk.

dr kíváncsivagyok 2012.12.29. 20:55:25

@Kelly és a szexi dög:
"nem is veszem fel többet a norvégmintás pulóveremet! "

Én felveszem,..de kibaszásból fordítva...

qwertzuiop05 2012.12.29. 20:55:26

Ez hülye!
Ráadásul hazudik is.

DezInf 2012.12.29. 20:55:31

@madandcrazybird:

Megfinanszírozom a képzésemet hitelből. A diploma megszerzése után keresek egy jól fizető állást. Jól keresek mert olyan okos vagyok. Szépen visszafizetem a hitelt és közben egy jó adag ADÓ-t fizetek az államnak. Persze ha nem mentem volna egyetemre lehetnék akár segédmunkás is. Sokat nem keresnék,adót se sokat fizetnék. Esetleg nem lenne munkám, a segélyt meg megkapnám a diplomások által befizetett ADÓ-ból.
Ezt megmagyaráznád az általad felsorolt okosságokkal ?
Megfinanszírozom a tanulmányaimat a saját jövőbeli keresetem terhére. Az állam akkor miért is tart a jövedelmemből nagyobb részre igényt mintha segédmunkás lennék ? Buta kérdés a közteherviselés?

zorki 2012.12.29. 20:58:30

@zorki: Igaz, igaz!!!
Sőt ha a pernahajder merészel elmenni, fizesse az általános és középiskálót is!!!
Sőt a születésekor felmerült orvosi köcségekket, meg még amik azóta termelődtek!!! Vót egy túdőgyuszija, sok oltása, sok influenzája, ingyenes gyógyszere, fizesse!
Ne mán, hogy!!!
Ha én hülye itt maradok, akkor fizessen ő, ki elmegy!!!!

komissarlajos 2012.12.29. 21:06:47

@zorki: Mind hülyék vagytok! orbántörpe 17 éves fattya profi labdarúgószerződést kapott az alcsúti akadémiától.
Nem jár orvosira, jogra, stb...
Csak dől a lé...

komissarlajos 2012.12.29. 21:07:58

Egyszer láttam a pályán. Hát nem egy Kű Lajos, annyi szent.

sárkányfő 2012.12.29. 21:09:54

Ez a hazugság orbáni mércével mérve olyan kicsi, hogy szinte nem is látszik.

Amikor 2008-ban a tandíj-ellenes kampány élére állt meg népszavazást rendeztetett, na az már egy igazi nagy és büszke hazugság volt. Egy egész országot hisztérizált a bűnös tandíj ellen vagy egy évig.
Vagy hogy évek óta nem létező szabadságharcot hazudik, az is egy jó nagy, orbáni hazugság.

Ez a kis norvég tétel? Ez szinte semmi.

(nem olvastam a kommenteket, gondolom a hívek terelnek mint mindig)

Amidazophen 2012.12.29. 21:10:54

@reszeg tengeresz: Mindig azt képzeltem, hogy Matolchynál nincsen sötétebb lélek ebben az országban. Elolvasva néhány bejegyzésedet, felül kell birálnom korábbi, sziklaszilárdnak tűnő krisitálytiszta álláspontomat, s ezt a kitüntető cimet ezennel neked nyújtom át.

Mitzimackó 2012.12.29. 21:12:58

@Átvitel honvéd: És tessék mondani: ha a liberálbolsi komcsizsidók úgy szétbaszták és lezüllesztették az oktatást, akkor a sok hülye, semmitsemérő diplomás mi a fasznak kell nyugatra?

zorki 2012.12.29. 21:17:06

@komissarlajos: tudom is a jövőm!
Stadiont építek majd közmunkásként, miután végeztem az egyetemen, hülye lennék elmenni!

relesgyilkos666 2012.12.29. 21:19:40

Itt van ez a csúszómászó féreg Orbán, aki lecsulázza a diákokat, leszarja a népet és vihog, ahogy lecsorog a szar a nép fején. Dézsából önti a nép nyakába a szart, a sok hülye meg tapsol neki és még többet kér: önts még ránk szart ó kedves Orbán, úgy imádjuk a szar fanyar illatát.

Odasomfordál az undormányos, gyerekkorban szarrá szopatott Hajdú elé, zsebébe tömi a pénzköteget, átadja neki a kérdéseket és válaszol önmagának. Van még, aki mindezek fényében dicsőíti ezt a beteg embert? Neki, meg a holdudvarának nem probléma a megélhetés, a jövő, hisz termőföldje annyi, mint a szemét, pénze annyi, mint a szemét, s ha esetleg, neadjisten megelégelné a nép a szarkavarásait, elsőként sunnyogna el és kérne menedéket a kontinensen vagy azon túl. Kell dicsőíteni egy ilyen embert?

Mikor esik már le az embereknek, hogy nem a meggyőződésüket kell hangoztatni, és kapaszkodni belé, hanem szépen számba venni azt, hogy az elmúlt években vajon nőtt-e az életszínvonal vagy sem. Mennyit ér a pénzünk? Egyre kevesebbet. Mennyibe kerül a kenyér, a tej, úgy általában véve a kaja. Na mennyibe? Kurva sokba. Milyen fejlesztések, az országot előrébb vivő változtatások mentek végbe? Sorolj fel hármat. Nem megy? Nem csoda.

A régióban miért lettünk vagy leszünk sereghajtók? Miért nő a gazdaság a szomszédban és miért nem nő itt helyben? Mert lopnak.

Mikor volt utáljára, hogy az ORSZÁG ÉRDEKÉBEN a két legnagyobb "rivális" párt összefogott volna egy hosszútávú, előremutató terv érdekében? Semmikor, soha.

Hova mennek el a parkolásból beszedett milliárdok? Mire költik? Útfelfestésekre? Kátyúzásra? Nem hinném, hisz a város nagy részében már alig látni mettől-meddig tartanak a sávok, hol van záróvonal és szlalomozni kell a kátyúk között. Hát ellopják.

Margit híd felújítása? Kétszer annyi ideig tartott. Miért? Mert loptak.

Négyes metro? Hagyjuk is.

Alstrom szerelvények? Ejj, hát itt is zsebre ment a játék.

Hogy lehetnek az APEH adóslistán, egy teljes mértékben digitalizált rendszerben, száz milliárdokat felhalmozó adósok? Lopnak.

Miért csak 2-3 millió ember fizet SZJA-t? Miért csak ennyien fizetnek adót? Ja, hogy népszerűtlen lenne a teljes lakosságtól adót szedni, normális mértékben? Hogy ciki legyen az adóelkerülés? Senkinek nem érdeke, különben nehezebb halászni a zavarosban.

Óriás konzorciumok kedvükre szipolyozhatnak szárazra alvállalkozókat? Állami támogatással? Hagyjuk.

Tönkrement az Ikarusz? Vajon miért? Mert nem tetszett a konkurenciának. Kedves Széles G. a nagy magyar úriember külföldi érdekből tönkrekúrta. Köszönjük meg szépen neki.

Véletlenül leégett a MEV? Mert nem tetszett a konkurenciának. És a nagy hazafi turbómagyar honfitársaink, a szuper titkosszolgálatunk pedig hagyta, hogy ez megtörténjen. Ki is írtuk magunkat azonnal a mikroelektronikai piacról.

Lézerprojektre nincs szaros tíz millió? De értelmetlen stadionépítésre vannak milliárdok? Egyetemek 25-40 éves berendezésekkel kénytelenek dolgozni, mert nem kapnak semmilyen szintű támogatást?

Hát itt vagyunk, a tíz millió büszke magyar országában, mindennel foglalkozunk csak ezekkel az égető problémákkal nem. Köpködünk egymásra, közben pedig kitalicskázzák alólunk az országot, a tehetséges emberek érthető módon elmennek, mert nem látják a kiutat. Nem kell utálni őket, azokat kell utálni, akik lassan élhetetlenné tették és teszik az országunkat.

Kik tehetnek róla? Kik voltak felelőtlenek? Hát ők, a politikusok és mi, a birka nép, amiért szarunk az egészre és csak a pofánkat jártatjuk.

Mit is csinálnak a mi kedves politikusaink? Lopják a nép pénzét. Nem kell szépíteni a dolgot, ezt csinálják. Gátlástalanul lopnak és rabolnak. Privatizálnak teljes piaci szegmenseket, ha kedvük úgy kivánja és ellehetetlenítik a benne dolgozókat. Maffiamódszer, innen már csak egy lépés a totális kleptokrácia.

Keményebb rablás megy itt, mint a rendszerváltáskori szabadrablás idején. Marika néni leemeli a tejfölt a polcról és megeszi, akkor szépen nyakon csípik és megkapja a dádát. Politikusaink nem kapnak dádát, mert azt csinálnak amit akarnak, hála a mentelmi joguknak és annak, hogy minden erejükkel védik egymást, nehogy bármelyiküknek is eljárjon a szája. Pedig dádát kéne kapniuk, mert tíz millió ember jövőjét teszik tönkre, kormányozzák szakadékba az országot, saját és még ki tudja kinek az önös érdekei által vezérelve. Egy gyilkost elítélnek 8-10 évre, egy politikus meg megússza, aki 10 millió ember jövöjével packázik? Hogy is van ez?

Tehát a kedves politikus uraságokat meg kell fosztani mentelmi joguktól, független (?) bíróság elé kell állítani őket és bevágni az egész galerit a dutyiba és persze megfosztani őket az összeharácsolt vagyontól. Mivel a politikus gusztustalan egy féreg állatfaj, így elég néhány nagykutyának alkut ajánlani, örömmel feldobják majd az egész galerit a szaros kis szabadságukért cserébe.

Bár, jobb lenne száműzni őket az országból és szégyenfalra felvésni a nevüket. Szóval ideje lenne elgondolkodni azon, hogyan lehet elmozdítani az élősdi maffiát és végre sínre tenni ezt az országot. Pofázással, néphülyítő műsorokat sugárzó állami és kereskedelmi csatornákkal, a felsőoktatást megfojtó intézkedésekkel semmiképp.

Hadseregünk nincs, erőforrásaink nincsenek, amiben jók lehetnénk ott is bénázunk a kontraszelekció miatt, politikusaink gusztustalan férgek, a nép fikázza egymást és nagy magyarországról álmodik, közben szarrá megy az ország gazdasága. Kertészt elüldözik, az egyetlen embert, aki ki mert állni és elmondani, mi az alapvető gond? Kiváló az összkép, de ezt esszük nap, mint nap. Nagykanállal tömjük magunkba a szart.

Kutatási és Fejlesztési központot kéne faragni az országból, elvégre fejben oly erősek vagyunk, nem? Olyan szintre hozni az országot, hogy mi diktálhassuk a feltételeket és ne szoruljunk állandóan külföldi segítségre, ne kelljen szar külföldi óriáscégek seggét nyalni azért, hogy pár száz munkahelyet teremtsenek betanított munkásoknak. Azért, hogy tényezők és ne bohócok legyünk a térségben. Hogy legyen normális fizetésünk, tehessünk félre a hó végén és ezáltal biztosított legyen a jövőnk. Ez lenne a cél, nem?

.com 2012.12.29. 21:52:52

@reszeg tengeresz: kemeny melo lehetett mire osszeschimttelted a csaladi albumot egy kepre...

aggszakáll 2012.12.29. 22:00:20

@relesgyilkos666: Tökéletes összefoglalás! Ez van! És lesz még rosszabb is...

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2012.12.29. 22:00:37

Rég nevettem ilyen jót.

Kérlek, ne dőlj be a Rejtői poénnak, nem " Patyomkin" hanem Potemkin. értem én, hogy nem ez a mondandód lényege, szal' csak a teljesség kedvéért.

cso zsi 2012.12.29. 22:08:13

@Húsleves: Tények? Valamit nem lehet saját magával, vagy arra hivatkozva megmagyarázni. Bűzlik az az egész ügy.
Aki valami komolyat akart volna lépni, az nem a csóró településeken a legszélső házat keresi, hanem pl. Ercsibe, Balatonra megy, és valóban rendet tesz.
Ezek kirakatügyeket kreáltak, hogy legyen népsajnálat.

cso zsi 2012.12.29. 22:09:11

Ercsi=Enying, bár lehet, hogy azzal sem lőttem mellé.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.29. 22:09:42

"Az új erő láthatóan ráébredt arra, hogy a"
De még ha ráébredt volna...!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.29. 22:11:24

@porthosz: Amikor ezt előadom, mindig lehülyéznek. Pedig én is így gondolom.

És ugyanúgy, hogy pl. a szerencsétlen orrmányirodába, ha bemegyek, hogy a kocsi forgalmijában írják át a lakcímem, akkor Mancika 5 perc pötyögéséért, és tollal a forgalmiba firkálásért ne kelljen már 6 ropit fizetnem.

Бабаяга 2012.12.29. 22:27:31

@Prof. Dr. Lencsés István: És hány diákra jut egy oktató?
No, ebben kéne a magyar felsőoktatásnak hasonlítani a nyugatira. Nálunk eddig is dupla óraszámmal tanított mindenki a kintihez képest. Így nem sok idő maradt a kutatásra. A sok minősített oktatóhoz azonban pénz is kéne, mert anélkül nincs minőségi felsőoktatás.

Lurian 2012.12.29. 22:28:43

@A csótány is ember: Hát igen, ahogy mindig, most is valahol középen van a helyes út. A teljesen ingyenes oktatás nyilvánvalóan nem működik, ahogy sehol sem, de fizetőssé tenni úgy, hogy aztán az állam teljesen kivonuljon belőle/ pluszterheket tegyen az iskolákra, mondván a tanulók majd kifizetik, az gáz. Legyen fizetős, de ne annyira, maradjon meg az állami támogatás, de ne annyira. Pont mint a vizitdíj. 300 Forintba senki sem halt volna bele, de annak a pénznek kiegészítenie kellett volna az állami támogatást, nem helyettesítenie. Éltem nyugaton 5 évet, kb tudom miről beszélek.

Gera 2012.12.29. 22:37:28

Ezek a szarjankók rögtön megértenék, miért is húznak el innen az orvosok, ha nem hagytuk volna, hogy a saját meg a csókosaik fizetésének rendezésével kezdjék (és folytassák...) a rendszerváltás után. Kezdetben azt gondoltam, ez rendben van, mert fontos munkát végeznek, de amilyen minősíthetetlenül elbaszott munkát végeztek azóta a milliós fizetéseikért, nekem egy utolsó vidéki körzeti orvos fontosabb, mint az egész országgyűlés együttvéve, aztán sajna mégis az előbbi kénytelen elhúzni innen. Ezek a rohadék élősködők meg közben rendületlenül osztják a hülyeséget a magas lóról, olyan embereket alázva, akik valódi munkát végeznek szar pénzekért.

cso zsi 2012.12.29. 22:52:48

@Lurian:"Pont mint a vizitdíj. 300 Forintba senki sem halt volna bele, de annak a pénznek kiegészítenie kellett volna az állami támogatást, nem helyettesítenie. "
Ahogy @porthosz: írja: "És amig az adóterhek magyarországon gyakorlatilag a legmagasabbak egész európában és a kormány évente tucatnyi idióta új adot vet ki, addig joggal várom hogy akkor az ilyen szolgáltatások mint pl. oktatás meg egészségügy legyen ingyenes. Lehet máshogy is csinálni, pl. eltöröljük az adókat és akor mindenki magának fizet mindent."

Én csak halkan kérdem, minek is kellett volna a gyalogos-behajtási díj, ha amúgy a béremből, ill a munkáltatótól tisztes százalékot vontak?
www.nav.gov.hu/nav/ado/jarulek/jaruj_101105.html

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.29. 23:02:18

@madandcrazybird: Igazad van, nincs ingyen ebéd. Csak tudod, az érem másik oldala, hogy úgy kell adóznom, mint egy svédnek (sok adó --> "ingyen" állami szolgáltatások), de cserébe mindenért fizetek, mint az amerikai (kevés adó --> semmi sincs "ingyen"), és kb. annyit kapok a befizetett adómért, mint egy kubai (kátyús utak, párttitkárok eltartása, 100 éves várólista a kórházban). :S Az államot is eltartom, meg magamat is, mert nincs ingyen ebéd. De ha kellene az állam, akkor a pofámba vágja, hogy "nincs ingyen ebéd, oldd meg magad bzmeg". Na ezt unom leginkább.

De legyen itt valami konstruktív is, dolgoztam Ny-Eu-ban pár évig, itt egy példa:

A belgáknál kb. 300EUR egy szemeszter, miközben kereshetsz 1500 - 1000000 EUR-t (nyilván attól függően, hogy segélyes vagy-e, vagy milliárdos). A 300 EUR nagyon sok elbaszni, elbulizni, kettes átlagokkal szarakodni. De hogy ne fizesd ki a gyerekednek, ahhoz kevés, fél évente ennyit még három gyereknek is kifizetsz (900 EUR), ennyit félre lehet tenni. Ott nem csak fejkvóta az egyetemi támogatás, hanem az is latba esik, hogy az egyetem diákjai és profjai nemzetközileg_is_összehasonlíthatóan mennyi használhatót publikálnak, mi mindent fejlesztenek ki, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, mennyi és milyen tanulmányi versenyeket nyernek. Ja, nem megyei matekversenyt kell ám nyerni, meg nem a dörmögő dömötörben publikálni, hogy te legyél a király. A szegény, de tehetséges gyerek kap állami ösztöndíjat, a többi fizet. Mindenki. Ja, és az állam a jó egyetemeket támogatja, bárki alapíthat falusi egyetemet nyugodtan, demokrácia van, de ha nincsenek jó tanárok, meg jó eredmények, akkor helószevasz, kérhet tandíjat, akár 3000 EUR-t is, ha valaki kifizeti egy pocsék egyetem büfészakjáért. Állami, tudományos teljesítmény alapú (egyéni és egyetemi szinten is!) támogatás + fizethető tandíj. Ott sincs kolbászból a kerítés, de úgy tűnik, ez működik a Beneluxban, a németeknél, franciáknál, briteknél, az USA-ban, a skandinávoknál. A miénk meg düledezik.
Ne ragadj bele az "ingyen egyetem - 300.000ft tandíj" tengelyébe, vannak ésszerű utak is. Arany közép. :D

Lurian 2012.12.29. 23:02:26

@cso zsi: Én pl - vidékiként - mindig úgy gondoltam (hangsúlyozom, lehet, hogy hibásan), hogy nem egy nagy közösből kéne leosztani ezt-azt az egyes településeknek, hanem pont fordítva. Valami "aprósággal" hozzájárulni a közöshöz, a nagyobbik rész pedig maradjon helyben. Innentől minden önkormányzat valóban addig nyújtózkodna, amíg a takaró ér, de legalább nem kéne mindig valakinek a seggét nyálazni, ha a település pályázni szeretne valamire vagy pénzre lenne szüksége. (Itt mindig megkapom, hogy BP adja az ország adójának felét, de az is igaz lehet, hogy több mint a felét el is viszi (lásd 4-es metró majd' 460 milliárdból...). Szóval én az amennyit/ amiért fizetsz annyit/ azt is kapod. Ez így tiszta sor.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.29. 23:06:10

@pittlaren: Na, ennek örülök, valahol ez a lényeg, mást úgy se tehetünk, nevetni meg egészséges. Kösz a pontosítást, sosem tudom, melyik a helyes verzió. Öregszem. :S

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.29. 23:07:06

@ColT: Hát ez az, hogy nem. Az ember azért nem adja fel, próbál segíteni. :D

Vitéz László 2012.12.29. 23:07:20

ezek a lúzer norvégok? azokról van szó? akiket a második világháborúban egy hét alatt annektáltunk?

na ezek a buta halfalók mehetnek a büdös francba... agyatlan nyugati skandinávok... töppedt agyu elkényelmesedett khm ... ugy könnyű hogy ömlik a zolaj... na huzzanak a csába...

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.29. 23:13:31

@relesgyilkos666: Látom, felrántottad magad eléggé. Jogosan, de ennyire nem éri meg, hidd el.
Persze (sajnos) majdnem mindegyik mondatoddal egyet tudok érteni... Főleg ezekkel (és most ez elég hülyén hangozhat egy blogposzt megírása után):
"Hát itt vagyunk, a tíz millió büszke magyar országában, mindennel foglalkozunk csak ezekkel az égető problémákkal nem. Köpködünk egymásra, közben pedig kitalicskázzák alólunk az országot, a tehetséges emberek érthető módon elmennek, mert nem látják a kiutat. Nem kell utálni őket, azokat kell utálni, akik lassan élhetetlenné tették és teszik az országunkat."

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2012.12.29. 23:24:27

@A csótány is ember: Ahhoz is joga lenne, hogy ha pl. mentős, ne 90-et vigyen haza hó végén. Mert az már majdnem a létminimum ilyen árak mellett, főleg városban, ahol nincs háztáji meg ilyenek. Nem azért tanult annyit, meg nem azért dolgozik, hogy joga legyen a hó végén koplalni. Vagy vigye a pógárt kórházba a járási főmufti? Műtse meg a vakbelét egy politikus úr? Mert az orvost sem becsüljük ám meg, ha baj van segítsen, egyébként meg csak hálapénzhajhász dög, ugye. Nemár...
Ezért megy ki a sok honfitársunk dolgozni külföldre: mert nem látni, hogy a becsületes és jó munkának lenne anyagi és társadalmi megbecsültsége. Akkor vegyük vissza minden szakképzés árát? Nemcsak a diploma ad ám szakmát, hanem a szakközép is. Mégis sok villanyszerelő megy a németekhez...
Az egyetemeken lehetne máshogy is, fizethető tandíj, teljesítményen alapuló állami támogatásokkal. Nem is kell messze menni a példáért. :D
@Lurian: ott a pont.

Muhammad Aliyah 2012.12.29. 23:35:39

@relesgyilkos666: Te sem vagy túl okos ezzel a bután leegyszerűsített világképeddel. Hozzál létre "kutató-fejlesztő" központot és jó kutatást! Majd blogoljál is.

währenßhöhleigkeitigchen 2012.12.29. 23:36:17

@Átvitel honvéd:
Most akkor van Norvégiában orvosképzés, ahogy a poszt állítja, vagy nincs, ahogy a miniszterelnök mondja? Szerintem itt első körben csak és kizárólag erről van szó. Hogy valaki vagy hülye, vagy a többieket nézi annak.

Az orvosokat senki sem ragadja el otthonról: maguktól mennek.
A kinti képzés köszöni, jól van. A mindenkori TB meg ott spórol, ahol tud, és a keleti orvos olcsóbb (kevesebbért dolgozik, ill. ugyanannyiért többet, ha jól láttam).
Erről szól az EU-s elv a szabad munkaerőáramlásról is, és ezért ekézi OV a norvégokat: mert ők nem EU! Angliába, Ausztriába, Svédországba asszem külön-külön is több orvos megy, mint pont a norvégokhoz. Ezt a problémát is egyszerűen meg lehetne oldani: ki kellene lépni az EU-ból. Ja, hogy akkor pl. nem érkezne földalapú támogatás a friss földbérletnyerteseknek, és ott kapálhatnák az ugart (dolgozni kellene) hogy hasznuk is legyen belőle?

Tehát az ottani egészségügy (és nem a képzés!) gazdaságossabbá tételéhez járul hozzá a magyar orvosképzés, egyszerüen azért, mert itthon senki sem látja, hogy nem gazdaságosabb, ha 6év+szakképzés tanulási munkáját semmibe veszik, és nagyságrendileg ugyanolyan kezdő bérrel számolnak, mint a 18 évesen munkába állóknál.

A semmibevétel két dolgot eredményezhet:
1. aki mégis tanul, az végzés után elmegy - de az is lehet, hogy már előtte, és kint tanul: az ilyen orvost is elveszti Mo.
2. vagy nem tanul

(Még nem halottam arról, hogy Mo. bármennyire is adósnak tekintené magát pl. a románia orvosképzés felé. Pedig azért sok, ma Mo.-n praktizáló orvost ott képeztek ki.)

Remete 2012.12.29. 23:49:09

Olyan országot gyaláz hazugságaival ez a felkészületlen, pökhendi, felfuvalkodott hólyag , amely az un. norvég alap keretében az elmúlt években több mint 50 milliárd forinttal támogatott különféle magyarországi projekteket.
Én restellem magam.

Átvitel honvéd 2012.12.29. 23:51:03

@Komjaga: Dániában, nem valamiféle jól hangzó elvi síkon, hanem a gyakorlatban, kb. mennyi magyar diák tanul orvosnak "ingyen"? Ha ez ilyen egyszerű, akkor hogy lehet, hogy nem megy oda az összes? :) Orbánék már olyan végletesen barmok, hogy ha ilyen egyszerű a megoldás, mégsem küldik a magyar orvosjelölteket Dániába, hadd finanszírozza a dán állam a kiképzésüket? :)

Az állami finanszírozású képzés - benne az orvosképzés - normatíváját ki fizeti? Mennyibe is kerül egy önköltséges félév egy orvosi karon? Baj, hogy egyszerű csúsztatásnak tartom annak sugallatát, hogy az orvosképzést a külföldi diákok - általad is a származási országban érvényesnél alacsonyabb szintűnek ítélt - tandíja tartja fenn, miközben a költségvetésből kimutatható pénz megy az orvosképzésbe? Ellenben a sok szöveg közepette valahogy nem kaptam választ arra, hogy ha a nyugatiak orvosképzése- és általában egészségügyi rendszere nem küzd ugyanazokkal a problémákkal - legfeljebb más fokon -, mint a hazai, akkor miért várják tárt karokkal Nyugaton a közép-európai származású, fiatal orvosokat, abban a létszámban, ahányan (sokan) mennek. Nem lehet-e, hogy ez az áramlás valahogy mégis csak egyirányú, az ottani rendszer profitál belőle, itthon pedig minden szempontból bukunk rajta?

És ha már szegény-szegény szerencsétlen, Magyarországra született emberekről beszélünk, akkor ismersz olyat, aki magyarnak született, és mégsem azon nyühög, hogy neki itthon mennyire szar, de bezzeg Nyugaton? (Hangsúlyozottan nem olyanokra gondolok, akik úgymond "beleillenek a rendszerbe", azaz a rendszer ilyen-olyan kedvezményezettjei.) Ha van ilyen, szerinted miért? Talán mert úgy gondolja, hogy ennek az állítólag szutyok helynek a felemelkedése azon múlik, hogy ő, mint magyar, mit csinál, pl. hogy hogyan nem húzza el a belét Nyugatra?

Valamint, az hogy van, hogy vannak emberek, akik szerint nincs ingyenebéd, mindenért fizetni kell, máskor pedig ugyanazok az emberek érvelnek amellett, hogy valami valakiknek egyszerűen "jár"? Az hogy lehet, hogy a haszonelvűséget- mint megfellebbezhetetlen alapelvet bizonyos speciális esetekben mégis felülírhatja valami homályos, ex has filozófiai alap? :) Vagy a haszonelvűség mégis baromság, nincs piaci alap, amire az elmúlt húsz év alatt minden "mérvadó" nagyarc hivatkozott, ellenben van kötelezően adandó ingyenebéd, ha az ember politikai érdekében az áll? :)

(Továbbiakra reagálva: ha majd azt állítom, hogy jó az oktatásügy általános lerohasztása, ami egyébként nem újmódi találmány, vagy, hogy szerintem helyes az oktatásügyből való, hangsúlyozottan öncélú forráskivonás, vagy a többi okossággal kapcsolatban tetszőlegesen valamit, akkor az idézett hőbörgéssel majd foglalkozom.)

cso zsi 2012.12.30. 00:05:16

@Lutius Lemmingus: A mentősöknek bizonyára változás fog bekövetkezni a munkájukban elseje után.
Aki ugyanis megszüntette sok településen az orvosi ügyeletet, az lehet, nem gondolt bele ebbe a dologba.
Vagy lehet, hogy úgy gondolta, akinek (még) futja gyógyszerre, az hordja már el a kölkét-rokonát saját benzinből egy-két településsel odébb.

cso zsi 2012.12.30. 00:07:56

@währenßhöhleigkeitigchen: "(Még nem halottam arról, hogy Mo. bármennyire is adósnak tekintené magát pl. a románia orvosképzés felé. Pedig azért sok, ma Mo.-n praktizáló orvost ott képeztek ki.) "

Azok is olyan "diplomával" jöttek, mint akik műszaki vonalon helyezkedtek el?

Muhammad Aliyah 2012.12.30. 00:08:20

@Remete: Hogy függ össze a kettő? Ha valaki támogat itt valamit, akkor ő onnantól már nem kritizálható?

währenßhöhleigkeitigchen 2012.12.30. 00:17:20

@cso zsi: gyógyítanak. sokan. és nem hallani műhibákról.
apropos: hallottam olyanról, aki azóta már svédországban gyógyít. szal, őket se lehet csak úgy megtartani. szerintem a család teszi. nem csak enni akarnak, de pl. időnként látni a papát/mamát stb. (Mo.-n gyakorlatilag ügyelet nélkül a dokik éhen halnak).

währenßhöhleigkeitigchen 2012.12.30. 00:28:59

@Átvitel honvéd: Most akkor hazudott OV, vagy igazat mondott?

Mr. Waszabi 2012.12.30. 00:32:52

Érdekességek.
Az állam SZJA bevételének 50%-át 155 ezer ember fizette tavaly. Ez a szám 10 évvel ezelőtt kb. 100 ezer volt. Az összes alkalmazásban álló létszáma 3,8-3.9 millió között ingadozott e 10 év alatt, vagy is lehet mondani általánosságban, hogy az összes alkalmazásban állónak kevesebb, mint 5%-a fizeti az SZJA bevétel felét.
Valószínűleg ez a kevéske ember nem a közmunkás-szintű béréből perkált be ennyit.
A másik érdekesség, hogy az állami és versenyszféra alkalmazottainak átlagbére szinte fej-fej mellett haladt az elmúlt 10 évet tekintve. Ha figyelembe vesszük az egészségügyben és az egyéb állami alkalmazásban álló nem diplomások igen alacsony bérszínvonalát, akkor hogy a csodába jöhet ki ilyen magas átlag az állami szektorban? Valószínűleg túl sok diplomást foglalkoztat az állam. Indokolatlanul sokat. A juttatási rendszere alapvetően merev, sok helyütt nem az a szempont, hogy milyen végzettségű (és bérköltségű) munkaerő szükséges, hanem előírás szerint megy, hogy milyen végzettséghez, milyen munkabért kell fizetni - azonos munkakörben is!
Ezzel szemben a versenyszféra nem engedheti meg magának, hogy olyan munkakörökben is diplomásokat foglalkoztasson, ahol az nem szükséges.
Félreértés ne essék, nem az egyes emberektől sajnálom azt az amúgy nem túl sok pénzt, de azt is látni kell, hogy a pazarló gazdálkodás egyik oka összességében, hogy olyan pozíciókban is diplomásokat alkalmaznak, ahol az nem szükséges. Mert ha egy munkakört el lehet látni középfokú végzettséggel is, akkor pazarlás, ha többért alkalmazunk diplomást helyette.

Átvitel honvéd 2012.12.30. 00:54:29

@währenßhöhleigkeitigchen: ez korrekt, mindenképp válaszra méltó.

Orbán szövege abban a formában, amit állít, orbitális baromság, és nyilván nem igaz. Ezt nyugodtan le lehet szögezni, annak értelmében, amit mondasz (hogy első körben csak erről az eldöntendő kérdésről van szó).

Második körben azonban én kíváncsi vagyok ennek a szövegnek a hátterére. Orbán annyira nem barom, hogy ex has elsüssön valamit, aminek semmilyen alapja nincs. Valójában mennyi orvost képezhetnek ki ezek az egyetemek évente? Nem találtam forrást, de a svéd viszonyokról rögtön találni olyat, ami azt állítja, hogy bekerülni extrém nehezen lehet, és aki nem kerül be, az jellemzően kelet-európai egyetemeken szerez diplomát, ha szerez. A jelöltek extrém megválogatása mindig a kiképzettek alacsony számával jár együtt - a kérdés, hogy egy feltételezett elvárt magas szint, vagy a kényszerűen szűk létszám-keret miatt van-e így, avagy melyik az ok, és melyik az okozat.

Nem értek egyet abban, hogy csak a tb "jár jól"; az orvosképzés tudtommal önmaga is meglehetősen drága dolog. A magyar orvosképzés tandíja olyan magas, hogy bár magyar viszonylatban jól keresek, én nem valószínű, hogy egy egyetemi képzést ki tudnék fizetni. És ez egy olcsó orvosképzés, amelynek mindenféle ponton a költségeit kb. ugyanúgy erőszakkal "alacsonyan tartják", mint ami az egészségügy működésében tapasztalható. Ahol az egészségügy nem ilyen, ott milyen költségei vannak az orvosképzésnek magának is?

OV az interjúban az osztrákokat, németeket, briteket is ekézi, ha jól figyeltem.

Kilépni az EU-ból sokkal súlyosabb dolgok miatt sem lehet, másrészt én az EU-s mezőgazdasági támogatásoknál legfeljebb egy egyenlőt tudnék kiosztani, érdekben, a különféle pártkötődésű újgazdag birtokosok és vörösbárók között. Valamint attól még, hogy az EU-ban szabad munkaerőáramlás van, a jelenség fennáll (innen vándorolnak ki az itt kiképzett emberek, nem fordítva). Ha ez baj, és szerintem baj, akkor kell rá valamilyen megoldást találni. Tőlem ez akármilyen más megoldás is lehetne, mint a diákok - leendő szakemberek - piszkálása.

Abban teljesen igazad van, hogy a magyar egészségügy a mostani formában elfogadhatatlan. Ezzel egy kormánynak foglalkoznia kellene. (Azt nem látom, hogy milyen módon tudna, elvi síkon, mert miközben az egészségügyben hivatalosan botrányosan alacsony fizetéseket osztanak, az eü.-költségvetés mégis jókora nagy. Miközben mindenen spórolnak és mindenből pénzt vonnak ki. Ennek mi lehet a megoldása?)

Az is jogos észrevétel, hogy mi nem fizetünk a román, ukrán egyetemeken kiképzett, és Magyarországra kerülő orvosok után (tudtommal). Mondjuk, ha a dolog úgy áll, ahogy, annak túl sok értelmét még nem találom, hogy Európa orvosai mind egységesen Nyugat felé shiftelnek egyet :). Másrészről a jelenség szerintem jól mutatja, hogy a jelenség "rendszerszerű". Ha egy ukrán- vagy román orvosnak a rossz magyar egészségügy viszonyai is minőségi különbséget jelentenek az otthonihoz képest, ott a dolog azt mutatja, hogy bármely államot nézzük, Angliától Magyarországig, egyik sem tudja megfizetni az adott szinten az ellátás működtetéséhez szükséges helyi egészségügyi szakembert. Ez szerintem érdekes felismerés (és erre utaltam korábban azzal, hogy bármelyiket nézzük, a maga konkrét számaival- és szintjén mégis ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint amelyekkel a magyar).

Húsleves 2012.12.30. 01:05:52

@cso zsi:
"Valamit nem lehet saját magával, vagy arra hivatkozva megmagyarázni."
Nincs ebben semmilyen saját magával magyarázás. Miután kiderült, hogy a titkosszolgálat egyik embere furikázta a gyilkosokat (alig bukta, nem?), és ezt nem lehetett letagadni az időközben bekapcsolódott FBI miatt, a TASZ felkért egy szakértőt, aki - ameddig és amennyire megtehette - nyomozott az NBH-nál az ügyben. Fontos részlet az "ameddig és amennyire megtehette", mert miután a külföldi visszhangja csillapodott az ügynek, a romákért éjjel nappal ajvékoló antifasiszták jól bevált szokásukhoz híven azonnal letitkosították az ügyet és ellehetetlenítették a szakértő nyomozását. Az általa nyilvánosságra hozott dolgokat nyugodtan nevezhetjük tényeknek, mert az érintettek meg sem próbálják cáfolni. Azért nem próbálják cáfolni, mert azt, ami kiderült, már nem tudják. Annyit tudnak, hogy bagatellizálni próbálják és szándékosság helyett tévedéseknek, "emberi" mulasztások sorozatának igyekeznek beállítani a gyilkosságokban játszott szerepüket. Na ez a beállítás az, ami nem tény, hanem szánalmas és röhejes magyarázkodás olyan faszkalapoktól, akik lassan már minden nap találnak ürügyet arra, hogy másokat rasszistázzanak.

cso zsi 2012.12.30. 01:23:20

@Mr. Waszabi: "Félreértés ne essék, nem az egyes emberektől sajnálom azt az amúgy nem túl sok pénzt, de azt is látni kell, hogy a pazarló gazdálkodás egyik oka összességében, hogy olyan pozíciókban is diplomásokat alkalmaznak, ahol az nem szükséges. Mert ha egy munkakört el lehet látni középfokú végzettséggel is, akkor pazarlás, ha többért alkalmazunk diplomást helyette. "

Jelenleg nem ez az általános helyzet. A diplomásnak, ha sikerül elhelyezkednie, nem adnak több bért a diplomája miatt, sőt, néha le kell tagadni a diplomát, mert kiderül, hogy messze fölötte áll az őt alkalmazónak. Ha felvették, akkor viszont annyiért, amennyit az adott munkakör "ér".

Rob67 2012.12.30. 07:44:29

@madandcrazybird: Ok, igazad van. Fizessen. Ezt hivjak tandijnak.
Ami ugye nincs es a fidesz korabban egy nepszVazassal is eltorolte.
Most szivja meg a fidesz hogy nyolc even keresztul bosszubol jatszotta az ellenzeki politikat.
Az mszp nem volt ugyes csapat de a fidesz mindenbe belekotott amit csinaltak volna. Ez az eredmenye a nem konstuktiv ellenzeki politikanak.
Most

Rob67 2012.12.30. 07:45:35

Most mar egye meg a fidesz amit fozott, ne pedig a gyerekekkel etesse meg a sajat baromsaganak az arat.

ob.szerver 2012.12.30. 07:56:03

@Átvitel honvéd:

"Orbán annyira nem barom, hogy ex has elsüssön valamit, aminek semmilyen alapja nincs."

De igen, és ez nem baromság kérdése. Amikor pl. lépten-nyomon szemrebbenés nélkül hangoztatja (akár még gazdasági szakemberek előtt is), hogy kormányváltáskor rosszabbul álltunk mint a görögök, azt nem az ott ülőknek szánja, hanem a másfél milliónyi hír-tv néző és MaNem olvasó fidesztálibnak, akiknek az az igazság, amit Orbán mond.

Csak ámulok és bámulok 2012.12.30. 08:46:45

Ahogy a Tisztelt Házi Házmester mondta egy parlamenti vitanapon egy ellenzéki hozzászólásra: "A demagógia a véleménynyilvánítás egy formája".

Ezen az alapon a kormánypárti demagógia az maga a színtiszta
megkérdőjelezhetetlen és egyetemes igazság kinyilatkoztatása lenne??????

Pop40 2012.12.30. 08:49:46

@Prof. Dr. Lencsés István:

Ők tényleg nem, de az örmények pl epedve várják.

Meg is kapják remélhetőleg mielőbb.

Pop40 2012.12.30. 08:54:43

@dr kíváncsivagyok:

Szegény norvégok, jól kibaszol velük :P

Pop40 2012.12.30. 09:04:19

@Átvitel honvéd:

"Orbán annyira nem barom, hogy ex has elsüssön valamit, aminek semmilyen alapja nincs."

Nem, ez valóban nem jellemző Orbánra :)
Ő még sosem hazudott :)

Pop40 2012.12.30. 09:11:03

@ob.szerver:
Ha csak ennyi lenne... :)
Gyakorlatilag bármely megszólalását be lehet idézni, mint hazugságot, kamu IMF-listától az oligarchás kuruc-labanc hazudozásain át a földügyeken keresztül, tandíjjal kapcsolatban gyakorlatilag már percenként mást mond.

qwasder 2012.12.30. 09:30:02

Szerintem Norvégiába kell mennünk élni, ezt jelentheti a kijelentés!

dobzse.laci 2012.12.30. 09:41:00

@Húsleves: "Mohácsi Viktória nem enyveskezű"

Azért ennek olvass utána.
Ettől függetlenül Hitler sem tudott annyit ártani a cigányoknak, mint ő és a sleppje.

dobzse.laci 2012.12.30. 09:46:16

@madandcrazybird: Gondolom te is kifizetted a kukásautó hátsófertály-kezelői PhD-det.
Zártabban beszélj, mert kivilágít a negró a szádból.

Egy igaz ember 2012.12.30. 10:05:12

A Hír Tv vezető híre, hogy Kövér László szerint mélyül a szakadék az erdélyi magyarság és annak vezetői között.
Derék házelnök úr látogasson el az ukrán határra és inkognitóban figyelje már meg az "európai" vámkezelést a kárpátaljai magyarokkal szemben. Aztán kezdje el sürgősen feltölteni a szakadékot ami a kárpátaljai magyarság és az éppen aktuális magyar kormány között van...

Egy igaz ember 2012.12.30. 10:07:23

@währenßhöhleigkeitigchen:
Nekem erről Bokros 1995-ös pökhendi kijelentése jut eszembe: Burundiban sincs egyetem. A bajszos éppolyan ostoba volt, mint most a zsebnapóleon.

Egy igaz ember 2012.12.30. 10:09:56

@Mindfield: A Jobbikban és az LMP-ben van arányaiban a legtöbb tisztességes ember. A többi párt tele van a pártállam korábbi talpnyalóival, illetve a megélhetési sleppel.

Húsleves 2012.12.30. 10:31:38

@dobzse.laci:
Hol olvassak utána? Link? Mert hogy az előző faszi is felszívódott miután azt kértem, hogy valami konkrétat mutasson már az állításáról. Gondolom rólad is biztosan elég lenne azt állítani hogy enyveskezű vagy és máris tényként kezelhetjük.
A másik meg hogy az NBH szerepe a cigánygyilkosságokban jóval Mohácsi Viktória állítása előtt, tőle függetlenül derült ki, így aztán nem is értem, hogy mit szeretnétek bizonyítani azzal, hogy enyveskezű. Mutass egy hiteles linket, és én elhiszem neked amit Mohácsi Viktóriáról mondasz, de ettől az ügy semmit sem változik.

Húsleves 2012.12.30. 10:40:55

@Egy igaz ember:
"A bajszos éppolyan ostoba volt, mint most a zsebnapóleon."
Persze hogy ugyanolyan ostoba, és ugyanolyan simlis, hazug tróger. Az állítólagos doktorijának a sztorija pedig íbereli az eddigi összes plágiumot. Azt kellene elhinnünk a bajszos zseniről ugye, hogy alig tanulta meg a spanyol nyelvet, hirtelenjében le is doktorált a panamai egyetemen. Arról meg nem tehet szegény, hogy a panamai egyetemen olyan trehány emberek dolgoznak, hogy elkallódott nemcsak az álítólagos doktori, hanem minden erre utaló nyom.

MACISAJT 2012.12.30. 10:54:19

@währenßhöhleigkeitigchen: ("Most akkor van Norvégiában orvosképzés, ahogy a poszt állítja, vagy nincs, ahogy a miniszterelnök mondja? Szerintem itt első körben csak és kizárólag erről van szó. Hogy valaki vagy hülye, vagy a többieket nézi annak.")

Olvasd el magad és döntsd el:
www.nol.hu/belfold/20090613-ki_fizesse_a_diplomat_

( Gondosan válogattam a forrást, az MSZP pártlapját, nehogy az a vád érhessen hogy..)

MACISAJT 2012.12.30. 10:57:56

@MACISAJT: www.nol.hu/belfold/20090613-ki_fizesse_a_diplomat_

( Gondosan válogattam a forrást, az MSZP pártlapját, nehogy az a vád érhessen hogy..)

Danó Anna: Orvost vegyenek!
Népszabadság| 2009. június 14.

Magyarország lassan a fejlett nyugati egészségügy egyik fejőstehene lesz. A költséges orvosképzést egyre több gazdag ország részben importtal váltja ki.

Norvégia például már teljes egészében külföldi, köztük magyar egyetemekre bízza orvos utánpótlását. A képzést a magyar adófizetők állják.
----

Szóval ha a Népszabadság írja..az tényfeltáró cikk.
Ha Orbán mondja...akkor hazudik..:)

DezInf 2012.12.30. 11:39:01

@MACISAJT:

A tények nem nagyon zavarnak téged, csak simán csúsztatsz. Macisajt,macisajt a................ aztán fáradj a kasszához .)

P.Freddy 2012.12.30. 11:46:50

A Nol vagy a MN vagy a HörrTV azok egy dolog, az összes trágyamunkással (Bayer, stb.) együtt. Tehát mindegyik: HAZUDIK, mint a húgyfolyás. De ezt te is pontosan tudod, hiszen ott, a kormányzati kommunikáció és médiamanipuláció környékén ez határozza meg a tudatot, különben hogy lehetne másfélmillió fideszbirka? Igen, csakis a totál agyhülyítés, ami az egyetlen esélyetek.

Visszatérve: az előbb felsorolt "médiumok" hazugságfolyása egy kicsit más elbírálás alá esik, mint amikor egy MINISZTERELNÖK ordas, karácsonyt megalázó, ezzel a kereszténységet és Jézust is sértő, manipulatív, gonosz, saját falkáját bűzlő döghússal etető HAZUGSÁGOT ugat a saját népe arcába, pofátlanul. Advent estéjén.

Érted-e ezt, Te, aki ott vagy?

Húsleves 2012.12.30. 11:48:49

@DezInf:
Mi abban a csúsztatás amit írt? Korrektül belinkelt egy Népszabadság cikket, rá lehet kattintani, meg lehet nézni. Ha nem igaz ami ott van, az nem az ő csúsztatása, hanem a szociké.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.30. 11:49:50

És ugye milyen szar, kedves ellenzékiek, hogy már mióta próbáljátok gyilkolni-fúrni ezt a kiváló államférfit, és egy ilyen kibaszottul nehéz ciklus közepén, a legnépszerűtlenebb intézkedések után is még mindig kitart mellette a többség? Nagyon-nagyon fáj ez nektek, és legszívesebben kiirtanátok a nemzeti közép szavazóit, tudom. Ahogy ez évtizedekkel ezelőtt meg is történt.

A helyzet az, hogy a 2014-es választásokat is buktat ez a balliberális oldal, akármilyen alakot is ölt. Mert csak a pénz érdekel titeket, és az, hogy a magyar népnek rossz legyen.

P.Freddy 2012.12.30. 11:55:30

@Húsleves: Persze hogy igaz a link, ezt nem vitatja senki.

Ettől még akkor is TÉNY marad, hogy ORBÁN adventi, közszolgálaton pénzelt hányása egy ORDAS HAZUGSÁG.

Ez lényegesebb, minthogy az MN, a HörrTV, vagy a Nol éppen mit hazudik.

Húsleves 2012.12.30. 12:06:47

@P.Freddy:
Lehet méricskélni hogy lényegesebb amit egy miniszterelnök személyesen mondott, de azért elég ciki amikor kiderül, hogy valamikor ugyezzel etették a népet a nagy politikai "ellenfelek". És semmiképpen sem azt kellene szidni aki ezt belinkelte, mert én például még nem olvastam azt a cikket, és nem haszontalan erről is tudni.

DezInf 2012.12.30. 12:23:09

@Húsleves:

1. Húsleves csak terelsz. A témához is hozzászólsz, vagy csak mantrázod a pártközpont habonyi hüleségeit ? - mondhatnánk : bolsevik trükk amit csináltok
Értem én, bemártjátok a Jobbikot,kicsit cigányoznátok is azért, hogy ne arról beszéljünk amiről a blog szól. Elég gyenge........

2. Macisajtról tudjuk amit tudunk. Kit érdekel mit írt a népszabi,kit érdekel mit hazudozott össze a rendszerváltás óta Antal.Boross,Gyurcsány.....?
A téma: vezéretek ordas nagyot hazudott ,szokása szerint. Tudjuk : ti szerintetek ő egy géniusz,aki sosem hazudott,most sem-még akkor sem ha igen :)
Orbán hazugsága nem hazugság,mert a népszabi annó azt írta amit írt ?
Hihetetlen gyenge kommunikációs trükk, ugye érzitek ?
Vesztésre álltok, remélem ezt is érzitek !
A marketingnek vannak szabályai. Tilos a konkurenciát ócsárolni,mert azzal vesztitek el a maradék hitelességeteket . Abból pedig nagyon kevés maradt nektek..........

cso zsi 2012.12.30. 12:25:45

@Húsleves: Nincs felszívódva, csak nem ért téged. Állítod, azt amit, majd leírsz olyat, amit senki nem mer hivatalosan, pedig közel lehet a valósághoz.
"Fontos részlet az "ameddig és amennyire megtehette", mert miután a külföldi visszhangja csillapodott az ügynek, a romákért éjjel nappal ajvékoló antifasiszták jól bevált szokásukhoz híven azonnal letitkosították az ügyet és ellehetetlenítették a szakértő nyomozását."
Az előző éra alatt is védve volt, mindent megtehetett a cigányság. A mostani vezetés alatt nemkülönben.
Akkor ki az ellenség? A Gárda?
Kérdem én, őket ki pénzeli, mert a betiltott egyenruhák sem ingyen nőttek rájuk.
Kik fenyegették meg 2009-ben életveszélyesen?
De itt egy kijelentése: www.minap.hu/plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=516
Oké, de akkor ez mi?
indavideo.hu/video/Ciganybunozesrol_Lakatos_Attila_ciganyvajda
"A kérdés már csak az: ha még a cigányvezető szerint is van cigánybűnözés, a kormányfő és a belügyminiszter miért nem akarja ezt tudomásul venni?"

DezInf 2012.12.30. 12:26:25

Bocsi, Oranzsot elfelejtettem megemlíteni, de mivel ő is macisajt , így 2. pont és pont:)

csárli hárper 2012.12.30. 12:28:15

@Átvitel honvéd: "Orbán annyira nem barom, hogy ex has elsüssön valamit, aminek semmilyen alapja nincs."

sajnos van annyira barom...

madandcrazybird (törölt) 2012.12.30. 12:32:29

@dobzse.laci:
Az ilyen korlátolt emberekről beszeltem, mint te.

Teljesen irreleváns, hogy én fizettem e a tanulmányai során.
Egyszerűen nem nem tartható az ingyenes oktatás, mert a többiek fizetik meg hogy a te debil gyereked pulóverkötésből szerezzen diplomát Aki majd a diplomás munkanélküliek táborát gyarapítja. Persze nyelvvizsga nélküli diplomás lesz (-: Ha valakinek napközi kell 4 évig a középiskola után az fizessen.Ha meg valaki piacképes dolgot csinál az ki tudja fizetni.

P.Freddy 2012.12.30. 12:37:39

@Húsleves:

Két dolgot mondanék:

1. Ha egy, az én pénzemből fizetett közszolga ide belinkel bármit ami Obán hazugságát próbálja tisztára mosni, akkor az bizony nagyon gusztustalan disznóság.

2. Mindegy mit linkel be egy akármilyen korrupt hernyógerincű fizetett pártcsicska közszolga, a tény, hogy Orbán ocsmány módon hazudik, az bizony elsődleges lényeg marad.

Tudod, ha ORBÁN nem HAZUDOZNA, akkor nem lehetne nemhogy miniszterelnök, de még PÁRTTITKÁR sem. Csakis ezzel a bolsevista tempóval és másfélmillió agyhalott kommunista munkásőrrel fenntartani a hatalmát és menetelni a béka segge alá.

OFF: Apropó januárban ismét lesz MUNKÁSŐRMENET, Bayerrel az élen, hurrá!!:)))

P.Freddy 2012.12.30. 12:38:58

+ "...munkásőrrel _tudja_..."

DezInf 2012.12.30. 12:42:07

Kedves Habony Árpi !

Aki nincs veletek az nem automatikusan balliberális . Ezt tudtad ?
Nagyon sok ember van aki kiábrándult a megosztó,megmondó politikátokból. Ti akarjátok megmondani,hogy milyen a pártállásom, a gondolkodásom, a helyem a nemzetben akkor ha nem a ti seggeteket nyalom.
Csak kérdem finoman: Torgyán szelleme kísért titeket? Magosz,Gaskó........meddig tudjátok megvenni a jóindulatukat? Amikor elfogy a pénz, akkor ők is balliberálisok lesznek? Most jó fidesznyikek ? Ezért kellene az MNB kasszájához hozzáférnetek? Sokba kerül a gerinctelenek harminc ezüstje? Békamenetet szerveztek az adófizetők pénzén azért, hogy megfélemlítsétek őket ?
Nem is sorolom, túl hosszú lenne a lista.
Egy kérdés azért van : meddig is volt a fidesz balliberális ? Akkor most a rendszerváltás utáni fideszt képviselik azok akik nem támogatják a mostani fideszt ? A fidesz lett a fidesz ellenzéke ? Ti tudjátok ezt még követni ?
Értem,egyszerűbb egy vezér kinyilatkoztatásait követni,őt tévedhetetlennek és tökéletesnek hinni. A gondolkodást mikor tiltjátok be kétharmaddal?

Húsleves 2012.12.30. 12:48:01

@cso zsi:
Már bocs, de az ilyen kérdés, hogy "van-e cigánybűnözés?" soha nem lesz "hivatalosan" eldöntve. Amikor az egyik oldal azt mondja hogy nincs cigánybűnözés, akkor azt érti alatta, hogy abból, hogy valaki cigány, nem következik, hogy potenciális bűnöző, és ilyen értelemben igaza van. Amikor a másik oldal azt mondja, hogy van cigánybűnözés, akkor azt érti alatta, hogy a cigányság körében nagyobb arányú a bűnözés, mint a nem cigányok körében, és neki is igaza van. Mindkettőnek igaza van, csak teljesen másról beszélnek.
Ilyen alapon semmi értelme azt mondani hogy Mohácsi Viktória hazudik.

És sokadjára hadd utaljak megint vissza arra, hogy ennek az egésznek semmi köze ahhoz a tényhez, amit hadd ne írjak és linkeljek be újra - mert ha eddig nem akartad elolvasni a különböző, más pártállású forrásokból pontosan ugyanazt alátámasztó tényeket (szándékosan linkeltem különböző forrásokat) akkor nyilván nem is akarod - hogy az már régen nem kérdés, hogy a titkosszolgálat vastagon benne volt.

DezInf 2012.12.30. 12:49:51

@madandcrazybird:

Kedves Troll!

Kérdeztem valamit tőled kb egy napja. Válaszolnál a legjobb tudásod szerint?
Tudom,amit kérdeztem az kellemetlen. Nektek nagyon az!
Végül is csak az a célotok,hogy kikerülhessen a kormány a túlzott deficit eljárás alól. Ebben az esetben van pénz tömni a közgépes házipénztárt. Az MNB tartalékaiból fel lehet tölteni a pártkasszát. Az ország meg kit érdekel?
Minek ide diplomás,jogász? Még a végén esetleg felelősségre vonnának titeket az ország tönkretételéért,a fiatalok jövőjének elsikkasztásáért, a Köztársaság lerombolásáért, az Alkotmány megerőszakolva-átnevezéséért és kiüresítéséért.
Szóval ? Vannak válaszaid is, vagy csak anyázni tudsz ?

Húsleves 2012.12.30. 13:00:13

@DezInf: @P.Freddy:
Valószínűleg eltévesztettétek a címzettet, vagy elborult az agyatok, amit én írtam, az nem mentegeti Orbánt semmi alól, csupán kiegészült számomra a téma azzal, hogy korábban az MSZP pártlapja is ugyanezt kommunikálta, ugyanis én ezt nem tudtam. Az, hogy benneteket egy ilyen, a világképetekbe be nem illeszthető tény ilyen szinten kiborít, nem tartozik rám.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.30. 13:05:25

@DezInf:
Azért drukkolni, hogy a túlzott deficit eljárás során elkaszálják a magyar államot enyhen szólva is együgyű hozzáállás. Ugyanis azt az összes állampolgár meg fogja erezni ha nem kerül ki alóla.
A közgépes dolgokba én nem akarok belefolyni, mivel nincsen pártállasom dolog, amit tudom hogy meg kellene változtatni. Pl. a hálapénzt kizsaroló orvost börtönbe csukni. Elérni az első ajtós felszállást a BKV buszain. Budapest bevezető útjain engedélyezni a leállósáv használatát a buszoknak. Es nem törődni a sok hülye önös érdekét néző emberrel. Mint például te is. Mindenki lehet jogász, csak fizesse ki a tandíjat. Nem értem mi a problémád, vagy hogy mit nem fogsz fel ezen? Nem kell több diplomás, a munkaügyi hivatal tele van velük.
Akinek meg piacképes a diplomája, és esze is van, nem csak diplomája, az mar külföldön dolgozik.
Tipikus hülye vagy egyébként. Mi az hogy felelősségre vonnának titeket? Ugyanolyan dolgozó ember vagyok mint mások. Engem ugyan senki nem fog felelősségre vonni.
Szedjél prozakot vagy valiumot.
Egyébként a "Troll "az nem egyenlő azzal az emberrel aki veled ellentétes véleményen van.
De ezt neked hiába is magyaráznám.

DezInf 2012.12.30. 13:13:32

@madandcrazybird: @Húsleves és kedves csapata

Köszönöm kimerítő válaszod . Kimerültél:)
Egy kérdésre sem válaszoltál, csak írsz , olvasni nem tudsz,vagy nem akarsz.
Jót nevettem rajtatok. 2014-ben is így legyen:)

"...ne etesd a trollt, mert nem csak gyarapszik,de szaporodik is...."

cso zsi 2012.12.30. 13:25:02

@madandcrazybird: "Pl. a hálapénzt kizsaroló orvost börtönbe csukni. Elérni az első ajtós felszállást a BKV buszain. Budapest bevezető útjain engedélyezni a leállósáv használatát a buszoknak."

Ezeket így egy pakliba összehozni, erősen hasonlít az olyan szavazásra, amikor a nyilvánvaló mellé beteszik a sületlenséget is, választási lehetőség nélkül.
Utóbbiakra szükség lehet, kisforgalmú járatok esetében, illetve épített buszsáv kialakításával. De ez most nem az a téma.

@Húsleves: "hogy az már régen nem kérdés, hogy a titkosszolgálat vastagon benne volt."
Van rá válasz, de az ugyanúgy le lesz ugatva...
A kérdés az, hogyha igen, akkor kinek az érdekében.

cso zsi 2012.12.30. 13:26:06

Pontosítva:
@Húsleves: "hogy az már régen nem kérdés, hogy a titkosszolgálat vastagon benne volt."
A kérdés az, hogyha igen, akkor kinek az érdekében.
Van rá válasz, de az ugyanúgy le lesz ugatva...

P.Freddy 2012.12.30. 13:29:40

@Húsleves: Te is félreértetted, senki nem mondta hogy te mentegetnéd Orbánt.

A kormányzati kommunikációs (tehát közpénzből fizetett közszolga) csapat itt jelenlévő és aktívan blogoló tagjai, azok próbálják vegymentesíteni Orbán otromba hazugságait, de a sz@rszagot nagyon nehéz eltüntetni..:)

Ez a (hazugságpárti, ótvar mocskolódó, aljas manipulatív kommunikációt mosdató) tény tényleg nem illeszthető semelyik normális ember világképébe - az, hogy a fideszbirkákéba viszont igen, az sajnos mindenkinek a gondja.

OFF: Egyedül Bayer aki lesz@rhatóan átléphető, ő már sajárt magánál is hülyébb. Illetve még Kerényi ilyen, teljesen őrült pszichopata barom bohóc:)

Húsleves 2012.12.30. 13:39:29

@cso zsi:
Attól biztos nem lesz igazam ha leugatlak. Személyeskedni sincs miért, mert te se azt csinálod.

"A kérdés az, hogyha igen, akkor kinek az érdekében."
Igen, pontosan ez a kérdés. Csak azért kerültem ezt a kérdést, mert ez viszont már vélemény rovat, és nem linkekkel igazolható tény.

Úgyhogy erre válaszul leírom a véleményem: a cél szerintem egyértelműen gyűlölködés szítása és fenntartása a magyarok és a cigányok között, a régi jól ismert "oszdd meg és uralkodj" elvnek megfelelően. Én ezt gondolom. De érdekel a te véleményed is.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.30. 13:45:33

Kedves Fiatalok,

"Egy megfáradt, becsapott, kiégett, reménytelenségbe süllyedt, összezavarodott nép gyermekei vagytok.
Ti vagytok az a generáció amelyik már az EU ban a demokráciában a szabadság reményében nőtt fel. Ti látjátok azt amit az idősebb generáció nem lát és nektek van meg a fiatal erőtök, hogy véghez vigyétek amihez ők már erőtlenek.

Ma még csak hozzászólásokban kaptok biztatást de talán ez sem kevés, és ha erősen , okosan kitartotok, az egész ország mellétek áll erkölcsileg és fizikailag is.
Ti formáljátok már a köztudatot és nem az Orbán rezsim. Adjátok vissza az emberek hitét, adjatok nekik a fiatalos erőtökből, csöpögtessetek életet megfárad lelkükbe mert ti vagytok nemcsak a jövő, de már a jelen is.

Hatoljatok be Orbán és bandája legintimebb magánszférájába, vigyétek be otthonukba a szégyenüket, a megaláztatást, a kisemmizést és az egész koszos kis háborút amit kirobbantottak a saját népük és ifjúságuk ellen.

Mind veletek vagyunk, sokan és mi sem hagyjuk annyiban. Ez már nem csak rólatok szól!"

cso zsi 2012.12.30. 13:46:09

@Húsleves: Nem személyeskednék, és nem a te irányodból gondolom a "leugatást". Ha leírom, hogy a "netuddkik" állnak a háttérben, azonnal kapni fogom a jelzőket, melyekhez annyira nincs közöm, hogy a felmenőim között "védett" népek is akadhatnak.
Úgy tűnik, alapvetően egy véleményen vagyunk, de akkor nem értem, hogy M.V.-t véded, vagy azt az egy lehetséges állítását, amiben egyetértünk?

DezInf 2012.12.30. 13:48:49

@Húsleves:

Biztosan érdekes ez a téma, csak azt nem értem miért nem írsz erről egy blogot.
Amikor erről akarsz itt vitát nyitni az úgy hat mintha megpróbálnád elterelni a vitát a "Skandináv......" témáról. Nem ide tartozik,tisztán csak terelés.
Írd meg és hidd el sokan fogják megírni a véleményüket,a kételyeiket.........

Húsleves 2012.12.30. 13:55:51

@cso zsi:
Nem védem Mohácsi Viktóriát, kizárólag arról van szó, hogy amit Kanadában a titkosszolgálatok szerepéről mondott, az tovább erősíti azt, amit nem tudunk bizonyítani mert letitkosították, de arra utal minden, hogy nem "mulasztások"-ról vagy "figyelmetlenségek"-ról van itt szó, aminek utólag szeretnék beállítani, hanem szándékosan gyilkoltattak meg cigányokat.

Húsleves 2012.12.30. 14:01:09

@DezInf:
Ok, ha így tűnt akkor elnézést, nem akartam terelni. Itt volt valaki, akivel korábban beszélgettünk a cigánygyilkosságokról, és neki írtam, hogy olvassa el az újabb cikket a témában.

MACISAJT 2012.12.30. 14:16:09

@Húsleves: ("Lehet méricskélni hogy lényegesebb amit egy miniszterelnök személyesen mondott, de azért elég ciki amikor kiderül, hogy valamikor ugyezzel etették a népet a nagy politikai "ellenfelek". És semmiképpen sem azt kellene szidni aki ezt belinkelte, mert én például még nem olvastam azt a cikket, és nem haszontalan erről is tudni. ")

Jutalmul még linkelek egy cikket( szintén nehéz jobboldalisággal vádolni az orgánumot, mésrészt a hazai egyetemek kértek plusz állami forrásokat, éppen a nagy külföldi -köztük norvég- orvos képzési keresletre hivatkozva):

www.bama.hu/baranya/kozelet/milliardokat-hoznak-a-kulfoldi-diakok-az-orszagnak-346574

MACISAJT 2012.12.30. 14:18:03

@MACISAJT: ( a hazai egyetemek kértek plusz állami forrásokat, éppen a nagy külföldi -köztük norvég- orvos képzési keresletre hivatkozva):

www.bama.hu/baranya/kozelet/milliardokat-hoznak-a-kulfoldi-diakok-az-orszagnak-346574

Ebből idézném szó szerint:

Ahol nincs képzés

Számos országból érkeznek diákok Pécsre, sokan például a skandináv államokból. Nem véletlenül: Norvégiában, Európa egyik leggazdagabb országában ugyanis nincs orvosképzés, minden norvég doktor külföldön szerez diplomát (nem véletlenül: az orvosi képzés az egyik legnagyobb kiadással járó oktatási forma, ezen „spórolnak” az északiak). Így nem véletlen, hogy Norvégia bőkezű ösztöndíjjal támogatja a külhonban tanuló diákjait.

-------

Most akkor ki tudja rosszul?:)

P.Freddy 2012.12.30. 16:57:45

@MACISAJT:

Az ugye mindenki számára nyilvánvaló, hogy Norvégiában VAN ORVOSKÉPZÉS, lásd a fent mellékelt linkeket.

Az is mindenki számára nyilvánvaló, hogy Orbán Viktor Advent estéjén ORDASAT HAZUDOTT, és politikai haszonszerzés céljára kihasználta KARÁCSONY SZENT ünnepét.

Az, hogy bama-t olvasgat és bedőlt neki, semennyire nem menti fel. Kérdés, mit szólnak mindehhez a KERESZTÉNY DEMOKRATÁK, vajon bántsa-e a szemüket, ha valaki politikai sárral keni be az ünnepet? Vagy nem bánják? Akkor felmerül a kérdés, hogy valóban keresztények-e, vagy csak annak hazudják magukat?

währenßhöhleigkeitigchen 2012.12.30. 19:56:52

@Átvitel honvéd: "az EU-s mezőgazdasági támogatásoknál legfeljebb egy egyenlőt tudnék kiosztani, érdekben, a különféle pártkötődésű újgazdag birtokosok és vörösbárók között." Háááát, remélem, hogy nem vagy fidesz szimpatizáns, mert ezzel a kijelentéseddel épp hogy szemenköpted őket. OV és tagsága nem azt ígérték, hogy ugyanúgy fognak lopni, mint a maszop. Bocs, de abba a vitába nem megyek bele, hogy a szar vagy a fos a büdösebb.

OFF: ezt írtad: "Valamint attól még, hogy az EU-ban szabad munkaerőáramlás van, a jelenség fennáll (innen vándorolnak ki az itt kiképzett emberek, nem fordítva). " Nem igaz. A pesti multikörben számos nyugati tengeti nálunk napjait és járul hozzá a magyar GDP-hez. És szvsz a termelő cégeknél is van - képzett - munkerőimport (ők, ugye, nem Pesten), nem mindent hazaival végeztet a külföldi tulaj. Magyarul Mo. vastagon profitál a szabad munkerőáramlásból is. Pont orvosok nem nagyon jönnek, de még nem láttam, hogy a nagy köpködésben valaki akárcsak megpróbálta volna kiszámolni, hogy mi a mérleg az összes szabad áramlás tekintetében. Szerintem nem véletlenül: Mo. vastagon profitál az EU-ból, még orvosvesztéssel is.
ON Ebből a profitból inkább a dokiknak járna, nem a focistáknak.

Leszarom, hogy fizetős lesz-e a magyar orvosképzés, vagy nem: aki kifizeti, elmegy majd oda dolgozni, ahol megtérül a befektetése. Az itt tanuló norvég diákok is ezt teszik. Majd így tesznek a magyarok is. A kérdés csak az, hogy ez miért jó Mo.-nak? Hisz ettől még nem lesz több orvos itthon!

Viszont (és örömmel látom, hogy ezzel mintha akár egyet is érthetnél): én az életemben nem voltam focimeccsen. Soha, ismétlem, soha nem egyeznék bele, hogy az adóforintjaimat pl. stadionokba öljék. akkor már inkább az egyetemek kapják. Vagy az orvosok, fizetésként. A focistáktól és drukkerektől nem kaphatok semmit, fizesség csak a saját hóbortjukat. A dokik legalább reményt adhatnak, ha bajom van. De csak akkor, ha
1. megfelelő képzést kaptak, és
2. megfelelő fizetést.
Mert a magyar adók mellett sajnos nekem paraszolvenciára (amivel kezdhet is valamit doki) sajnos nem telik.

Ez most demagóg lett. De demagóg az egész kérdéskör. Szvsz OV mutassa be, hogy visszamenőleg kifizette a teljes képzésének a teljes költségét. Mert ha jól számoltam, ahhoz bizony a szüleim adója is kellett, és pl. ezért voltam a gimiben az osztály csórója. Aztán meg már az én adómból is tanult. Kérem vissza.

P.Freddy 2012.12.30. 20:31:38

@währenßhöhleigkeitigchen:

Ma már milliárdos, szintén a te adóforintjaidból via Simicska - Joszip Tot - Kaya Ibrahim - Nyerges család, szóval a képzésének költségét mellényzsebből kirázza.

Fehér Folt 2013.01.01. 12:10:39

Orbán emberi minőségét illusztrálja, hogy nem mer odamenni a norvégokhoz és úgy pofázni, hanem a kényelmes, az adófizetők nyugdíjából lopott irodájában böfög az íróasztal mögül ez a nagyon kemény utcai harcos.

Átvitel honvéd 2013.01.06. 14:55:17

@währenßhöhleigkeitigchen: (OFF) mit jelent az, hogy Fidesz-szimpatizáns.... Én a magam álláspontját képviselem. Gyakrabban esik ez egybe azzal, amit a Fidesz felvállal, mint azzal, amit az MSZP (akár deklarált-, akár nem deklarált- de attól még valós "állásfoglalásról" van szó), az tény. Mindazonáltal, nekem egyik társaság sem a szívem csücske. Pláne nem a farka csóválja a kutyát abban a tekintetben, hogy valamiféle pártszimpátia miatt hunyjak szemet egyszerűen- és közvetlenül látható, valós jelenségek felett. Az nem az én érdekem. A földkérdésre visszatérve: nem tudom, hogy közvetlenül Fidesz-prominensek közül mennyien érintettek (ha érintettek) földügyekben, de a komment nem ilyenekre vonatkozott, hanem azokra, akik fideszbarát emberekként szereztek birtokokat állami földek eladása során. Ezek nem feltétlenül alakítják közvetlenül a politikát, de speciális kérdésekben - lásd konkrétan EU-s mezőgazdasági támogatások - bizonyosan. (Ángyánnak egyébként szerintem igaza van, és a Fidesz nagyon szerencsés, hogy a földügyet pusztán akkora népszerűségvesztéssel úszhatta meg, amekkorával). Miközben azonban erről polemizálgatunk, ne felejtsük el, hogy a földkérdés legnagyobb nyertesei mégis a volt elvtársak, téeszelnökök, csókosok (néhol falvak, kisvárosok komplett határa, avagy a közigazgatásilag hozzájuk tartozó gyakorlatilag összes termőföld összpontosul a kezükben, én magam ismerek több ilyen helyet). Ezek sem aktív politikusok, de az aktív hátországban ott vannak. Erre utaltam, hogy legfeljebb olyat tudok kiosztani, hogy az EU-ban maradás legalább egy ponton "mindenki" érdeke, már amennyiben a nagy politikai erőkről beszélünk.

Munkaerőáramlás: szerintem itt szögezzünk le először valamit. Az igazi probléma az, ha a fiatalok egy része trendszerűen elmegy Nyugatra, és a büdös életben nem tér haza. Ha valaki Nyugaton tölt pár évet, majd hazajön, annak ezzel szemben akár kifejezett pozitív hozadékai is vannak. Ezzel egybeesően nem emlékszem, hogy a "röghöz kötésben" megtiltották volna, hogy valaki kedve szerint Nyugaton dolgozzon pár évet. Ha innen nézzük, akkor szerintem egészen más a leányzó fekvése. Aki Nyugatról jön hozzánk, az azért jön, mert dolgozik a cégénél "kiküldetésben" pár évet, jó pénzért, aztán szépen elmegy haza. Letelepedni, állampolgárságot szerezni, bevándorolni a fiatal nyugati nem fog (vagy legalábbis trendszerűen nem fog). Miért is tenné?

Tandíjjal kapcsolatban nem tudnék "egységes" álláspontot képviselni, mert alapvetően én magam nem értek vele egyet (pontosan azért, mert agyonveri a társadalmi mobilitást), de egyúttal úgy látom, hogy a rendszer (pontosan a trendszerű elvándorlás miatt) jelen formájában nem tartható. Ez viszonylag friss probléma. Beleugrottunk az "EU-konformitásba", mert olyan jól hangzik, most pedig nézünk, hogy a "konform" fiatalok miért húznak el tömegével Nyugatra, mert itt minden milyen rossz, miután az állam - adóból - fenntartotta a felsőoktatást- és dotálta a képzésüket. Nyilvánvalóan nem a mi érdekünk, hogy aki tehetséges, az elvándoroljon. Az oktatási rendszer konformitása sem közvetlen érdekünk, mert a multi, ha szükséges, akkor is alkalmazza az otthon felvett- és Magyarországon foglalkoztatott szakemberét, ha az illető diplomája a magyar rendszerben nem konform (mert részéről kit érdekel, hogy nem konform). Ugyanez magyar multival Nyugaton mintha eleve fel sem vetődne, mert ugye nincs, vagy legyünk korrektek - mintha egy kissé egyenlőtlen volna az arány. Lehet EU-konform képzést megvalósítani, de akkor más kérdések vetődnek fel. Mint az elvándorlás. Ez van.

Foci valóban nem foglalkoztat. Azt önmagában követhetőnek tartom, hogy egy működő focinak van - mint tömegsport - vonzereje, "reklámértéke", egy olyan társadalomban, ahol a testnevelés az oktatásban lassan ciki-kategóriába került- és a gyerek a ps3 előtt guggol görkorizás helyett, de hogy ennek a fociba ölt pénz-e a legjobb módja, nos erre nem esküdnék. És főképpen nem látom ellenőrizhetőnek, hogy a rengeteg, beleöntött pénzből mi a "kimenet".

OV, ha megfigyeled, nem vándorolt ki Nyugatra, bár talán szívesen gondolnál rá, ha így tett volna ;), de mégsem érzem, hogy azon az alapon, ami most megy, vissza kellene fizetnie a képzése költségeit :). Én magam is úgy látom, hogy a kormánytagok a tandíjjal segget csináltak a szájukból. Elvi síkon azzal mégis vitatkoznék, hogy ezt nem tehetik meg, ui. van két fontos különbség. Egyik, hogy az MSZP-SZDSZ-féle tandíj fűnyíróelven ment volna. (A régi, 1995-ös mindenképp. Emlékeim szerint a Gyurcsány-féle is, néhány százalék potenciálisan tandíjmentes legjobb diákon kívül). Azaz mindenki fizet. Mert kell a pénz. Ha valami, ez tényleg agyatlan, és tényleg akadályozza a társadalmi mobilitást. Orbánék olyan rendszerben gondolkodtak, ahol speciálisan bizonyos szakokon, és/vagy speciálisan bizonyos feltételek teljesítése, illetve vállalása- vagy nem vállalása mellett fizet valaki. Ahogy neki tetszik. Nekem ez a rendszer, amit megpróbáltak törvénybe iktatni, összességében még mindig gagyi, de ez az alapelve önmagában elfogadható. A másik, hogy a trendszerű elvándorlás szépen lassan vált akuttá. Orbánék pedig nem 1995-ben voltak kormányon, vagy 2008-ban, hanem most. Nekik azzal kell kezdeniük valamit, ami aktuálisan van, nem azzal, ami 1995-ben vagy 2008-ban volt.

RSS

táblácska

"Ez a kis magyar világ itt háborog: fekete, csúnya felhők kavarodnak rája. Aki nem csupán arra termett, hogy egy számmal növelje a születési és halálstatisztikát: most nem alkudhat. Harcol, ahogy tud. Kezeli a viharágyút a butaság, sötétség ránk tornyosodó felhői ellen." - Ady Endre

FB

propeller+blogroll (fck bloghu)

Kapcsolat

Kapcsolat

Amennyiben bármilyen építő/romboló megjegyzésed, ötleted, információd volna, nyugodtan írj a szabotázs e-mail címére.

süti beállítások módosítása